GĂ„ til innhold

Hater at mannen reiser bort 🙁


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert teit. Men jeg fÞler likevel som jeg gjÞr, og det er sÄ slitsomt. Mannen skal bort hele helgen (kompistur), og han er vel pÄ 5-6 helgeturer/arrangementer med kompiser i lÞpet av Äret. 

Vi har to relativt smÄ barn (3 og 7 Ă„r) og jeg synes det er fryktelig slitsomt Ă„ vĂŠre alene med dem hele helgen. Det betyr null avslapning for meg. Blir nesten helt deppa og veldig anspent/stresset nĂ„r jeg blir alene med dem over flere dager, alltid vĂŠrt sĂ„nn 😓

Mannen er en god pappa og ektemann, og vi har det ellers bra sammen. Og jeg unner ham virkelig disse turene med venner! Jeg vet at det betyr en del for ham og gir ham pĂ„fyll. Men jeg blir sĂ„ sur og motlĂžs nĂ„r han skal reise! đŸ˜« Da fĂžles helgen sĂ„ uoverkommelig for meg, og jeg fĂžler pĂ„ en mĂ„te at han svikter meg 😼🙈 Jeg har jo sagt ja til at han kan dra, og jeg mener ogsĂ„ oppriktig at det gĂ„r bra nĂ„r han spĂžr. Men innerst inne vil jeg ikke at han skal dra, og skulle Ăžnske at han ikke hadde behov for Ă„ gjĂžre andre ting i helgene. Jeg er generelt ganske sliten i hverdagen, og har egentlig ikke overskudd til Ă„ vĂŠre alene med barna.

Jeg kan jo ikke «nekte» han disse turene, eller Ă„ vĂŠre sosial sammen med kompiser i helger av og til?! Da fĂžler jeg meg som den verste partneren, ihvertfall! FĂžler det blir helt feil Ă„ si nei, og det er jo som sagt ikke sĂ„ ofte heller. Skulle vel bare Ăžnske at han sĂ„ det selv, hvor slitsomt det blir for meg at han drar bort. Jeg blir ofte sur pĂ„ han dagen fĂžr han skal dra ogsĂ„, (som nĂ„), for da begynner jeg Ă„ grue meg 🙁 Synes pĂ„ en mĂ„te han burde forstĂ„ det da, til neste gang, og ikke spĂžrre meg pĂ„ lenge mens vi har smĂ„ barn og en heftig hverdag... 

Selv har jeg ikke Þnske eller behov for Ä dra bort i helger/vÊre sosial med venner hele helgen, men vil prioritere familien. Treffer for eksempel heller venninner eller trener en kveld en hverdag. Og Þnsker gjerne barnefri sammen med mannen, men har ikke behov for Ä gjÞre sÄ mye uten han egentlig... 

Synes dette er sÄ vanskelig, og Þnsker gjerne innspill pÄ hvordan takle denne situasjonen og hÞre hva dere tenker. 

Er jeg HELT ute her, liksom?! đŸ€”đŸ˜“

TS 

Anonymkode: a5117...d69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

Hva er poenget med Ä bli sur pÄ han fordi du gruer deg til han skal reise bort? Det er jo ekstremt urettferdig og merkelig ettersom du liksom unner han Ä reise bort. Det gjÞr du tydeligvis ikke og blir grinete fordi han fÄr reise bort og ikke du, er det slik? 

Beklager men jeg sliter Ä forstÄ hva problemet her er. Han reiser bort noen ganger i Äret, bare en tur en helg, og det er et problem for deg? Han har nok andre behov en deg og setter pris pÄ Ä vÊre borte fra familien noen dager i Äret. Noen ganger trenger man et avbrekk. Om du vil ha det selv (men ser ikke ut som du vil) sÄ er det jo bare Ä reise bort en helg. Du kan ikke straffe han fordi han vil andre ting en deg - og det er jo ikke snakk om flere uker, men noen fÄ dager? Og du kan ikke klandre han nÄr du sier at han bare kan reise nÄr du egentlig ikke vil, ikke har overskudd osv? Hva med Ä leie inn barnevakt og ta deg en tur pÄ spa, eller lever ungene hos bestemor og bestefar eller tante og onkel slik at du fÄr vÊre alene? 

