Gå til innhold

Har så lyst til å begynne å trene på senter, men tør ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg slet også med å tørre å dra på treningssenter. Følte at alle så hvor dårlig trent jeg var og hvor dårlig teknikken min var på feks knebøy. I dag trener jeg alene uten å tenke så mye på hva andre synes.

Mitt råd er å ta ting i små steg. Kanskje er det første du gjør bare å komme deg på senteret å gå/løpe litt på mølla. Bli litt kjent med atmosfæren der, og gjør ting du vet du mestrer i begynnelsen. Etter hvert kan du utfordre deg litt. 

Gi deg selv god tid og ikke gi opp! Du har ingenting å skamme deg over, og fortjener å være der like mye som alle andre. 

Lykke til! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg følte det lignende som deg i fjor. 20 kg for mye etter å ha født tredjemann. Jeg kastet meg i det og kjøpte PT timer og gikk på gruppetimer de første to månedene. Siden har jeg trent i studio alene 👏👏 nå føler jeg meg hjemme der faktisk. 

Mitt tips til deg er at du enten bør alliere deg med en venn eller ta PT timer. 

Anonymkode: d6ad0...c45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopp i det, du vil ikke angre, blir nok lettere etterhvert. Tenker aldri på de andre som trener med meg, nok med meg selv. Du trener for din egen del, investerer i din egen helse, masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Tenk over hvilket senter du vil trene på. Det er ikke sikkert at du har så utrolig mange valgmuligheter. Jeg vet ikke, men for meg var det i hvert fall viktig med et senter som var for folk flest og ikke for de pene og unge. 

Det gjorde at jeg følte meg tryggere. Der er det alle slags folk. Både slanke og overvektige, i alle aldre, noen har skader osv. Da er det flere som ikke er perfekte og som klønete litt. 

Kan det hjelpe å ha en time med pt første gang? Da kan vedkommende vise deg rundt og vise deg noen øvelser osv. Kanskje det kan hjelpe i forhold til å bli kjent med stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90% på studio er utrente , så er ikke noe å tenke på😉 

Anonymkode: d09ca...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...