Gå til innhold

16-årig fransk jente fornærmer islam på Instagram, mottar dødstruser og må ha beskyttelse


vi har alle vårt

Anbefalte innlegg

Etter at en muslimsk gutt kalte henne en skitten lesbe.Politiet starter etterforskning. Ikke bare av truslene, også mot jenta, for mulige "hatytringer".

Dette skjer i verdens mest sekulær stat. Bare fem år etter Charlie Hebdo. Jenta har presisert at hun ikke mente å ramme noen mennesker, men ønsket å si hva hun mener om en religion. Hun lever nå i skjul, under politibeskyttelse, og ingen skoler vil ha henne, da de ikke kan garantere for hennes sikkerhet.

 

 

https://www.spiked-online.com/2020/02/07/je-suis-mila/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

var trusselen at hun skrev at hun ville stikke en finger opp i rumpa på allah? 

 

" og verda gjekk no si gang..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Direkte resultat av å samle mange muslimer i et land. Et valg våre folkevalgte har tatt for oss!

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig, de tåler jo ingenting. Én flåsete kommentar, så er det drapstrusler og fanden og hans oldemor med en gang. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det et trist at Frankrike er blitt som det er blitt. Dette landet er ikke til å kjenne igjen også når det gjelder holdninger hos politikere.

Hvorfor er det bare muslimer som er så ekstremt følsomme for kritikk mot religionen sin? Jeg har aldri hørt kristne, jøder eller hinduer å reagere såpass sterkt.

Endret av Drizzt
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig bor vi i et land der vi har rett til å ha egne meninger.  Dette gjelder også å ha kritiske meninger om religioner, også Islam.  Tro om vi vil ha denne friheten om noen år?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, Hentacruel said:

Hvorfor fornærmet hun Islam? 

Havviste tilnærmelser fra en ung mann, der han blant annet kommenterte kroppen hennes og maste om hennes alder. «Han begynte å fornærme meg», sier hun. Han anklagde henne så for å være «rasist».

 Først erklærte hun at hun generelt «hater religion», hvorpå hun sier sin mening om islam:

«I koranen er det bare hat, og islam, det er noe dritt (…) Jeg er ikke rasist, overhodet ikke. For man kan ikke være rasistisk mot en religion, men jeg sier det jeg mener».

På slutten sier hun:

«Deres religion er noe dritt, og jeg stikker fingeren opp i ræva på deres gud. Takk, farvel».

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Hentacruel said:

Hvorfor fornærmet hun Islam? 

Omtrent like saklig som å spørre et voldtektsoffer hvorfor hun gikk i så utringet kjole. Ytringsfriheten burde ikke være mindre viktig å forsvare enn retten til å gå lettkledd uten at det kan brukes som en unnskyldning for overgripere.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonymbruker3 said:

Omtrent like saklig som å spørre et voldtektsoffer hvorfor hun gikk i så utringet kjole. Ytringsfriheten burde ikke være mindre viktig å forsvare enn retten til å gå lettkledd uten at det kan brukes som en unnskyldning for overgripere.

Tenk å tro så feil som deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse muslimene kan ikke ha store tiltroen til Allahs handlekraft når de ser seg nødt til å agere på vegne av deres allmektige gud med drapstrusler mot en 16-årig jente.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig dumt at hun får så mye hat. Jeg syns hun har all rett til å kritisere religion. Hun har ytringsfrihet, og hvis hun vil si at koranen er drit, så har hun lov til det.  

Når det komme til skoler, så kan jeg forstå problemet. Hvis en person får dødstrusler, så er det risikabel for de andre studentene. Skolene må da kunne beskytte henne og de andre. Jeg er ganske sikker på at hun får gå på skole i fremtiden, men akkurat nå er det litt vanskelig da hun får dødstrusler. Jeg syns ikke det er riktig, men jeg kan forstå problemet når det kommer til skole og sikkerhet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Chiyo skrev:

Det er veldig dumt at hun får så mye hat. Jeg syns hun har all rett til å kritisere religion. Hun har ytringsfrihet, og hvis hun vil si at koranen er drit, så har hun lov til det.  