Dere mÄ snakke sammen for pokker. Dere har unger sammen og du klarer ikke si hva du fÞler og tenker til mannen din??? Hvordan er det mulig? 

Anonymkode: c7945...fca

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

HĂžres ut som du trenger Ă„ komme seg litt ut blant folk. Du sier du ikke har behov for barnefri men du reagerer sĂ„nn nĂ„r du velger Ă„ vĂŠre hjemme Ă„ prioritere familien.... merkelig..  skulle tro du var hjemmekjĂŠr men du trives tydeligvis ikke Ă„ vĂŠre alene med barna fem helger i Ă„ret 😂

SÄ du vil helst bare vÊre hjemme i helgene med ungene Ä ikke prioritere venninner? Men du vil ogsÄ at mannen skal vÊre tilstede og ville det samme som deg? HÄplÞs situasjon. Kom deg ut jente! Det finnes et liv utenom mann og barn. 

Anonymkode: 61629...b29

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg elsket nĂ„r min samboer dro bort i helgene og barna ble igjen til meg. Å hvor vi koste oss. Barna fikk ligge i senga sammen med meg. NĂ„r de vĂ„knet om morgenen sĂ„ ble de liggende og kose sammen med meg istedet for Ă„ stĂ„ opp til tv titting. 

De savnet ikke mamman sin heller gjorde jo dette bare ennda bedre for oss. Vi fant pÄ mye sprell.

Det var sikkert mye pes ogsÄ, men det er ikke det jeg husker. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Ă…Ă„Ă„ nĂ„ ender sikkert denne trĂ„den opp som med hun som skulle vĂŠre alene med 1-Ă„ringen og ville dra til syden. Bare vent, nĂ„ kommer alenemĂždrene og spiser deg opp. Henter popcorn. 

Anonymkode: ea783...d3e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest theTitanic

Det hÞrtes ut som om mannen er mesteparten av ditt sosiale liv og at det er der feilen ligger. Det burde vÊrt hyggelig Ä tilbringe tiden med barna. Hvor slitsomme kan de vÊre nÄr de har blitt sÄ store? 

Jeg syntes en helg alene er koselig. NÄr man bor sammen sÄ er det jo veldig mye tid sammen og lite tid alene. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Her mÄ du jobbe med deg selv, TS.... Hvor slitsomt er det med en 3-Äring og en 7-Äring? (tar for gitt at de er "normale" barn uten diagnoser eller spesielle vansker siden du ikke sier noe annet).

Jeg har alltid syntes det har vÊrt deilig nÄr mannen har vÊrt bortreist, enten jeg har hatt ett eller fire barn hjemme... GjÞre ting BARE pÄ min mÄte, kose oss litt ekstra og nyte tiden nÄr ungene har lagt seg, HELT alene i fred og ro.

Hva er det som skjer som gjÞr det sÄ slitsomt nÄr han er borte? Kanskje enklere Ä komme med tips hvis du sier hva du fÞler skjÊrer seg, hva som stresser deg osv....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Hadde det vÊrt meg hadde jeg blitt sur og gretten, men kun fordi jeg gjerne skulle dratt selv. Trodde det var greia fÞrst, men sÄ skriver du at du ikke har behov for Ä reise uten mannen/familien.

Kan du ikke prÞve Ä reise pÄ noen turer alene eller med venninner? Kan jo hende du ville likt det. Det hÞres ut som en drÞm for min del. 

SÄnn dere har det nÄ blir det jo uansett veldig skjevt. Hva med Ä foreslÄ at han kutter ned til 3-4 turer i Äret, sÄ tar du 2-3, og sÄ kan dere kanskje ta en tur sammen?

