Gå til innhold

Søster til kjæresten min selger sex - igjen... Og vi vet ikke hva vi skal gjøre.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil hun ikke ha hjelp så får dere ikke gjort noe. Dere kan melde henne inn til politiet så de vet om henne. På den måten vil kundene hennes få problemer og markedet avta for henne. Men sånn bortsett fra det er det ingenting annet å gjøre enn å se på ulykken. Bare vær der for henne når hun når bunnen. 

Anonymkode: 42260...e76

Hva kan politiet gjøre? Vi har snakket med dem mange ganger! Det vi hører er at det er ikke ulovlig å selge sex,, kun kjøpe sex. 

Anonymkode: 7518c...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det angår da ikke dere!

Anonymkode: 82986...4c8

For en kynisk og uempatisk holdning å ha til sin familie. Håper ikke jeg er i slekt med deg.

Anonymkode: d720c...395

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan politiet gjøre? Vi har snakket med dem mange ganger! Det vi hører er at det er ikke ulovlig å selge sex,, kun kjøpe sex. 

Anonymkode: 7518c...e3d

Ikke annet enn å ta kundene hennes for kjøp. 

Anonymkode: 42260...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2020 den 17.55, AnonymBruker skrev:

Ikke annet enn å ta kundene hennes for kjøp. 

Anonymkode: 42260...e76

Vi vet ikke hvor hun selger. Hjemme? På ett hotel? I en bakgate? 

Anonymkode: 7518c...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ble funnet ubevist på ett hotelrom, mørbanket i kveld. Jeg vet fordi jeg jobber der. 

Hun er nå på sykehuset, og vi ønsker at hun får hjelp! 

Anonymkode: 7518c...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet litt mer nå.

Hun har blitt seksuelt misbrukt før alt dette skjedde. Hun vil ikke si av hvem.

Hun ble fortalt at hun fortjente det fordi hun var en forferdelig person. Og at hun skulle skamme seg for hva hun gjorde. Han gjorde henne på markedet. Hun hadde sex Hun måtte ha det vondt. Hun hadde sex med han! Måtte straffes- sex med andre. Måtte straffes for det. Prostitusjon. Hvert barn hun har fått sier hvor ubrukelig hun er, og at hun må vissnok straffes.  Hun ruset seg for å glemme. Men rusen gjorde at hun måtte gjøre hva hun gjorde. Derfor er hennes profil mer ekstrem. 

Hun har levd nå i over ti år, straffe seg selv på grunn av ideer en pedofil satt i hodet hennes! 

Anonymkode: 7518c...e3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La henne grave seg ned i hullet hun liker å grave i. Dere hjelper henne ikke med å prøve å dra henne opp når alt hun vil er å fortsette å grave. En plass må grensen gå, og det er når de ikke selv ønsker å se hvor ødeleggende det de gjør er for seg selv. Det er jo helt tydelig at hun ikke forstår at å prostituere seg vil ødelegge hele selvbilde og føre til mye lidelse.

Anonymkode: b6dd7...2b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun er innlagt på sykehus nå, så vet vel personalet der om dette? De har vel noen hun kan gå i terapi hos? 
Det finnes nok behandling å få, men da må hun ville det selv.
Og enkelte behandlingsopplegg har det som krav at en kutter ut all kontakt med familie og tidligere bekjentskap, iallefall for rusmisbrukere.

Anonymkode: 9d3a2...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella

Det finnes flere steder dere kan få hjelp. Retretten i Oslo har jeg hørt er veldig bra. Hun som startet dette stedet var selv prostituert som barn å ble rusmissbruker, i dag hjelper hun andre. Jeg kjenner de ikke men Blåkors er jo også et slikt sted som hjelper rusmisbrukere og pårørende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke ihvertfall noen få lurt dama til å ta p sprøyte eller p stav....altså lang varig prevansjon sånn at hun ikke drar med seg enda flere liv ned i dragsuget...

Jeg er redd for at det kanskje er for sent for henne, men ikke barna hennes 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Dere som er hennes nærmeste pårørende, får dere noe hjelp? Det finnes organisasjoner for dere også.

Dette høres kanskje veldig kynisk ut, men ikke hjelp en rusmisbruker med penger! Dette fordi dere er med og opprettholder muligheten for å ruse seg. Rusmisbruket er nøkkelen til løsningen av problemet - det er der behandlingen må starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2020 den 12.51, AnonymBruker skrev:

 

Hun nesten fullførte universitetet, gav seg på første semester i  andre året. Hun hadde en god periode. 

Anonymkode: 7518c...e3d

Beklager, men hun har ikke nesten fullført hvis hun har kun 1 av 3 eller 1 av 5 år. Når det er sagt, så kan man ikke hjelpe noen som ikke vil ha hjelp. Hvis hun ikke ser problemet i det hun driver med, så kan dere ikke gjøre stort siden hun er 18+. Hvis dere tvinger på henne hjelp, så gjør hun motstand og dere kan forverre situasjonen. Det eneste jeg ser som realistisk her er å støtte henne så mye som mulig og være tilgjengelige hvis hun viser minste tegn på ønske å endre ting. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi vet litt mer nå.