Når det komme til skoler, så kan jeg forstå problemet. Hvis en person får dødstrusler, så er det risikabel for de andre studentene. Skolene må da kunne beskytte henne og de andre. Jeg er ganske sikker på at hun får gå på skole i fremtiden, men akkurat nå er det litt vanskelig da hun får dødstrusler. Jeg syns ikke det er riktig, men jeg kan forstå problemet når det kommer til skole og sikkerhet. 

Om bare trumf var president der og, da hadde lærererne vært utrustet med våpen og vært klare til kamp til skolestart mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tragisk! 

Hun burde få ha sikkerhetsvakter med seg hvor hun måtte ønske å gå. Alle som har fremsatt en trussel mot henne bør siktes. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hver trussel på vegne av en gud bør møtes med en respons som stiller spørsmålstegn ved om (deres) gud trenger beskyttelse. Å argumentere for hvorfor gud skulle behøve mennesker til å agere for seg vil de neppe være i stand til. Å drapstrue på vegne av (sin) gud er som å innrømme gud(ens) manglende handlekraft, og må i seg selv nesten anses som en vanærende handling overfor gud.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 10.2.2020 den 19.05, Hentacruel skrev:

Hvorfor fornærmet hun Islam? 

Går ikke an å fornærme en religion. Relgion er bare et sett med påstander. 

Tilhengerne av religionen derimot valgte å føle seg støtt.

Det er å leke med livet å kødde med islam. Tilhengerne av den religionen/ideologien der er noen av de mest ustabile på kloden. 

Utrolig trist at Europa har forfalt til de grader at det er livsfarlig å kritisere/snakke ned ideer.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Ulveedderkopp skrev:

Går ikke an å fornærme en religion. Relgion er bare et sett med påstander. 

Tilhengerne av religionen derimot valgte å føle seg støtt.

Det er å leke med livet å kødde med islam. Tilhengerne av den religionen/ideologien der er noen av de mest ustabile på kloden. 

Utrolig trist at Europa har forfalt til de grader at det er livsfarlig å kritisere/snakke ned ideer.

I den grad noen fornærmes er det jo logisk at det må være gud selv. Ikke tilhengerne. Hvis tilhengerne av en religion føler seg støtt som følge av kritikk/angrep på religionen, må det innebære at de føler et eierskap til religionen. Men å føle eierskap til religionen blir jo igjen nesten å regne som blasfemisk overfor gud. Å agere på vegne av en gud blir vanskelig å forsvare med logikk. De ender opp med å møte seg selv i døra uansett hvordan de snur eller vender på det.

Endret av Klossmajor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom tilfeldigvis over en artikkel fra Aftenposten fra 2006 der Abid Raja argumenterer for å få en ny blasfemilov som setter grenser for hva slags krenkende ytringer som skal være tillatt å rette mot samfunnets minoriteter. Han motargumenteres av Eivind Smith som mener det er viktig at en eventuell skjerping av loven kommer menneskene og ikke religionen til gode, fordi poenget er å verne menneskene mot krenkelser. Gud får klare seg selv. 

Senere har Abid Raja gitt Eivind Smith æren for at han innså at han hadde tatt feil. Eivind Smith overbeviste Raja om at det ikke er gud eller guder som trenger beskyttelse. Det er menneskene. Raja hevder han endret oppfatning totalt etter samtaler med Smith. Jeg tror mye godt kan gjøres hvis innfallsvinkelen Eivind Smith representerer kommuniseres mye klarere og tydeligere enn hva tilfellet er per i dag.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Ulveedderkopp said:

Går ikke an å fornærme en religion. Relgion er bare et sett med påstander. 

Tilhengerne av religionen derimot valgte å føle seg støtt.

Det er å leke med livet å kødde med islam. Tilhengerne av den religionen/ideologien der er noen av de mest ustabile på kloden. 

Utrolig trist at Europa har forfalt til de grader at det er livsfarlig å kritisere/snakke ned ideer.

At hun valgte å føle seg truet av meldingene er jo hennes problem. Hvorfor fornærmet hun muslimer når hun ikke takler respons?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...