Gå til innhold

Er dette greit av arbeidsplassen å gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke kg er rette plassen å stille disse spørsmålene. Kg kvinner hater alle som ikke snur opp ned på verden for å unngå å bruke egenmeldinger. 

 

Jeg vet ikke hva som er lov, men synes sjefen din opptrer dårlig. Snakk med tillitsvalgt, evnt legen til barnet. 

Anonymkode: 16547...e81

Tillitsvalgt er «bestevennen» til sjefen. Synes hun er utrolig vanskelig. Har snakket med legen til barnet, og levert erklæringer flere ganger. Men det virker som sjefen ikke bryr seg noe særlig om dem. 

Anonymkode: 8932c...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjefen kan vel ikke kreve at du tar barnet med på jobb, og du kan godt stå på ditt "jeg har rett på" refreng. Men å være så motvillig og lite imøtekommende som du gir uttrykk for her skader bare deg selv i det lange løp. Du er i praksis vekke flere måneder i året fra arbeidsplassen, noe som går ut over kollegene din, sjefen, arbeidsmiljøet og til dels også pasientene om det må brukes mye vikarer. Barnet er neppe like syke hver gang, og det bør være mulig å finne løsninger i alle fall noen av dagene som gjør at han kan være f.eks med en barnevakt. 

Dette er for øvrig et utrolig godt eksempel på hvorfor man ikke ansetter alenemødre, det blir garantert mer trøbbel. 

Anonymkode: a3dee...5e7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett på flere dager fri med kronisk sykt barn. Mener at får arb.giver får kompensasjon for dette via nav(?), ved bekreftet kronisk sykdom. Uansett; vanskelig situasjon, både for arb.giver og deg. Jeg skjønner dere begge, og har dessverre ingen råd. 

Anonymkode: 3cdb2...c4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sjefen kan vel ikke kreve at du tar barnet med på jobb, og du kan godt stå på ditt "jeg har rett på" refreng. Men å være så motvillig og lite imøtekommende som du gir uttrykk for her skader bare deg selv i det lange løp. Du er i praksis vekke flere måneder i året fra arbeidsplassen, noe som går ut over kollegene din, sjefen, arbeidsmiljøet og til dels også pasientene om det må brukes mye vikarer. Barnet er neppe like syke hver gang, og det bør være mulig å finne løsninger i alle fall noen av dagene som gjør at han kan være f.eks med en barnevakt. 

Dette er for øvrig et utrolig godt eksempel på hvorfor man ikke ansetter alenemødre, det blir garantert mer trøbbel. 

Anonymkode: a3dee...5e7

Det er da ikke ts sin feil at barnet har astma og er dårlig. Mener du virkelig at man skal sette jobben forran sitt syke barn når det er 1,5 år? Barnet kan ikke snakke en gang. Når barnet blir eldre er det nok lettere med barnevakt.

Nei, så lenge hun har krav på extra sykedager til barnet og barnet har behov for det så, så tar hun disse uten å ha dårlig samvittighet. 

Og kommentaren om at dette er hvorfor man ikke ansetter alenemødre setter deg bare i et dårlig lys. Synk litt lavere er du grei. 

Anonymkode: 16547...e81

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som kritiserer meg og sikkert antar at jeg har vondt i viljen: Jeg ønsket ikke at barnet mitt skulle bli født med astma, og jeg vil mye heller være på jobb enn å være hjemme med et sykt klengete barn, som er klistret til meg. Ofte er det mye grining og skriking, det å gi han medisiner er en stor utfordring. Kunne ønske han var frisk og kunne være i barnehagen, det er det beste for både meg og han. 
 

Men dessverre er han 19 måneder har alvorlig astma og det er ikke uvanlig at vi må til legevakten eller ha hastetimer hos legen. 

Jeg lurer på hva barnevernet hadde sagt til at jeg hadde et såpass sykt barn sammen med en 19 år gammel barnevakt. Hvordan hadde det tatt seg ut? Det er rett og slett ikke forsvarlig å ha et så lite og sykt barn sammen med en på 19. Og ja, jeg har prøvd å skaffe en annen barnevakt, men det er ikke lett.  Dette var den eneste jeg fant. 