Anonymkode: 36236...ac2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg synes Ts fÄr unÞdvendig mye pes her. Jeg har en mann som reiser mye i jobb, og kan kjenne igjen disse fÞlelsene litt. (Selv om han mÄ jobbe sÄklart) 

Det vi gjÞr er at vi er nÞye med forberedelser, sÞrger for at klesvask er tatt, huset er nogenlunde ryddig og det er handlet inn fÞr han drar. SÄ er det «bare» barna, ikke et lass husarbeid i tillegg. Det letter endel. I tillegg planlegger vi ofte noe hyggelig nÄr han er borte. 
 

dette er det om funker for oss - poenget er at det hjelper om man finner mÄter Ä takle det pÄ som letter alenedagene. 

Anonymkode: 809df...dbd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Ă…Ă„Ă„, jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver. Men, da var vi uten barn..Jeg hatet Ă„ vĂŠre alene, og ble direkte sint pĂ„ at fordi jeg nĂ„ ikke hadde en dritt Ă„ gjĂžre. 

NĂ„, etter vi fikk barn, er det nesten litt magisk med alenetid. Vi koser oss. Har tv pĂ„ rommet vĂ„rt, og barnet sover sammen med meg 😁😁 sĂ„, nĂ„r vi vĂ„kner, ser vi barnetv, tuller og tĂžyser, ogsĂ„ gĂ„r vi opp og lager oss supergod frokost. 

Ikke planlegg, er mitt tips. La mannen dra. Senk skuldrene. Ta dagene, timene som de kommer. SpÞr om det er noe barna har skikkelig lyst til Ä gjÞre. Bade? Leke ute? Piknik? Aketur? BesÞke noen? Hva vil de spise? Bake? Se film? Legg minste, ogsÄ kan du ha litt kvalitetstid med den stÞrste.  Tegne, male, lage bilder av ulike.ting dere finner ute. 

 

......DRIT I ROT. ROT KAN RYDDES NÅR HELGEN ER FERDIG. DET SAMME KAN ALT AV HUSARBEID. Dette kan mannen din fĂ„ bidra med nĂ„r han kommer hjem ;-)))) Neida. Joda😂😂😝

 

Jeg forstĂ„Ă„Ă„Ă„r fĂžlelsen din. Her mĂ„ du -som jeg mĂ„tte, ta over deg selv. Du er selvstendig, og hvis mannen din skal kose seg,  sĂ„ ja, visst sĂžren skal dere ogsĂ„ ha en magisk helg 😁😁😁

Endret av Emma89
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

FĂžler det samme selv, hater nĂ„r mannen drar bort. Er verken sjalu, har lyst til Ă„ dra bort selv eller noe slikt😜 Liker det bare ikke. Har ett barn, og jeg fĂžler det blir fullstendig unntakstilstand😅 Tror jeg fĂžler pĂ„ ansvaret🙈

Anonymkode: 36ba9...dee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Beklager hvis jeg virker negativ, men jeg forstÄr godt at mannen din trenger alene tid av og til. Du virker som en person som ikke klarer Ä slappe av med barna dine. FÄr ikke det varselslampene dine til Ä blinke? 

Anonymkode: 7e21e...8c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

SkjÞnner deg godt jeg! Og 5-6 helger i Äret er jo faktisk en del nÄr man har smÄ barn. Jeg har stÞrre barn enn deg TS, og jeg koser meg med dem, men det er slitsomt Ä ha eneansvaret i mange dager. Bruker Ä glede meg til mannen skal komme hjem sÄ jeg kan slappe av litt, men da er han jo bare sliten og mÄ ligge pÄ sofaen...

Anonymkode: 0383b...9cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager hvis jeg virker negativ, men jeg forstÄr godt at mannen din trenger alene tid av og til. Du virker som en person som ikke klarer Ä slappe av med barna dine. FÄr ikke det varselslampene dine til Ä blinke? 

Anonymkode: 7e21e...8c6

For et tullete svar, har du barn selv? Alle trenger litt alenetid, men det er ogsÄ mulig Ä lÞse dette uten Ä reise bort i dagevis.

Anonymkode: 0383b...9cd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Buhu. Stakkars deg liksom. 

Anonymkode: ee0ca...9ec

Herregud. Jeg hÄper TS ikke tar denne trÄden seriÞst. Bekrefter egentlig bare antakelsen om at det ikke er normale mennesker som svarer her.

