Gå til innhold

Orker ikke å spise med kjente lengre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har blitt så lei av alt mat-hysteriet og sunnhets-galskapen, at jeg rett og slett ikke orker å ha med matpakke. Blir så lei av alt folk kommenterer hva folk spiser/ikke spiser og at jeg drikker mye pepsi-max. Nå kommenterer folk at jeg ikke tar med matpakke/spiser.

Er normalvektig.

Vurdere bare å unngå hele spisepausen med andre folk. Drive planlegging osv og være opptatt.

Noen som har blitt lei av alt mat-styret?😪

 

Hilsen kvinne 30

Anonymkode: 6b252...95d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

 

Har blitt så lei av alt mat-hysteriet og sunnhets-galskapen, at jeg rett og slett ikke orker å ha med matpakke. Blir så lei av alt folk kommenterer hva folk spiser/ikke spiser og at jeg drikker mye pepsi-max. Nå kommenterer folk at jeg ikke tar med matpakke/spiser.

Er normalvektig.

Vurdere bare å unngå hele spisepausen med andre folk. Drive planlegging osv og være opptatt.

Noen som har blitt lei av alt mat-styret?😪

 

Hilsen kvinne 30

Anonymkode: 6b252...95d

Ja, er fryktelig lei av frukt-og-grønt hysteriet i familien og om å ta ti forskjellige vitaminer! Heldigvis voksen nok til å ta mine egne avgjørelser og har gjort det siden jeg var et lite barn, men har fått helt avsmak for slike ting. De blir stadig sykere, mens jeg har enda ikke vært syk på mange år. Så jeg vet ikke jeg om det hjelper så fryktelig mye med frukt-og-grønt og vitaminer? Man får heller kle seg ordentlig når man er ute så slipper man forkjølelse og vitaminer? For noe tull... 

Endret av Lasox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært heldig, min familie har et avslappet forhold til kosthold, det er et par veganere iblant oss men heldigvis ikke av den plagsomme sorten som skal "forkynne", men på grunnlag av alt jeg har lest og hørt om, innser jeg at dette er ren og skjær flaks, jeg kan ikke forestille meg hvordan det er å ha folk omkring som skal dytte sunnheten sin ned i halsen på sin neste som ikke veier og måler hver smule. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunSomSaDetRettUt

Ville bare prøvd å si at man fint kan velge egen mat. Man er jo voksen.

 

Endret av HunSomSaDetRettUt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg bare isolerer meg mer og mer for å unngå folk og deres påståelige meninger om alt. Og de verste er de som er "helligere enn deg"😪

Klarer ikke å spise ute med folk, utenom samboer. Føler folk har blitt så fordomsfulle. Slike ting tenkte jeg aldri på før. Men de siste årenes mas begynner å tære på. Alt mas om hva man skal spise/når man skal spise/ råd som kastes etter en, og uansett hva man gjør blir det ikke bra nok. Og at det ikke er bra nok er greit. Jeg bare orker ikke å høre på prat om sunnhet og mat heeeleee tiden. Føler jeg ikke klarer å rømme fra det. 

Det var mye bedre før. Da slappet man av med maten, og koste seg i samvær med andre.

Bare noen har en skive brunost skal det kommenteres. Er lei. Melder meg ut.

Anonymkode: 6b252...95d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er frekt å kommentere andres mat og forstår ikke helt poenget. Jeg er nøye på hva jeg selv spiser, men legger meg da ikke opp i hva andre gjør. Opplever imidlertid at folk kommenterer at jeg alltid skal spise sunt da.

Anonymkode: 78848...89f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke at folk skal legge seg oppi hva andre spiser, det er uhøflig! Hvis jeg kommenterer lunchen til andre, så er det fordi det ser så godt ut eller lukter godt, positive ting. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

 

Har blitt så lei av alt mat-hysteriet og sunnhets-galskapen, at jeg rett og slett ikke orker å ha med matpakke. Blir så lei av alt folk kommenterer hva folk spiser/ikke spiser og at jeg drikker mye pepsi-max. Nå kommenterer folk at jeg ikke tar med matpakke/spiser.

Er normalvektig.

Vurdere bare å unngå hele spisepausen med andre folk. Drive planlegging osv og være opptatt.

Noen som har blitt lei av alt mat-styret?😪

 

Hilsen kvinne 30

Anonymkode: 6b252...95d

Er det ikke bare å gi klar beskjed hvis noen sier noe?! ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig. Det er ganske uhyggelig å spise måltider i Norge i dag. Ikke alltid, men altfor ofte faktisk. Kan vi bare spise og holde kjeft? Ikke snakke om etikk, sunnhet, fett, karbs, skulle spist, burde spist, tåler (egentlig) ikke osv. Jeg blir gaaaaaal! 

Anonymkode: 3f27f...e20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er frekt å kommentere andres mat og forstår ikke helt poenget. Jeg er nøye på hva jeg selv spiser, men legger meg da ikke opp i hva andre gjør. Opplever imidlertid at folk kommenterer at jeg alltid skal spise sunt da.

Anonymkode: 78848...89f

Ja det blir like feil den andre veien også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, LeneXCII skrev:

Er det ikke bare å gi klar beskjed hvis noen sier noe?! ;) 

Gjorde det en gang til ei venninne som sa æææææsj til salaten min. Da sa jeg IKKE KRITISER MATEN MIN, det er det verste jeg vet. Og så lurte hun på om jeg snart var ferdig med den ekle maten og jeg ba henne kutte ut enda en gang. 