Anonymkode: 8932c...a59

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei og nei... jeg kjenner jeg blir frustrert!! Ikke på deg som lagde dette innlegget men på de av dere som mener at arbeidsgiver her faktisk har rett! Gosh!!!

du har så så mange sykt barn dager av en grunn!!! Bli hjemme med sykt barn av god samvittighet. Se etter en ny jobb!

 

og du frekke f* som sa dette er grunn til at man ikke ansetter alenemødre, 🖕🏻🖕🏻🖕🏻!

Heia oss alenemødre!

Anonymkode: fd3fa...99c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ikke ts sin feil at barnet har astma og er dårlig. Mener du virkelig at man skal sette jobben forran sitt syke barn når det er 1,5 år? Barnet kan ikke snakke en gang. Når barnet blir eldre er det nok lettere med barnevakt.

Nei, så lenge hun har krav på extra sykedager til barnet og barnet har behov for det så, så tar hun disse uten å ha dårlig samvittighet. 

Og kommentaren om at dette er hvorfor man ikke ansetter alenemødre setter deg bare i et dårlig lys. Synk litt lavere er du grei. 

Anonymkode: 16547...e81

Sannhet er det selv om du syns det er ubehagelig å høre. Det er ørten tråder her om alenemødre som lurer på hvorfor de ikke får jobb, her har du ett av svarene, nemlig MYE fravær. 

Anonymkode: a3dee...5e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til alle dere som kritiserer meg og sikkert antar at jeg har vondt i viljen: Jeg ønsket ikke at barnet mitt skulle bli født med astma, og jeg vil mye heller være på jobb enn å være hjemme med et sykt klengete barn, som er klistret til meg. Ofte er det mye grining og skriking, det å gi han medisiner er en stor utfordring. Kunne ønske han var frisk og kunne være i barnehagen, det er det beste for både meg og han. 
 

Men dessverre er han 19 måneder har alvorlig astma og det er ikke uvanlig at vi må til legevakten eller ha hastetimer hos legen. 

Jeg lurer på hva barnevernet hadde sagt til at jeg hadde et såpass sykt barn sammen med en 19 år gammel barnevakt. Hvordan hadde det tatt seg ut? Det er rett og slett ikke forsvarlig å ha et så lite og sykt barn sammen med en på 19. Og ja, jeg har prøvd å skaffe en annen barnevakt, men det er ikke lett.  Dette var den eneste jeg fant. 

Anonymkode: 8932c...a59

En på 19 kan helt fint passe barnet ditt. Du gir opplæring i hvordan medisinen gis. At barnet blir slurvete og klengete kan du informere barnepasser om og da går nok det fint også. Jeg skjønner at du ikke kan ta barnet med på jobb, men generelt virker det som du ikke vil ha noen annen løsning enn den du har idag.

Anonymkode: a6923...158

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til alle dere som kritiserer meg og sikkert antar at jeg har vondt i viljen: Jeg ønsket ikke at barnet mitt skulle bli født med astma, og jeg vil mye heller være på jobb enn å være hjemme med et sykt klengete barn, som er klistret til meg. Ofte er det mye grining og skriking, det å gi han medisiner er en stor utfordring. Kunne ønske han var frisk og kunne være i barnehagen, det er det beste for både meg og han. 
 

Men dessverre er han 19 måneder har alvorlig astma og det er ikke uvanlig at vi må til legevakten eller ha hastetimer hos legen. 

Jeg lurer på hva barnevernet hadde sagt til at jeg hadde et såpass sykt barn sammen med en 19 år gammel barnevakt. Hvordan hadde det tatt seg ut? Det er rett og slett ikke forsvarlig å ha et så lite og sykt barn sammen med en på 19. Og ja, jeg har prøvd å skaffe en annen barnevakt, men det er ikke lett.  Dette var den eneste jeg fant. 

Anonymkode: 8932c...a59

En 19 åring kan fint passe barnet når han er syk. En 19 åring kan ha barn på samme alder som din, og barnet kan i tillegg være sykt. Du tror vel ikke at BV da tropper opp hjemme hos henne og tar barnet?

Det som vil være uforsvarlig er om du hadde tatt med det syke barnet på jobb. Sjefen din kan ikke ha mye erfaring med barn når hun foreslår dette. Et så lite barn, som i tillegg er sykt ska ikke overlates til seg selv på et eller annet rom. 

