Gå til innhold

Ser du like bra på begge øynene dersom du holder for det andre øyet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøv å se på en tekst både nært og litt lengre unna

Anonymkode: 55d56...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser bare på det ene når jeg holder for det andre. 

Ellers har jeg likt syn på begge ja etter at linsene er satt inn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har minus 5,25 på ve øye og er i praksis blind på det, så nei. 

Anonymkode: 1ac08...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gorilla skrev:

Nei, jeg har litt forskjellig styrke på øynene 😊

 

Akkurat nå, Daisy_B skrev:

Nei, skjev hornhinne osv. 
Hvorfor spør du?

 

Akkurat nå, SPOCA skrev:

Jeg har like dårlig syn på begge øyne. ;) 

 

Akkurat nå, TheCatLady skrev:

Nei, har alltid hatt dårligere syn på venstre øye. 

Ok, men dere har altså perfekt syn når dere ser med BEGGE øynene samtidig, men når dere holder for det ene øyet så ser dere altså dårligere på det ene øyet?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg ser perfekt med begge øynene, men når jeg holder for venstre øye så ser jeg dårlig på det høyre øyet. Ventre øye ser derimot perfekt.. lurer på om det er normalt..

Anonymkode: 55d56...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

Ok, men dere har altså perfekt syn når dere ser med BEGGE øynene samtidig, men når dere holder for det ene øyet så ser dere altså dårligere på det ene øyet?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg ser perfekt med begge øynene, men når jeg holder for venstre øye så ser jeg dårlig på det høyre øyet. Ventre øye ser derimot perfekt.. lurer på om det er normalt..

Anonymkode: 55d56...1af

Altså, jeg har skjeve hornhinner og -5 på begge øyne, så jeg ser ingen verdens ting uten linser/briller. Og disse korrigerer begge deler for min del, så da blir det litt vanskelig å svare på for min del. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

Ok, men dere har altså perfekt syn når dere ser med BEGGE øynene samtidig, men når dere holder for det ene øyet så ser dere altså dårligere på det ene øyet?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg ser perfekt med begge øynene, men når jeg holder for venstre øye så ser jeg dårlig på det høyre øyet. Ventre øye ser derimot perfekt.. lurer på om det er normalt..

Anonymkode: 55d56...1af

Jeg bruker også linser eller briller, men regner med at øynene prøver å kompensere for at det ene øyet ser dårligere eller noe sånt? Så man merker det ikke så godt når man ser med begge øynene. Har ikke helt peiling, men mener jeg har lest noe sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har minus 5,25 på ve øye og er i praksis blind på det, så nei. 

Anonymkode: 1ac08...79c

5,25 er ikke så veldig ille, da.

Anonymkode: 6f5a8...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Jeg ser ørlitte granne dårligere på høyre øye enn venstre. Dette er det tatt hensyn til i brilleglassene mine, selvfølgelig, som jeg trenger for å lese f.eks. på pc-skjermen jeg bruker nå, eller på mobilen.

Trenger ikke briller til vanlig, f.eks. når jeg går på gata, kun til lesning og skjermbruk. 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har minus 5,25 på ve øye og er i praksis blind på det, så nei. 

Anonymkode: 1ac08...79c

Jeg har minus 9. -5 er da virkelig ikke blind i praksis.

Anonymkode: 07744...5a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser dårlig på venstre øye, har alltid gjort det. Så brillene mine er tilpasset bare det høyre øyet, for ellers så hadde det blitt så stor forskjell i brilleglassene. Bruker briller kun til lesing og skjerm. 

Anonymkode: 88b17...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig stor forskjell i styrke på mine øyne, og har blitt fortalt av øyelege at hjernen min ikke klarer å tolke begge synsinntrykk samtidig, og at mitt venstre (+7,5) øye derfor "slår seg av" om mitt høyre (+4) øye er åpent. Har også ganske skjeve hornhinner på begge øyne. 

Nå har jeg ikke kjempegodt syn på mitt høyre øye heller, men om jeg hadde hatt perfekt syn på det øyet, ville jeg nok hatt tilnærmet perfekt syn (minus litt side/dybdesyn) når begge øyne var åpen, men svært dårlig syn om jeg holdt forran mitt gode øye. 

Endret av EmKay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten perfekt syn på venstre, høyre hadde jeg ikke stolt på om det måtte ha reddet livet mitt. Venste brilleglass har mindre styrke enn høyre, dog skjeve hornhinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

Ok, men dere har altså perfekt syn når dere ser med BEGGE øynene samtidig, men når dere holder for det ene øyet så ser dere altså dårligere på det ene øyet?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg ser perfekt med begge øynene, men når jeg holder for venstre øye så ser jeg dårlig på det høyre øyet. Ventre øye ser derimot perfekt.. lurer på om det er normalt..

Anonymkode: 55d56...1af

Ja, det er normalt - de øyet som har best syn kompenserer for det øyet som har dårligere syn. Alle har ett dominant øye, og det er som regel det som er best...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...