Gå til innhold

Er det virkelig lettere for jenter å få sex enn for gutter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skriver du fra egen erfaring?

Anonymkode: 65062...862

Det er vel egen erfaring folk skriver ut i fra vel? Ellers blir jo alle svar her inne svada

Anonymkode: e54bc...5ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Diskuterer med samboeren.

han mener at det er mye enklere for jenter å få sex enn det er for gutter?  jeg mener at det ikke nødvendigvis stemmer! Hva mener du?

Anonymkode: 83a60...23b

Problemet med denne antagelsen er dette:

Menn som sier de "ikke får sex" setter vesentlig større krav til utseende på kvinnene de ønsker å "få" sex med enn de setter til egen attraktivitet. Enhver mann kan "få" sex om han bare ber om det i sin egen attraktivitets-gruppe (eventuelt går et hakk eller tre ned).

Tilsvarende er det for kvinner .dersom du bare ønsker et ligg så er det lett å finne en (hvilkensomhelst) mann. Men du ønsker helt åpenbart å ha sex med en som faktisk kan å ha sex. Og som vasker seg jevnlig. Og som ser sånn noenlunde ok ut. Og da begrenser utvalget seg. 

Så tilgang på sex (sånn helt ukritisk) i fleng har begge kjønn. Tilgang på sex med en partner som faktisk er sexy? Det er noe helt annet.

Anonymkode: c7cdb...871

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos mange kvinner er det nok det, de sitter jo på makta og kan velge og vrake. Men egentlig ikke heller, tenk litt på dem som nesten aldri får seg noe, da er det ikke like enkelt🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke hatt sex på 10 år. Får ikke engang svar på meldinger jeg sender på dating apper i 9 av 10 tilfeller. Så i mitt tilfelle er det ihvertfall ikke sant at det er lettere for jenter. 

Anonymkode: c2a85...302

Da har du ikke sendt til meg på tinder,for å si det slik 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det stemmer. Jenter får stort sett alltid et ligg om de signaliserer at de vil til menn rundt seg - om det er alkohol med i bildet i alle fall. Bare å gå ut på byen og se seg litt rundt og smile på barkrakken, så vil det ende opp med noe.

Jeg er 52 og har alltid hatt inntrykk av at menn er villige til å ha sex til enhver tid med omtrent enhver dame. Bare det at de får sex er det viktige.

Anonymkode: a20fe...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Menn som sier de "ikke får sex" setter vesentlig større krav til utseende på kvinnene de ønsker å "få" sex med enn de setter til egen attraktivitet. Enhver mann kan "få" sex om han bare ber om det i sin egen attraktivitets-gruppe (eventuelt går et hakk eller tre ned).

Anonymkode: c7cdb...871

Sex med kvinner er veldig etterpurt, sex med menn er det uendelig tilbud av. Det gjør at kvinner kan ligge med hvem de vil, menn må ta til takke eller har ingen sjans. Kvinner ligger nesten utelukkende med menn som er mer attraktive for uforpliktende sex, en gjennomsnittlig mann må ligge med damer som er langt mindre attraktive enn seg selv utenom forhold. Og for veldig mange menn er ikke det mulig engang.

Dette sitter langt inne å innrømme, da det jo betyr at de du ligger med er mye penere enn deg selv. Men alle vet vel innerst inne at der er slik?

Så nei, menn kan ikke "bare ligge med damer som er et par hakk mindre attraktive"

Anonymkode: 5db6b...5cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er langt enklere for oss kvinner å finne noen som vil ha sex med oss, og likevel ofte vanskeligere for oss å ha sex. Dette kommer av at tilbudene vi får, mange av, ikke nødvendigvis er gode tilbud. Vi kvinner risikerer både seksuelle overgrep og at mannen vi velger å ha sex med i neste øyeblikk både latterliggjør og håner oss for å ha lyst og behov. 

Det at det finnes både menn som går over grensene vi har (og vi er stort sett fysisk svakere enn menn), og menn som gjerne har sex med oss, men så fremstiller seg selv som en erobrer, "konge", fordi han fikk sex, men kvinnen han hadde sex med som løs, horete, trash, dum og så videre, det ødelegger mye for vår mulighet til å slå til på tilbud vi får, uansett hvor kåte og lystne vi er. 

Så teoretisk, ja vi kvinner kan utrolig lett få sex. I praksis, nei vi kan ikke det. Våger ikke, i så stor grad at vi kvinner gjerne kan få 20 og mer tilbud om sex for hver gang en mann får tilbud om det en gang, og det er mannen som ender opp med å da få ha sex en gang, mens vi ikke får hatt det tross 20 tilbud. 

Så ja... og nei. 

Menn må ikke bare se på antall tilbude vi kvinner får når det hevdes at vi har det så mye enklere i forhold til det å kunne ha sex, de må også ta i betraktning risikoen vi kvinner løper hver eneste gang vi takker ja til sex, for det er menn, mer enn kvinner, som kan gjøre noe med de holdninger som medfører at vi ikke våger å takke ja. Noe som medfører vanskene de har i forhold til å "få" sex. Det er de, ikke bare vi, som bør slå hardt ned på det når kamerater og andre menn fremstiller kvinner som noe de jakter på og nedlegger, mens kvinners lyst og behov ignoreres, eller gjøres til latter. 