Anonymkode: 3f27f...e20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om hva andre mener, så jeg tar med meg mat og spiser den i lunsjpausen på jobb. Om jeg får en kommentar eller to så får det bare være. Mat er mat, uunngåelig å snakke om siden alle spiser det. :) 

Anonymkode: 5b350...458

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjorde det en gang til ei venninne som sa æææææsj til salaten min. Da sa jeg IKKE KRITISER MATEN MIN, det er det verste jeg vet. Og så lurte hun på om jeg snart var ferdig med den ekle maten og jeg ba henne kutte ut enda en gang. 

Anonymkode: 3f27f...e20

Det er bra, fortsett med det!
 

Det er så utrolig mange som skal bry seg nå og det er utrolig uoppdragent og lite dannet.  
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, LeneXCII skrev:

Det er bra, fortsett med det!
 

Det er så utrolig mange som skal bry seg nå og det er utrolig uoppdragent og lite dannet.  
 

 

Verre er det når man sitter i en stor gruppe, for eksempel spisepause på jobb. Ikke like lett å bjeffe da!

Anonymkode: 3f27f...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en uting at man skal kommentere andres mat. En arbeidsplass jeg hadde før, var det så ille at det faktisk måtte innføres en regel mot å snakke om andres mat... Altså, halloooooo. Skjønner ikke hvorfor voksne folk har behov for det, det er sånt barnet mitt sier de gjør i barnehagen... 🙄

Om noen hadde kommentert maten min negativt, tror jeg at jeg hadde bedt dem om å passe sine egne saker - med et smil 😊

Anonymkode: 839ef...2f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann og er ganske stor og veltrent. Jeg spiser ganske sunt på jobb, og får stadig vekk kommentarer på maten jeg spiser. Hvis det ikke er sååå sunt så er det sånn: «Jasså er vel ikke nok proteiner i denne maten vel.»

Er det derimot sunt og proteinrikt så er det mer «Ah du spiser jo bare det og det heeeeleeee tiden, skjønner ikke at du orker»

Har heldigvis avtatt litt den siste tiden, for begynte å kjenne at det irriterte meg litt, ventet ofte med å spise lunsj til det var færre folk rundt bordet. 
 

Er veldig vandt til å få mye kommentarer på kroppen og alt som hører med, så har vel bygd opp en slags toleranse for slike ting. Spydige kommentarer tolker jeg kun som sjalusi.

Anonymkode: 0e7fa...ec8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vesuvio
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

 

Har blitt så lei av alt mat-hysteriet og sunnhets-galskapen, at jeg rett og slett ikke orker å ha med matpakke. Blir så lei av alt folk kommenterer hva folk spiser/ikke spiser og at jeg drikker mye pepsi-max. Nå kommenterer folk at jeg ikke tar med matpakke/spiser.

Er normalvektig.

Vurdere bare å unngå hele spisepausen med andre folk. Drive planlegging osv og være opptatt.

Noen som har blitt lei av alt mat-styret?😪

 

Hilsen kvinne 30

Anonymkode: 6b252...95d

Enig. Det slår aldri feil at en eller annen kommenterer maten min, uansett hva det er - om det er sunt, usunt, det lukter rødløk, peanøttsmør, mengde. Har sluttet å spise i kantine og finner heller et grupperom med et par andre... som også kommenterer til stadighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann og er ganske stor og veltrent. Jeg spiser ganske sunt på jobb, og får stadig vekk kommentarer på maten jeg spiser. Hvis det ikke er sååå sunt så er det sånn: «Jasså er vel ikke nok proteiner i denne maten vel.»

Er det derimot sunt og proteinrikt så er det mer «Ah du spiser jo bare det og det heeeeleeee tiden, skjønner ikke at du orker»

Har heldigvis avtatt litt den siste tiden, for begynte å kjenne at det irriterte meg litt, ventet ofte med å spise lunsj til det var færre folk rundt bordet. 
 

Er veldig vandt til å få mye kommentarer på kroppen og alt som hører med, så har vel bygd opp en slags toleranse for slike ting. Spydige kommentarer tolker jeg kun som sjalusi.

Anonymkode: 0e7fa...ec8

Det er dette jeg mener! Har sagt ifra mange ganger, men det hjelper ikke. Så har begynt å bare unngå det. Men ja, takk for tipset om å spise når færre er der, den tar jeg med meg 😎 

Anonymkode: 6b252...95d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg er heldigvis utstyrt med perfekte gener, så jeg kan spise hva jeg vil uten å legge på meg eller få allergiske reaksjoner." 😁

Anonymkode: 2f883...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er dette jeg mener! Har sagt ifra mange ganger, men det hjelper ikke. Så har begynt å bare unngå det. Men ja, takk for tipset om å spise når færre er der, den tar jeg med meg 😎 

Anonymkode: 6b252...95d

Ja funker ganske bra det, dessuten får man litt mer ro mens man spiser, jeg synes det er ganske deilig. Noen dager føler man seg kanskje mer sosial utadvendt og da kan man fint spise med flere. Men enkelte dager merker man at man ikke orker "morsomme" kommentarer og annet piss på din bekostning. Da er det greit å ta lunsjen en halvtime senere ;)

Anonymkode: 639a8...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...