Gå til innhold

Gratulerer dere stemor på morsdag??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller bare den biologiske mammaen? Typisk eks ; 18åringen gjør like stas på sin biologiske mor som stemor. 

For mange blir dette helt feil. Alikavel noen som gjør det. 

Anonymkode: 5e7a6...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke bare din mor som skal verdsettes, men alle mødre. Forøvrig er morsdag en oppkonstruert greie, hvorfor kan ikke ungene bare sette pris på sine nærmeste uten en spesiell dag?

Anonymkode: a8386...b73

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gratulerer min stemor med morsdagen. Gjør ikke noe ut av det da jeg flyttet ut for mange år siden, men hun var vært mer mor for meg enn min biologiske mor. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Missbehave skrev:

Jeg gratulerer min stemor med morsdagen. Gjør ikke noe ut av det da jeg flyttet ut for mange år siden, men hun var vært mer mor for meg enn min biologiske mor. 

Jeg har fikk høre at mine venners ste-barn ikke sender mld til sin stemor, men disse er jo gjerne gutter i 18-24års alder også da. Ikke lett å sende det til sin ikke biologiske mor. Gutter holder ting litt for seg selv. 

Anonymkode: 5e7a6...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender en melding og stikker evt. oppom med en bukett og kort, men det er til mamma jeg baker kake😊

Anonymkode: fe6d1...686

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig, hun har vært minst like støttende og moderligsom min biologiske mamma. Om ikke annet skal hun ha all ære for å vært en bonus-mors figur for meg i alle år, frivillig. 

Anonymkode: 4a50e...f2c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god mor er ikke ensbetydende med en biologisk mor.  Selv vokste jeg opp med en fraværende mor.  Det er min far og stemor som tok vare på meg.  Selvfølgelig er det min stemor som fortjener min oppmerksomhet på morsdagen. 

Foreldre som har adoptert barn - skulle de liksom ikke ha rett til mor- og farsdag? 

 

Anonymkode: bb91d...e2e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gratulerer henne for hun er moren til søstrene mine. Og selv om vi har hatt våre opp og nedturer så setter jeg pris på henne og alt hun gjør for familien vår.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Strange Doll skrev:

Hadde jeg hatt en stemor hadde jeg gratulert henne med morsdagen ja. 

Mine stesønner gratulerer aldri meg, jeg er ei ung stemor for de. Er vant med at de ikke gjør det😅 Hadde kanskje vært noe annet om jeg hadde stedatter..

🤔

Anonymkode: 5e7a6...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine stesønner gratulerer aldri meg, jeg er ei ung stemor for de. Er vant med at de ikke gjør det😅 Hadde kanskje vært noe annet om jeg hadde stedatter..

🤔

Anonymkode: 5e7a6...390

Godt mulig 😅 Min samboer gratulerer sin stemor med morsdagen og sin stefar med farsdagen, jeg ser på det som naturlig 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nydelig sms fra stedatter. Stesønner hørte jeg ingenting fra. Det er helt greit, de pleier å huske bursdager 😉

Forskjell på både kjønn, person og hva slags forhold man har her tenker jeg. Man får gjøre det man føler er naturlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gjort det de fleste år. En blomsterbukett og et kort om hvor mye jeg setter pris på henne. Samme som til moren min. Selv om bare mamma er mamma, så er jeg glad i stemoren min også, og synes det er koselig å vise det på morsdagen (og andre dager, er ikke sånn at jeg er kjip og utakknemlig resten av året, som noen virker til å tro).

Anonymkode: 72024...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Ulrikke skrev:

Fikk nydelig sms fra stedatter. Stesønner hørte jeg ingenting fra. Det er helt greit, de pleier å huske bursdager 😉

Forskjell på både kjønn, person og hva slags forhold man har her tenker jeg. Man får gjøre det man føler er naturlig. 

Enig. Det er jo typisk gutter mener nå jeg😅 Har en stesønn på 21 og en på 19, snart 20. Ingen av de sender verken bursdagshilsen eller morsdaghilsen. Kanskje litt flaut iom at jeg er noen knappe år eldre enn dem. Haha;)

Anonymkode: 5e7a6...390

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Det er jo typisk gutter mener nå jeg😅 Har en stesønn på 21 og en på 19, snart 20. Ingen av de sender verken bursdagshilsen eller morsdaghilsen. Kanskje litt flaut iom at jeg er noen knappe år eldre enn dem. Haha;)

Anonymkode: 5e7a6...390

Hehe, mine er 20 og 24, men jeg har kjent dem siden de var 6 og 2 ;) Er bare sånn de er, de vet at jeg er glad i dem og jeg vet at de er glad i meg. Holder lenge, har ingen planer om å bli personlig fornærmet av sånt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer aldri med morsdagen. Syns det er en teit markedsstyrt uting.

Anonymkode: 0a3a5...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs vel helt hvordan forholdet er. Hvis det er en stemor som har kommet inn i familien etter utroskap og et opprivende brudd der mor har blitt sveket og gått bak ryggen til, skjønner jeg godt at stemor ikke får noen gratulasjon eller positiv oppmerksomhet.

Dessuten er det mange stemødre som kommer og går, da konsentrerer man seg heller om familien/biologisk mor.

Anonymkode: 8852b...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det spørs vel helt hvordan forholdet er. Hvis det er en stemor som har kommet inn i familien etter utroskap og et opprivende brudd der mor har blitt sveket og gått bak ryggen til, skjønner jeg godt at stemor ikke får noen gratulasjon eller positiv oppmerksomhet.

Dessuten er det mange stemødre som kommer og går, da konsentrerer man seg heller om familien/biologisk mor.

Anonymkode: 8852b...fdb

Det er ikke mitt tilfelle iallefall. De to sønnene til kjæresten min liker meg veldig godt. Har vært i bildet i flere år OG ingen utroskap i bildet. Så nei, behøver ikke å være det. Her er det pga at de er gutter i ung voksen alder, samt litt pinlig med ei tålig ung stemor. :)

Anonymkode: 5e7a6...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller ikke samboeren til faren min for stemor, hun er bare 10 år eldre enn meg og de har bare vært sammen i noen år. Men jeg setter såklart stor pris på henne og kjøpte en blomsterbukett og inviterte de på kake på morsdagen. Stefaren min derimot har alltid fått farsdagskort og en liten gave fra meg på farsdagen, men han har vært en del av livet mitt i over 25 år og er den som fungerte som hverdagspappaen min 

Stemoren til eldstejenta har alltid fått en oppmerksomhet på morsdagen, hun er virkelig en stor ressurs og et helt fantastisk menneske. Da jentungen var for lita til å huske på merkedager selv så hjalp jeg henne med å lage morsdagskort og kjøpe en liten gave, men etterhvert som hun ble eldre så tok hun ansvar og initiativ til det selv (eksen husker knapt sin egen bursdag), hun fikk etterhvert søsken hos far og da ble morsdagskort gitt samlet fra begge barna 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...