Gå til innhold

Hvorfor klarer du å gå ned i vekt?


addict

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har egentlig alltid lært av foreldrene mine at "frokost er det viktigste måltidet og avgjør hvordan dagen blir". Åh gud hvor feil jeg tok av å følge det rådet. Jeg har alltid blitt tvingt til å spise frokost, lunsj, middag osv... fordi alle andre i familien gjorde det. Jeg har gått i så mange år overvektig uten å vite at frokosten var synderen til at jeg ikke gikk ned i vekt. "Frokosten kan jo ikke være problemet. Jeg SKAL jo spise selv om jeg ikke er sulten fordi det lønner seg utover dagen." tenkte jeg.

I et par uker så har jeg drevet litt med periodisk faste. Faster da fra 20:00 til rundt 15:00. Ved å droppe frokosten og lunsjen så merker jeg at jeg ikke mister energi, jeg blir ikke utsultet (som jeg trodde jeg skulle bli) og jeg kan spare alle de 1500-2000 kaloriene til å spise masse frukt, en god middag og litt snacks hvis jeg craver noe. Når jeg spiste frokost og lunsj så sløste jeg rett og slett 1000 kalorier som jeg ikke en gang koste meg med. Jeg er så utrolig glad jeg begynte med periodisk faste. Blir ikke sulten før kanskje rundt 12, men å føle seg litt sulten er jo ikke farlig. :)

Anonymkode: c4355...951

Det var faktisk en veldig god ide! 
 

Anonymkode: a2c3e...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har egentlig alltid lært av foreldrene mine at "frokost er det viktigste måltidet og avgjør hvordan dagen blir". Åh gud hvor feil jeg tok av å følge det rådet. Jeg har alltid blitt tvingt til å spise frokost, lunsj, middag osv... fordi alle andre i familien gjorde det. Jeg har gått i så mange år overvektig uten å vite at frokosten var synderen til at jeg ikke gikk ned i vekt. "Frokosten kan jo ikke være problemet. Jeg SKAL jo spise selv om jeg ikke er sulten fordi det lønner seg utover dagen." tenkte jeg.

I et par uker så har jeg drevet litt med periodisk faste. Faster da fra 20:00 til rundt 15:00. Ved å droppe frokosten og lunsjen så merker jeg at jeg ikke mister energi, jeg blir ikke utsultet (som jeg trodde jeg skulle bli) og jeg kan spare alle de 1500-2000 kaloriene til å spise masse frukt, en god middag og litt snacks hvis jeg craver noe. Når jeg spiste frokost og lunsj så sløste jeg rett og slett 1000 kalorier som jeg ikke en gang koste meg med. Jeg er så utrolig glad jeg begynte med periodisk faste. Blir ikke sulten før kanskje rundt 12, men å føle seg litt sulten er jo ikke farlig. :)

Anonymkode: c4355...951

Var det sånn med en gang, eller gikk du noen dager der du var sykt sulten og merket det veldig godt før det gikk seg til? 

Jeg har prøvd nå i noen dager, men enten så er jeg så sulten om kvelden at jeg ikke får sove, eller så er jeg så sulten i 10-tida at jeg blir shaky og ikke får konsentrert meg skikkelig. Det eneste som har fungert er om jeg sover lenge, men det er jo ikke så veldig produktivt. 

Anonymkode: bbaa7...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2020 den 18.28, Forumhei skrev:

Er ikke vits å faste om man ikke faster😊. Litt av poeng er å ikke innta kcal. Man kan så klart spise tyggis, og spise mat når man vill. Men skal man faste så slipper man ikke unna med så mye mer en vann, mye vann og sort kaffe går greit. Kjedelig å bryte fasten og alle de gode prosessene i sving over noen tyggis. 

Hva er de gode prosessene? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...