Anonymkode: 8af0f...b92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sannhet er det selv om du syns det er ubehagelig å høre. Det er ørten tråder her om alenemødre som lurer på hvorfor de ikke får jobb, her har du ett av svarene, nemlig MYE fravær. 

Anonymkode: a3dee...5e7

Tviler på ta det er pga de er alenemødre. Tipper det heller er at ganske mange alenemødre er unge og uten utdanning (selvsagt ikke alle). 

Anonymkode: 16547...e81

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sannhet er det selv om du syns det er ubehagelig å høre. Det er ørten tråder her om alenemødre som lurer på hvorfor de ikke får jobb, her har du ett av svarene, nemlig MYE fravær. 

Anonymkode: a3dee...5e7

Det er isåfall diskriminering og ikke gyldig grunn for å ikke ansette noen. Ubehagelig å høre? Sannhet? Det er sikkert noen arbeidsplasser som opererer på denne måten, men langt fra alle. 

 

Anonymkode: 16547...e81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Du kan bli hjemme med barnet ditt med hod samvittighet, TS! 
 

Utrolig kjipe svar du har fått i denne tråden. Dere som foreslår at TS kan ta med seg sykt barn på jobb, aner ikke hvordan det er på aldershjem. Det er ikke noe sted for en syk 1,5 åring å være! TS har astma syk unge og det er en innmari god grunn til at hun har dobbelt opp med sykt barn dager. Man får ikke der uten grunn. Jeg hadde ikke hatt hjerte til å forlate min syke unge sol antagelig har lett for å få pustevansker med en barnevakt. 
 

Barnevakten er ikke istand til å passe syk unge, og de færreste foreldre jeg kjenner forlater sykt barn med en barnevakt. De fleste vil anse det som ytterst uansvarlig. Det foresten typisk kg å anklage noen uansett, hadde tråden handla om en mor som forlot astma syk unge med en 19 åring som barnevakt, hadde TS blitt utskjelt og dømt nord og ned. Så moralen her er at man er et dårlig menneske uansett hva man gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En 19 åring kan fint passe barnet når han er syk. En 19 åring kan ha barn på samme alder som din, og barnet kan i tillegg være sykt. Du tror vel ikke at BV da tropper opp hjemme hos henne og tar barnet?

Det som vil være uforsvarlig er om du hadde tatt med det syke barnet på jobb. Sjefen din kan ikke ha mye erfaring med barn når hun foreslår dette. Et så lite barn, som i tillegg er sykt ska ikke overlates til seg selv på et eller annet rom. 

Anonymkode: 8af0f...b92

En 19 åring som har valgt å føde et barn og har hatt den daglige omsorgen for det samme barnet, kjenner barnet på en helt annen måte enn en 19 åring som er barnevakt. 
 

Og det er ikke snakk om vanlig sykdom, det er astma som medfører ganske mye medisinering med pumpe og pustevansker, som kal føre til behov for akutt legehjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Alvario skrev:

Her må dere møtes på midten. Ved en kveldsvakt må du jo alt ha ordnet barnevakt. Hadde det vært på dagtid og barnet var for sykt til å gå i barnehage er en annen ting. Synes forslaget fra sjefen din om å reise hjem mår barnet trenger medisin høres fornuftig ut jeg. Det å ta ham med på jobb synes jeg derimot ikke høres like greit ut.

 

Synes for øvrig du virker lite løsningsorientert og har dårlige holdninger. Du beskriver egne egenmeldinger som lite, men for en voksen å være syk 4 ganger per år i den grad at man ikke kan jobbe er mye. Da tenker jeg selvfølgelig ikke på kronikere, men antar du hadde nevnt du var kronikker siden du skriver at sønnen er det.

 

Hun må absolutt ikke møte noen på midten. Hun har krav og rett på sykt barn-dager. Ferdig snakket. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En på 19 kan helt fint passe barnet ditt. Du gir opplæring i hvordan medisinen gis. At barnet blir slurvete og klengete kan du informere barnepasser om og da går nok det fint også. Jeg skjønner at du ikke kan ta barnet med på jobb, men generelt virker det som du ikke vil ha noen annen løsning enn den du har idag.

Anonymkode: a6923...158

Det er ikke bare å gi opplæring i hvordan medisinen skal gis, da barnet veldig ofte ikke vil ha medisin. Han nekter og ikke uvanlig at han kaster opp av medisinen. 
 

