Gå til innhold

Varsel om stryk, men veileder har ikke omgås meg hverken før eller etter varselet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det høres veldig rart ut å stryke på grunnlag av å ikke ha «fått med seg personalet» på et møte allerede dagen etter oppstart i praksis. 
Hvor mye av tiden har praksislærer vært tilstede med deg på avdelingen? Hvem følger dere opp i det daglige hvis ikke praksislærer gjør det? Hva er grunnen til at hun ikke er tilstede på avdelingen? Det vanlige er jo at studentene er der praksislærer er. 

Endret av Lopploella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, Lopploella skrev:

Det høres veldig rart ut å stryke på grunnlag av å ikke ha «fått med seg personalet» på et møte allerede dagen etter oppstart i praksis. 
Hvor mye av tiden har praksislærer vært tilstede med deg på avdelingen? Hvem følger dere opp i det daglige hvis ikke praksislærer gjør det? Hva er grunnen til at hun ikke er tilstede på avdelingen? Det vanlige er jo at studentene er der praksislærer er. 

Hun har en mer administrativ rolle, men jeg håper jo at hun er mer tilstede for meg nå i uka som kommer. Det er nå selve utviklingsarbeidet starter. Jeg prøver å begrunne avgjørelsene mine i form av refleksjonsnotater iallefall, men føler jo det er en håpløs situasjon.

Anonymkode: a4223...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke riktig at praksislærer kun skal basere seg på informasjon fra andre ansatte i vurderingen. Hva er begrunnelsen for at ped.leder som er praksislærer ikke er på avdeling med studentene?

Endret av Lopploella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lopploella skrev:

Det er jo ikke riktig at praksislærer kun skal basere seg på informasjon fra andre ansatte i vurderingen. Hva er begrunnelsen for at ped.leder som er praksislærer ikke er på avdeling med studentene?

Jeg vet faktisk ikke, jeg merker at jeg ikke tør å si så mye i den sammenhengen. Medstudenten har ikke samme oppfatning som meg. Jeg burde kanskje kontakte skolen om det fortsetter i kommende uke, men da er det jo få dager igjen.

Anonymkode: a4223...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Praksisoppgaven du beskriver gjør at jeg lurer på om du er student ved UiA? Hvis du er det (eller ikke), så håper jeg at du velger å ta kontakt med universitetet ang. utfordringen din så fort som mulig.

Legg alle fakta på bordet slik du gjør her mtp. at praksislærer ikke er tilstrekkelig tilstede, og be gjerne om en samtale med en annen faglærer/emneansvarlig/praksisansvarlig hvis du følte at du ikke ble hørt første gang.

Jeg skjønner også at du er i villrede, men å utøse din frustrasjon på et nettforum vil ikke gi deg noen svar. Det at det er få dager igjen av praksis har heller ingen betydning, det blir mer som en unnskyldning.

Jeg vil råde deg til å opptre profesjonelt og ta utfordringen opp med dem som faktisk kan hjelpe deg videre. 
 

Lykke til!
 

 

Anonymkode: 56872...60d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Praksisoppgaven du beskriver gjør at jeg lurer på om du er student ved UiA? Hvis du er det (eller ikke), så håper jeg at du velger å ta kontakt med universitetet ang. utfordringen din så fort som mulig.

Legg alle fakta på bordet slik du gjør her mtp. at praksislærer ikke er tilstrekkelig tilstede, og be gjerne om en samtale med en annen faglærer/emneansvarlig/praksisansvarlig hvis du følte at du ikke ble hørt første gang.

Jeg skjønner også at du er i villrede, men å utøse din frustrasjon på et nettforum vil ikke gi deg noen svar. Det at det er få dager igjen av praksis har heller ingen betydning, det blir mer som en unnskyldning.

Jeg vil råde deg til å opptre profesjonelt og ta utfordringen opp med dem som faktisk kan hjelpe deg videre. 
 

Lykke til!
 

 

Anonymkode: 56872...60d

Takk for svar. 

Er du også student på UiA?

Anonymkode: a4223...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres merkelig ut, men her må du kjempe. Ikke gi deg, hvis hva du kan.

