Gå til innhold

Lure kroppen med p piller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Har sluttet å amme og ikke bukt prevensjon siden forrige fødsel..

Nå er vi begynt å prøve på nr 2, men kroppen min er ikke kommet i syklus igjen. Har trodd jeg har fåty el flere ganger m. Mye slim, men ingen mensen kommer.

Fikk pluselig en merkelig ide. Om jeg tar piller en periode, og så slutte igjen. Vil kroppen da få eggløsning igjen?

Hilsen en som er desperat etter å komme i gang med prøving for fullt

Anonymkode: f098f...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du vil bare rote det mer til, da hormonene dine blir enda mer forvirret. 

Du kan ta en tur til gynekolog, og etter undersøkelse be om kur på Primolut og Klomifen. Det vil stimulere en eggløsning, og være det som skal til for å få i gang systemet. Men det kan også være dette forstyrrer mer enn det hjelper da det du her opplever er helt normalt, og kroppen trenger den tiden den trenger. 

Anonymkode: 86bd9...b99

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg mistet i SA tok det 3 mnd før jeg fikk igjen mensen. Når jeg igjen mistet i MA et halvt år senere og ytret min bekymring om at det skulle ta så lang tid før mensen kom igjen, fikk jeg resept på p-piller de ville at jeg skulle begynne med etter 8 uker hvis mensen ikke hadde kommet. Fikk heldigvis igjen mensen etter 4 uker og 3 dager, så slapp p-piller.

Men regner vel med at siden jeg fikk resept på det så hadde det noe for seg. Det sikreste er vel uansett for DITT tilfelle at du snakker med lege eller gynekolog og forhører deg med hva som er best i din situasjon :)

-J

Anonymkode: bfa13...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lot det bli med tanken og avventet. I dag, bare en uke senere kom mensen, så nå kan prøvingen begynne (om 2 uker) 😄 😎

Anonymkode: f098f...c91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...