Seksuelle overgrep håper jeg at de fleste ville slå ned på, men også holdningene til at vi kvinner er dumme når vi GIR sex, lar oss "nedlegge", er noe som ødelegger mye, og det bør slås ned på når det gis utrykk for slikt. 

Vi kvinner har også lyst og behov, men vi må ofte undertrykke dette, og avvise menn, selv om vi har lyst på sex, fordi det finnes for mange idioter blant menn som gjerne har sex med oss, men i neste øyeblikk nærmest håner oss for det begge to hadde lyst til å gjøre.

Dette er et problem menn også må bidra til å løse, om både de og vi kvinner skal kunne få en bedre reell mulighet til å kunne ha sex, når det er ønske om det. 

Fordi du som mann ikke slår ned på slike holdninger er det i neste omgang deg som mann som blir avvist av en kvinne som egentlig kunne tenke seg sex med deg, men ikke våger det. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke like mange kvinner som menn som ønsker å ha sex utenfor forhold eller tilfeldig sex med fremmede. Menn er i flertall når det gjelder tilfeldig uforpliktende sex, mens kvinner er i flertall fordi vi ønsker om forhold. Derfor blir det veldig ulik etterspørsel for det vi ønsker oss.

Anonymkode: b2f8e...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg synes det er helt ufattelig enkelt å få sex hvis jeg ønsker det. Blir stoppet på gaten til og med veldig ofte av menn som spør om å møte meg og om jeg bor alene! Som regel er det utlendinger og norske med litt dårlige sosiale ferdigheter... Så og si alle gutter/menn jeg blir kjent med i helt vanlige settinger, prøver seg på meg til slutt. Får masse fylle meldinger av menn hvor de skriver de vil ha meg osv, gifte og single.  

Benytter meg aldri av tilbudet, da jeg kun ønsker å ha sex med kjæreste og en som betyr mye for meg. Så langt i mitt 20 år gamle liv har det bare vært 1.

Anonymkode: 9c302...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bamseklemmer skrev:

Hos mange kvinner er det nok det, de sitter jo på makta og kan velge og vrake. Men egentlig ikke heller, tenk litt på dem som nesten aldri får seg noe, da er det ikke like enkelt🙄

Deg du sikter til? 😁

Anonymkode: e29c5...d37

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Deg du sikter til? 😁

Haha, blandt annet... Jeg skal endre på teksten når jeg har fått meg..... om tre måneder😂🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bamseklemmer skrev:

Haha, blandt annet... Jeg skal endre på teksten når jeg har fått meg..... om tre måneder😂🤣

Har du bestilt deg time hos ei profesjonell? 🤭

Anonymkode: ca5fa...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du bestilt deg time hos ei profesjonell? 🤭

Eeeh nei, tar det på sparket 13. mai kl 14:41

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Diskuterer med samboeren.

han mener at det er mye enklere for jenter å få sex enn det er for gutter?  jeg mener at det ikke nødvendigvis stemmer! Hva mener du?

Anonymkode: 83a60...23b

Kommer an på. Blant heterofile er det nok lettere for kvinner enn menn. Men ikke blant lesbiske og homofile. En del lesbiske er ufrivillig single. Så det at flere og flere menn påstår at det ikke finnes ufrivillig single og barnløse kvinner, er bare tull. Antagelig gjelder dette noen heterofile kvinner også, men der tror jeg det gjelder flere heterofile menn. 

Anonymkode: 96fc2...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Diskuterer med samboeren.

han mener at det er mye enklere for jenter å få sex enn det er for gutter?  jeg mener at det ikke nødvendigvis stemmer! Hva mener du?

Anonymkode: 83a60...23b

Det at du i det hele tatt stiller spørsmålet er nok til å identifisere deg som kvinne uten at du oppgir kjønn. Ja det er helt latterlig mye enklere for kvinner, men det er menn sin feil fordi de er så jævla desp og senker verdien på kjøttpølsa. 

Anonymkode: 34d8c...955

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Bamseklemmer skrev:

Eeeh nei, tar det på sparket 13. mai kl 14:41

Hvem skal du ligge med da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Diskuterer med samboeren.

han mener at det er mye enklere for jenter å få sex enn det er for gutter?  jeg mener at det ikke nødvendigvis stemmer! Hva mener du?

Anonymkode: 83a60...23b

I de fleste tilfeller, så er det nok slik. Men det vil alltid være unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg. Selv om jeg nå er 45 år, overvektig og veldig middels, så har jeg ingen problemer med å få sex, ønsker jeg meg det. Men skal jeg ha kjæreste, da sliter jeg.

Anonymkode: ee914...309

På en måte er jeg enig, men på en annen måte er også uenig. Det med kjæreste er ikke enkelt som mann heller hvis jeg er ute etter fast forhold. Fordi mange damer er akkurat like ille som menn. De er bare ute etter bekreftelse og stikker da ofte av etter et par tre ganger i senga. 

Damer kan velge og vrake i masse menn, men fåtallet av mennene er faktisk noe å samle på. Av 30 interesserte så finnes det kansje 1-2 stykker som er aktuelle kandidater blandt mennene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Proximus skrev:

Det har jeg aldri kunnet. 

I ordentlige menn kansje, menn tar man alle med så får du tilbud du også.

Hvis ikke lurer jeg på hva er feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...