Gå til innhold

Kjerringråd for å få jente


meelissa

Anbefalte innlegg

Som jeg allerede har sagt oppi her: kjønnet har ingenting å si nei, men det skader jo ikke å teste noen kjerringråd! Til dere som har svart på det jeg spør om: tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om guttesædcellene virkelig svømmer fortere så ville det ha vært mye flere gutter enn jenter som blir til ved IVF, og det er det ikke. Det er en seiglivet mye at guttesædcellene svømmer fortere og jentesædcellene lever lenger.

Anonymkode: a19d5...66c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må det være «brannfakkel» å si at man ønsker å prøve på et bestemt kjønn? Det vil jo ikke automatisk si at man blir misfornøyd eller mindre glad for det kjønnet man faktisk får? 
Vi er vel alle enige om at det i den store sammenheng selvfølgelig ikke har noe å si. Jeg personlig har en gutt, og jeg er ikke redd for å si at jeg personlig hadde synes det hadde vært moro å få jente som nr.2. Men en lillebror er like velkommen.
 

Det handler ikke om å få en «dukke» som man kan jåle seg med, men jeg tror det er et ønske og en nysgjerrighet iboende i de fleste om å få barn av samme kjønn som seg selv. Man gjenopplever i mange tilfeller sin egen barndom gjennom barna, og man kan i mange tilfeller lettere relatere til samme kjønn som en selv når det kommer til interesser. Men kjønn er selvfølgelig ingen fastsatt kategori, en jente kan like godt være interessert i «a-typiske» gutteting og motsatt. 
 

Jeg har lest mye om «gender swaying» herunder også Dr.Shettles metode, kinesisk kalender og kosthold. Så lenge man holder seg til kjerringråd som ikke påvirker egen eller andres ve og vel så ser jeg ingen problemer med det. Vi skal kose oss masse med prøvingen selv om vi kanskje skal prøve noen kjerringråd. Det er jo bare morro for å se om «det virker», å bli gravid er spennende og en stor glede uansett.
 

Spennende tråd å følge! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/8/2020 at 9:15 PM, AnonymBruker said:

Bakfra på en onsdag blir det jente av

Anonymkode: fc0c8...44c

Nei doggy er stillingen for og få gutt ikke jente!

Anonymkode: 5cf0c...924

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/8/2020 at 8:01 PM, meelissa said:

Vet at det mest sannsynlig bare er tull. Men hvilke kjerringråd vet dere om? :) jeg har hørt om rådet om sex før EL.

Du burde ikke fått barn når du ønsker ett kjønn! Hva skal du gjøre om det ikke går din vei da? Er vel det samme om det er gutt eller jente? 

Anonymkode: 5cf0c...924

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2/8/2020 at 9:12 PM, AnonymBruker said:

Hvorfor er det så viktig for deg å få en jente? 🤔

Anonymkode: b0f48...e32

Det samme lurte jeg og på! Enkelte burde ikke fått barn!

 

On 2/8/2020 at 9:14 PM, gladjenta96 said:

Hvorfor er man så opptatt av kjønn? 😕

Ja det lurte jeg og på! Har en jente og en gutt neste gang jeg og mannen skal ha baby nr 3 og 4 så ønsker vi at det skal være  hemmelig til fødsel og vi vil være like glade om det er gutt eller jente!

Anonymkode: 5cf0c...924

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/10/2020 at 6:54 PM, meelissa said:

Som jeg allerede har sagt oppi her: kjønnet har ingenting å si nei, men det skader jo ikke å teste noen kjerringråd! Til dere som har svart på det jeg spør om: tusen takk :)

Hvorfår spør du om kjærringråd om det ikke har noe og si om det blir gutt eller jente?

Anonymkode: 5cf0c...924

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/8/2020 at 10:00 PM, meelissa said:

Jeg har en gutt fra før, og blir selvsagt glad hvis det blir en gutt igjen. Hvis jeg blir gravid! Men det skader jo ikke å «gå» for jente. Må folk være så sure da🤭

Du burde jo ikke bli gravid!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/9/2020 at 11:26 AM, AnonymBruker said:

Sex på fullmåne, søk på gender swaying i forhold til kosthold og sex opptil 3 dager før El. Er det jeg vet 😁 Følger med videre, ønsker også en jente 😍

Anonymkode: de6d7...6e7

Herregud! Hvorfår det egenklig gutt/jente er vel like mye vert?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/9/2020 at 11:37 AM, AnonymBruker said:

Finn riktig mann å få barn med! 