Hun har blitt seksuelt misbrukt før alt dette skjedde. Hun vil ikke si av hvem.

Hun ble fortalt at hun fortjente det fordi hun var en forferdelig person. Og at hun skulle skamme seg for hva hun gjorde. Han gjorde henne på markedet. Hun hadde sex Hun måtte ha det vondt. Hun hadde sex med han! Måtte straffes- sex med andre. Måtte straffes for det. Prostitusjon. Hvert barn hun har fått sier hvor ubrukelig hun er, og at hun må vissnok straffes.  Hun ruset seg for å glemme. Men rusen gjorde at hun måtte gjøre hva hun gjorde. Derfor er hennes profil mer ekstrem. 

Hun har levd nå i over ti år, straffe seg selv på grunn av ideer en pedofil satt i hodet hennes! 

Anonymkode: 7518c...e3d

Be henne kontakte Dixi. 

https://www.dixi.no

 

 

8513A213-BB47-444F-A392-7E909B395B18.png

E7090F2A-2DDE-4D61-94C9-9CCA40626BFF.png

Anonymkode: 2b911...522

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Blondie65 skrev:

Dere som er hennes nærmeste pårørende, får dere noe hjelp? Det finnes organisasjoner for dere også.

Dette høres kanskje veldig kynisk ut, men ikke hjelp en rusmisbruker med penger! Dette fordi dere er med og opprettholder muligheten for å ruse seg. Rusmisbruket er nøkkelen til løsningen av problemet - det er der behandlingen må starte.

Vi får ikke noe hjelp.

Jeg og min kjæreste vet at å gi henne penger er galt! Min kjæreste elsker søstra si. Han har faktisk kjøpt for henne denne uka. Ikke noe han liker, han er mot narkotika. Røykte litt weed som ung voksen. Vi vet at det mest kommer på toppen av hva hun tar vanligvis. Men, han håper at hva han gir henne gjør at hun selger mindre sex. Ja, vi er så desperate! 

Anonymkode: 7518c...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Be henne kontakte Dixi. 

https://www.dixi.no

 

 

8513A213-BB47-444F-A392-7E909B395B18.png

E7090F2A-2DDE-4D61-94C9-9CCA40626BFF.png

Anonymkode: 2b911...522

Jeg vil ikke si hvor vi bor, men det er ikke i Norge. Hun vil nok ikke ta kontakt, men jeg ser at pårørende kan. Jeg vil kontakte dem i dag! Takk så mye!

Anonymkode: 7518c...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på ett eller annet tidspunkt må voksne mennesker få leve sine egne liv selv om man som familie ikke liker deres valg, og basert på det får dere velge da hvor mye kontakt dere vil ha og hvor mye dere vil støtte osv.. Det å skulle endre noen som ikke ønsker endres er dødfødt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fallabella
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi får ikke noe hjelp.

Jeg og min kjæreste vet at å gi henne penger er galt! Min kjæreste elsker søstra si. Han har faktisk kjøpt for henne denne uka. Ikke noe han liker, han er mot narkotika. Røykte litt weed som ung voksen. Vi vet at det mest kommer på toppen av hva hun tar vanligvis. Men, han håper at hva han gir henne gjør at hun selger mindre sex. Ja, vi er så desperate! 

Anonymkode: 7518c...e3d

Dere må selv be om hjelp for å få det på lik linje med den rusavhengige. Det finnes mange steder for pårørende så det er ingen grunn til at dere skal stå alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Carrot skrev:

på ett eller annet tidspunkt må voksne mennesker få leve sine egne liv selv om man som familie ikke liker deres valg, og basert på det får dere velge da hvor mye kontakt dere vil ha og hvor mye dere vil støtte osv.. Det å skulle endre noen som ikke ønsker endres er dødfødt.

Vi gir ikke opp henne! 

Vi vil være der, no matter what! 

Anonymkode: 7518c...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi gir ikke opp henne! 

Vi vil være der, no matter what! 

Anonymkode: 7518c...e3d

man trenger ikke gi opp noen selv om man lar dem få leve det livet de ønsker, verden er ikke enten eller - den er fylt med nyanser. Det beste man i noen tilfeller kan gjøre er å vise omsorg og forståelse, være støttende også i de situasjoner man selv ville gjort ting ulikt. Lytte mer enn man snakker, forstå mer enn man formaner osv osv osv.  Det å skulle "få noen til å slutte" med noe man selv ikke liker er ikke nørdvendigvis å "ikke gi opp" noen - kanskej tvert imot. 

Jeg har forståelse for at dere ikke har det godt nå, og for at hun sansynligvis ikke har det godt selv heller - men sakens rå fakta er at hun er voksen og bestemmer selv hvor hun vil være i livet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...