Så må jeg vurdere almenntilstanden hans, blir han dårligere må vi til legevakta, ikke uvanlig at vi må dit. 

Anonymkode: 8932c...a59

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare å gi opplæring i hvordan medisinen skal gis, da barnet veldig ofte ikke vil ha medisin. Han nekter og ikke uvanlig at han kaster opp av medisinen. 
 

Så må jeg vurdere almenntilstanden hans, blir han dårligere må vi til legevakta, ikke uvanlig at vi må dit. 

Anonymkode: 8932c...a59

Det er ikke det at jeg ikke vil se på en annen løsning, men en annen løsning finnes ikke. Jeg kan ikke overlate barnet mitt til barnevakten mår hun selv har sagt at hun ikke vil passe han når han er syk. Hun sier hun ikke er trygg nok til å håndtere han i den tilstanden. 

Anonymkode: 8932c...a59

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnevakten greier ikke å passe barnet når han er veldig dårlig. Og det skal hun heller ikke gjøre. Man har ikke lov til å levere sykt barn i barnehagen heller. 

Anonymkode: 8932c...a59

Du har kveldsvakter, og en barnevakt som passer barnet da. Barnevakten må kunne gi medisiner. Du må skaffe ny barnevakt. 

Anonymkode: 4ce1f...f2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært fristet til å ta med barnet en gang, og så kollegaer ser hvordan det ikke lar seg gjøre flere ganger, og dermed kan støtte deg/si til sjef at det ikke fungerer. 

Jeg jobber og på demensavdeling. Av og til har kollegaer med friske barn og halve vakten, og det er ikke optimalt. Foreldrene er da distraherte og klarer ikke gjøre jobben sin så godt. I ca en time er det koselig for de gamle, men etter 2 blir de slitne. Barn har ikke noe der å gjøre i flere timer altså. Sjefen din burde få seg en på kjeften. Kan du ta kontakt med fagforening uten å gå gjennom  tillitsvalgt? Eller arbeidstilsynet? Hun presser deg jo, og du har rettigheter

Anonymkode: e4380...479

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har kveldsvakter, og en barnevakt som passer barnet da. Barnevakten må kunne gi medisiner. Du må skaffe ny barnevakt. 

Anonymkode: 4ce1f...f2f

Tror du det er så lett? Stort sett yngre henter som jobber som barnevakt.

Her på kg høres det ut som at det er helgner som aldri er borte fra jobb. Men! Dere skal fremstå som gode ansatte, men dere som mener at hun skal dra fra et sykt barn er dårlige mennesker.

Anonymkode: e4380...479

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En på 19 kan helt fint passe barnet ditt. Du gir opplæring i hvordan medisinen gis. At barnet blir slurvete og klengete kan du informere barnepasser om og da går nok det fint også. Jeg skjønner at du ikke kan ta barnet med på jobb, men generelt virker det som du ikke vil ha noen annen løsning enn den du har idag.

Anonymkode: a6923...158

Har du barn selv? Jeg hadde aldri overlatt min 1 1/2 åring til en barnevakt når han er syk, det hadde rett og slett ikke fungert. Da er det bare meg eller far som gjelder. 
 

Ts: sjefen din er urimelig og du har rettighetene på din side! Det er klart du vil ha endel fravær når du har et lite barn med astma og barnet skal selvsagt få ha deg hjemme når h*n er syk, spesielt et så lite barn. Du har ikke mer fravær enn det du kan ha og sjefen kan ikke si noe på det. Å foreslå at et 19 mnd gammelt sykt barn skal ligge på vaktrommet på jobben, til og med på kveldsvakt når barnet selvsagt skal i seng tidlig er helt hårreisende! Synes du skal ta det opp med tillitsvalgt på arbeidsplassen og be om ett møte. Ser du skriver i tråden at tillitsvalgt er god venn med sjefen, du er kanskje ikke komfortabel med å ta det opp med henne/han pga det? I så fall kan du gå til hovedtillitsvalgt.
 

Jeg jobber selv på sykehjem og er tillitsvalgt og hadde reagert kraftig dersom sjefen min hadde presset på at en av mine kollegaer skulle ta med seg sitt lille, syke barn på jobb! Du har i hvert fall min fulle støtte! 

Anonymkode: 0c898...a37

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...