Anonymkode: 8f0fe...ef0

Det er vel mannen som bør vurdere og få barn med noen andre som virkelig ønsker seg barn! Og ikke med en som er opptatt av kjønn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du burde ikke fått barn når du ønsker ett kjønn! Hva skal du gjøre om det ikke går din vei da? Er vel det samme om det er gutt eller jente? 

Anonymkode: 5cf0c...924

Må man gjøre noe da? Det er jo ikke sånn at man ikke liker ungen eller behandler den dårlig om det er motsatt kjønn av hva man ønsker seg. Jeg ønsket meg en gutt nå, fordi jeg virkelig ønsket å kalle ham det samme som faren min som døde. Men så er det ei jente i magen, og da er det bare sånn "Jaja, da blir det ingen Gjermund da" og ikke noe mer drama enn det. Man kan ha mange grunner for å ønske seg det ene eller det andre kjønnet, og det betyr virkelig ikke at man er et dårlig menneske eller en dårlig forelder. 

Anonymkode: c279d...17e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De beste elskerne får jente", fikk jeg høre.  "Det er derfor guttene blir født først, og jentene som nummer to, etter at mannen har fått litt mer øvelse", utdypet de påstanden med.  😂😂

Så kort forklart: øvelse gjør mester, og en mester lager jenter.  

 

Anonymkode: c90a8...0c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig fasinerende at vi skal være et åpent samfunn hvor vi skal bryte tabuer, men her inne er det mange som er stikk i strid med dette.

Hvorfor skal det være så tabu å si at man ønsker seg et spesielt kjønn? Det er helt naturlig både for den gravide og partner å danne seg en mening om dette. Jeg skulle likt å visst om det er noen som ALDRI har tenkt en liten tanke om at «det hadde vært koselig med gutt» eller «det hadde jo vært hyggelig å prøve hvordan det er å ha en jente» osv. Det handler jo om identitet, forventninger og selve livet. 
 

Det å dra konklusjoner om at de som tør å løfte opp et tema om «ønske om kjønn» ikke burde få barn er lavmål og flaut. 
Dette er nok tabu fordi vi som mennesker sliter med å erkjenne at det er naturlig for oss å ha motstridende følelser. Selv om man ønsker en gutt, så betyr ikke det at man ikke kommer til å elske en jente! 

De som synes dette er et vanskelig tema burde finne en annen tråd, så kan de som synes dette er en «morro» del av prøvingen ha en diskusjon uten dømming og negativitet. 

Ønsket om en graviditet og et barn, uavhengig av kjønn, er vel felles for alle. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sønn og ønsker meg en datter.   Elsker sønnen min over alt på jord, men når barna er voksen,så får man gjerne et tettere bånd med sine døtre :)

Endret av Kim91
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Candygirlboy skrev:

Det er vel mannen som bør vurdere og få barn med noen andre som virkelig ønsker seg barn! Og ikke med en som er opptatt av kjønn!

Stakkars deg, du må ha problemer🤪 tenk å bry seg så mye om at jeg spurte om et kjerringråd!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sjekk ut Ingender. com. Der finnes det en kategori som heter gender swaying mener jeg. Lykke til:)

Anonymkode: 76017...1ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, meelissa said:

Stakkars deg, du må ha problemer🤪 tenk å bry seg så mye om at jeg spurte om et kjerringråd!

Stakkars meg hvorfår det? Det er mer stakkars barn som har en mor som ønsker ett spessefik kjønn? Jeg derrimot blir glad om jeg får gutt eller jente selvom jeg har en gutt og en jente fra før av. Du bør gå i gjennom problemene dine og ønske deg gutt eller jente like mye før du får barn!  Stakkars barn!

Endret av Candygirlboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, meelissa said:

Stakkars deg, du må ha problemer🤪 tenk å bry seg så mye om at jeg spurte om et kjerringråd!

H*n som siterer deg har helt rett. Det er vel heller du som har problemer? I norge er det ikke lov og velge kjønn på barnet heldighvis!

Anonymkode: 5cf0c...924

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Kim91 said:

Jeg har en sønn og ønsker meg en datter.   Elsker sønnen min over alt på jord, men når barna er voksen,så får man gjerne et tettere bånd med sine døtre :)

Kilde? Hvordan vet du det?

Anonymkode: 5cf0c...924

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...