YOU got this!

Anonymkode: 8f1fb...917

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres merkelig ut, men her må du kjempe. Ikke gi deg, hvis hva du kan.

YOU got this!

Anonymkode: 8f1fb...917

Tusen takk .

Tenker jeg bør ta en prat med veileder imorgen etter arbeidsdagen å høre hvordan hva hun mener om progresjonen.

Anonymkode: a4223...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2020 den 10.54, AnonymBruker skrev:

Tusen takk .

Tenker jeg bør ta en prat med veileder imorgen etter arbeidsdagen å høre hvordan hva hun mener om progresjonen.

Anonymkode: a4223...f27

Fikk dere tatt en prat? Syns også det høres merkelig ut..

Anonymkode: b1758...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk dere tatt en prat? Syns også det høres merkelig ut..

Anonymkode: b1758...1da

Hun var opptatt med andre studenten.

Anonymkode: a4223...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun var opptatt med andre studenten.

Anonymkode: a4223...f27

Ta en prat idag da. I praksis skal man få tilbakemelding når man er halvveis ca., for at en skal kunne gjøre endring og ha mulighet til å bestå. Hvis læreren din ikke har sett/snakket med deg, så vet ikke den om du har gjort de grepene som trengs.

Anonymkode: b1758...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta en prat idag da. I praksis skal man få tilbakemelding når man er halvveis ca., for at en skal kunne gjøre endring og ha mulighet til å bestå. Hvis læreren din ikke har sett/snakket med deg, så vet ikke den om du har gjort de grepene som trengs.

Anonymkode: b1758...1da

Hun har hørt fra andre at jeg ikke er en tydelig leder. Jeg er fortvilet og har tre dager igjen.

Anonymkode: a4223...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen har noen siste råd til meg så tar jeg det gladelig til meg. Om å bli en mer tydelig leder og ikke fremstå usikker. Jeg prøver så godt jeg kan , men de har jo bare en makt i kraft av at de idet hele tatt jobber der og jeg er i praksis.

Anonymkode: a4223...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.2.2020 den 18.00, AnonymBruker skrev:

Hun var opptatt med andre studenten.

Anonymkode: a4223...f27

Fordi hen er mer utadvendt enn deg og smisker med veileder?

Anonymkode: 8bcc8...c78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi hen er mer utadvendt enn deg og smisker med veileder?

Anonymkode: 8bcc8...c78

Jeg vet ikke... 

Hun er ikke tilstede hvor jeg er , vet ikke hva hun holder på med. Prosjektet er iallefall helt delt og hun styrer sitt eget løp.

Anonymkode: a4223...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.2.2020 den 14.55, Lopploella skrev:

Det er jo ikke riktig at praksislærer kun skal basere seg på informasjon fra andre ansatte i vurderingen. Hva er begrunnelsen for at ped.leder som er praksislærer ikke er på avdeling med studentene?

Det her stusset jeg veldig på også? Greit at andre kan observere deg i blant, men å skrive en vurdering på en student du ikke har observert høres rart ut. Det ville jeg definitivt tatt opp med skolen!! 

Hvordan gikk innspurten, TS? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16.2.2020 den 23.41, Anzii skrev:

Det her stusset jeg veldig på også? Greit at andre kan observere deg i blant, men å skrive en vurdering på en student du ikke har observert høres rart ut. Det ville jeg definitivt tatt opp med skolen!! 

Hvordan gikk innspurten, TS? 

Ts har skrevet en ny tråd. Strøyk i praksis.

Anonymkode: b1758...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts har skrevet en ny tråd. Strøyk i praksis.

Anonymkode: b1758...1da

Jeg har ikke skrevet noen ny tråd, men tenkte faktisk gjøre det idag.

Anonymkode: a4223...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke skrevet noen ny tråd, men tenkte faktisk gjøre det idag.

Anonymkode: a4223...f27

Link gjerne til den her😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke skrevet noen ny tråd, men tenkte faktisk gjøre det idag.

Anonymkode: a4223...f27

Det holder med en tråd.

Anonymkode: 57673...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...