Anonymkode: 0383b...9cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du egentlig er sÄpass utslitt i hverdagen at en alenehelg blir veldig tung, tenker jeg dere bÞr se pÄ hvordan mannen din kan avlaste i hverdagen.

Her er det ogsÄ mannen som er interessert i Ä reise bort, mens jeg helst vil vÊre hjemme. Til gjengjeld holder han fortet hjemme et par ganger i uka mens jeg trener eller finner pÄ noe annet fÞr barnas leggetid. Typisk drar jeg etter middag, og kommer hjem ikke sÄ lenge etter barna har lagt seg. Da fÄr jeg luftet meg i tillegg til ro pÄ kvelden.

Jeg tenker det kan vÊre fornuftig Ä revurdere at du bare trenger fri sammen med mannen. Et par timer pÄ egenhÄnd en lÞrdag eller tirsdag ettermiddag kan gjÞre underverker for energinivÄet, og gjÞre at en alenehelg fÞles ikke sÄ lang. 

Endret av Hactar
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Tror du fÄr en happy samboer om dere BEGGE tar en kort pause fra hverdagsforplikelsene inni mellom.  Han tar Äpenbart ut sin egentid, nÄ er det pÄ tide du gjÞr det samme, selv om det nÄ kan fÞles kunstig.  Start i det smÄ med en overnatting hos familie eller venner, du vil fort merke at ogsÄ du har godt av Ä snakke med andre enn barn og gubbe, og kanskje har litt nytt Ä diskutere i hverdagen.   Virker ikke som en fjelltur/hyttetur er din greie, men gjÞr noe annet en dag eller to, det er god terapi i det.  Mange familer som gjÞr det slikt, selv en kort kveld alene med venner gir et tiltrengt pusterom for begge.

Endret av Fantorang1
kommafeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Mange rare svar du fÄr her ts. Jeg har ogsÄ en mann som reiser endel pÄ turer med venner osv, og jeg forstÄr deg godt. Og vi har kun ett barn sammen! Men etter en lang uke med fulltidsjobb og husarbeid er jeg ogsÄ sliten i helgen. Har ingenting med at jeg ikke unner han noe for det gjÞr jeg, og jeg vet han ogsÄ er veldig takknemmelig for at han har en kone som gir han «lov».
 

Men det er ikke alltid han ser ting fra min side. Vi diskuterte f.eks sommerferie, og ble enige om at 2 av 3 uker drar vi til hans hjemsted. Egentlig ville han bli der alle 3 ukene, men jeg ga klar beskjed om at jeg Þnsker noe av ferien til egenpleie og meg selv, og minnet han om at han selv har over 14 feriedager per Är forbeholdt kun seg selv, og sine fritidsinteresser. Da tror jeg han sÄ pÄ det fra et litt annet perspektiv. 

Anonymkode: a3814...812

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Takk for alle innspill, bÄde de som konfronterer meg litt og de som gir meg stÞtte og forstÄr hvordan jeg har det. 

Jeg har litt jeg kan jobbe med fremover, samtidig som jeg ogsÄ mÄ erkjenne at jeg synes det ER slitsomt Ä vÊre alene med barna en hel helg, og at dette ikke er noe jeg trives sÄ godt med. Regner ogsÄ med at det blir noe enklere nÄr barna blir enda stÞrre. Er sikkert ikke like sliten i tillegg da. 

Skal ihvertfall gjÞre det beste ut av denne helgen, selv om jeg gruer meg. Har bedt mannen om unnskyldning for at jeg var sur i gÄr, og han forstÄr heldigvis min side av dette ogsÄ. 

Har ellers alliert meg med mamma og en venninne i helgen, sÄnn at vi har litt planer bÄde lÞrdag og sÞndag. Hjelper for meg Ä vÊre sammen med noen andre voksne og at det skjer litt. 

Tusen takk for alle tips om hvordan gjþre det lettere 😊 God helg til alle! 

TS 

Anonymkode: a5117...d69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...