AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #1 Del Skrevet 10. februar 2020 Jeg og mannen min skal snart gjennom vårt aller siste ivf forsøk gjennom riksen. Har hatt 2 tidligere som har resultert i 4 innsett men ingen graviditet. Vi bruker donor da mannen min desverre har azoospermia (steril) uten kjent årsak. Vi har før ivf forsøkene hatt 5 insemineringer som ikke har funket. Jeg har endometriose og har spurt legene gang på gang om jeg kan prøve å bruke prednisolon på ett forsøk. Dette har dem blankt nektet meg, og har egentlig bare gitt meg standard medisiner som dem gir alle som går gjennom ivf. Nå har jeg blitt så lei og desperat at jeg har fått tak i prednisolon på egen hånd. (En veninnes bestemor) Ja, slik blir det når leger ikke hører på pasientene sine, da tar vi saken i egne hender. Dette er jo utrolig synd. Men etter å ha vært ufrivillig barnløs i så mange år som vi har vært og jeg har kjent endometriose uten at legene gjør noe. Og jeg leser meg opp og finner ut at mange damer med endometriose får gå på prednisolon men riksen lar INGEN prøve dette... dette gjør me forbanna. Anonymkode: 53d37...a97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #2 Del Skrevet 11. februar 2020 Skjønner deg godt.. håper dere lykkes❤️ Anonymkode: b8cc1...6e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #3 Del Skrevet 11. februar 2020 Dette er et legemiddel som må gis i samråd med lege, da det blant annet er en rekke tilstander som må utelukkes før preparatet kan brukes. Så vær i alle fall åpen med klinikken om hva du gjør. Anonymkode: 4a08e...c39 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #4 Del Skrevet 11. februar 2020 adopter heller. Anonymkode: 86923...22c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #5 Del Skrevet 11. februar 2020 Du risiker både din egen helse og et eventuelt barns helse - du er nødt til å være åpen med dem om bruk av andre medisiner enn hva de skriver ut til deg. Alt annet er uansvarlig. Anonymkode: 8adaa...ce9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #6 Del Skrevet 11. februar 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du risiker både din egen helse og et eventuelt barns helse - du er nødt til å være åpen med dem om bruk av andre medisiner enn hva de skriver ut til deg. Alt annet er uansvarlig. Anonymkode: 8adaa...ce9 Jeg er selvfølgelig det. Har gitt beskjed til klinikken at jeg har fått tak i medisiner privat. Og dem sa ingenting på det. Anonymkode: 53d37...a97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #7 Del Skrevet 11. februar 2020 Jeg håper virkelig du vet hva du gjør, for dette er ikke en medisin du vil tulle med. Du kan i verste fall dø etter bruk om du ikke vet dosering, hvor lenge du har stått på og seponering. Anonymkode: cb856...d8f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #8 Del Skrevet 11. februar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper virkelig du vet hva du gjør, for dette er ikke en medisin du vil tulle med. Du kan i verste fall dø etter bruk om du ikke vet dosering, hvor lenge du har stått på og seponering. Anonymkode: cb856...d8f Du vet tydligvis ikke mye om prednisolon. Jeg skal ta 10 mg daglig under uttak og innsett, deretter trappe gradvis ned. Har informer legen om dette og legen forbydde meg ikke det Anonymkode: 53d37...a97 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #9 Del Skrevet 11. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet tydligvis ikke mye om prednisolon. Jeg skal ta 10 mg daglig under uttak og innsett, deretter trappe gradvis ned. Har informer legen om dette og legen forbydde meg ikke det Anonymkode: 53d37...a97 JEg har selv endo og gikk privat, dette er normal lavdose (og trenger faktisk ikke seponering, men det skader jo selvsagt ikke). Funket dog ikke på meg, men gjorde jo heller ingen skade liksom. Anonymkode: 9ce5c...393 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #10 Del Skrevet 11. februar 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet tydligvis ikke mye om prednisolon. Jeg skal ta 10 mg daglig under uttak og innsett, deretter trappe gradvis ned. Har informer legen om dette og legen forbydde meg ikke det Anonymkode: 53d37...a97 Jeg vet ikke mye om Prednisolon, tuller du nå? Hadde du kjent til Prednisolon, så hadde du visst at det jeg skriver stemmer. Nå vil jeg ikke kommentere din dose eller nedtrapping, det får du selv ta med lege. Anonymkode: cb856...d8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #11 Del Skrevet 11. februar 2020 Jeg ville nok ha heller byttet sykehus eller funnet en annen løsning før man begynner å medisinere seg selv 🥴 Anonymkode: 9ba43...6f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BraNok Skrevet 11. februar 2020 #12 Del Skrevet 11. februar 2020 Jeg ønsker dere masse lykke til! ❤️🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 12. februar 2020 #13 Del Skrevet 12. februar 2020 (endret) Prednisolon fungerte her, jeg fikk det dog av behandlende lege og det var hennes forslag Har ikke endo eller noe annet. Skulle bare prøve det et forsøk for å se om det kunne hjelpe. Endret 12. februar 2020 av Patriotpaula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #14 Del Skrevet 12. februar 2020 2 timer siden, Patriotpaula skrev: Prednisolon fungerte her, jeg fikk det dog av behandlende lege og det var hennes forslag Har ikke endo eller noe annet. Skulle bare prøve det et forsøk for å se om det kunne hjelpe. Går du privat eller offentlig? Anonymkode: 53d37...a97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 12. februar 2020 #15 Del Skrevet 12. februar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går du privat eller offentlig? Anonymkode: 53d37...a97 Privat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 12. februar 2020 #16 Del Skrevet 12. februar 2020 Jeg fikk prednisolon på siste forsøk offentlig. Spurte ikke om det, de spurte om jeg ville prøve. Er litt overrasket, fordi jeg fikk en rimelig høy dose på 20mg. Maksdose for min vekt er 35mg. Det ble fullfrys pga fare for overstimulering, men fortsetter med lav dose på 5mg til fryseforsøk om noen uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #17 Del Skrevet 12. februar 2020 2 minutter siden, Neutral90 skrev: Jeg fikk prednisolon på siste forsøk offentlig. Spurte ikke om det, de spurte om jeg ville prøve. Er litt overrasket, fordi jeg fikk en rimelig høy dose på 20mg. Maksdose for min vekt er 35mg. Det ble fullfrys pga fare for overstimulering, men fortsetter med lav dose på 5mg til fryseforsøk om noen uker. Hvilket sykehus i det offentlige ga deg dette? Jeg holder selv til på riksen og der nekter dem. Og dem mener at dem gir ikke prednisolon til noen. Anonymkode: 53d37...a97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #18 Del Skrevet 12. februar 2020 5 minutter siden, Neutral90 skrev: Jeg fikk prednisolon på siste forsøk offentlig. Spurte ikke om det, de spurte om jeg ville prøve. Er litt overrasket, fordi jeg fikk en rimelig høy dose på 20mg. Maksdose for min vekt er 35mg. Det ble fullfrys pga fare for overstimulering, men fortsetter med lav dose på 5mg til fryseforsøk om noen uker. Hva mener du med maksdose for din vekt? Det er mulig å stå på opp imot 1000 mg i ekstreme tilfeller. Anonymkode: cb856...d8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 12. februar 2020 #19 Del Skrevet 12. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva mener du med maksdose for din vekt? Det er mulig å stå på opp imot 1000 mg i ekstreme tilfeller. Anonymkode: cb856...d8f Hovedregel når det ikke er snakk om alvorlige tilfeller som kreft, er 0,5 mg pr kg. Så 70 kg = 35 mg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 12. februar 2020 #20 Del Skrevet 12. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilket sykehus i det offentlige ga deg dette? Jeg holder selv til på riksen og der nekter dem. Og dem mener at dem gir ikke prednisolon til noen. Anonymkode: 53d37...a97 St Olav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå