Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Avlyst barnevakt - skal jeg betale noe likevel?

Recommended Posts

AnonymBruker

Vi har ei 18 år gammel jente i samme gate som skulle sitte barnevakt i 3 timer ca mens vår 1-åring sov i kveld. I går ble barnet sykt og da dette skulle være første gang så avlyste vi slik at ikke første opplevelse alene for begge ble sykdom og hyppig oppvåkning. Jeg sendte derfor melding i går og sa at vi ikke trengte barnevakt i dag likevel. 

Burde jeg vippse henne en liten sum likevel? Hun hadde jo satt av kvelden. Hvor mye burde jeg vippse? Er 150 kr ok bare for en kompensasjon når vi sa ifra 1 døgn i forveien? Har en god dialog med henne og vil gjerne at hun skal ønske å sitte for oss framover 😊

Anonymkode: 3e171...a0c

Fortsetter under...

Sylveon

Jeg hadde vippset en liten sum, ja. :) Usikker på hvor mye jeg hadde vippet for det kommer vel litt an på hva som er avtalt mellom dere at skulle betales for de timene, men jeg syns tanken er god og det er noe med å få henne til å føle seg verdsatt så hun fortsetter å gjøre dette. :) 

Ulrikke

Synes tanken er super! Beløpet kommer litt an på hva dere hadde avtalt for jobben.... Ville nok rundet opp til 200 tenker jeg.... Dette vil jo sannsynligvis ikke skje så ofte, så da er det viktig at hun føler dere setter pris på henne! 

solmåneogstjerner

Jeg ville betalt litt ihvertfall. Om det hadde vært et organisert arbeidsforhold hadde hun jo hatt krav på enten full lønn eller ihvertfall for to timer (litt avhengig av avtale/stilling). Så kanskje halvparten av hva hun skulle fått? 

AnonymBruker

Vi skulle betale henne 350 kr for 2,5-3 timer ca. Vi skulle bare kjøre en plass med buffet fordi det var første gang slik at vi bare kunne dra hvis noe skjedde. Kort tid første gang. 

Vippser henne 200 kroner jeg. Hun skal bo hjemme i over 1,5 år til så vi antar å samarbeide med henne en stund. Hun skal også ha henne hele dagen og kvelden under bryllupet vårt så vil gjerne at hun skal føle at hun har lyst 😊

Bokdamen
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skulle betale henne 350 kr for 2,5-3 timer ca. Vi skulle bare kjøre en plass med buffet fordi det var første gang slik at vi bare kunne dra hvis noe skjedde. Kort tid første gang. 

Vippser henne 200 kroner jeg. Hun skal bo hjemme i over 1,5 år til så vi antar å samarbeide med henne en stund. Hun skal også ha henne hele dagen og kvelden under bryllupet vårt så vil gjerne at hun skal føle at hun har lyst 😊

Da blir hun nok veldig glad 😊

Annonse

Guidet Kvinne

Det var raust og fint av deg! Egentlig tenker jeg at 100 kr er nok (og mange ville nok ikke gitt en krone), men nå har du i alle fall lagt et godt grunnlag for fint samarbeid framover!!!