Gå til innhold

Tok det lenger tid å bli gravid med siste barnet enn det første?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har to barn som jeg fikk da jeg var 26 og 30. Jeg har lyst på et tredje barn, men mannen er ikke så lett å overtale, hehe. Han vil i hvert fall vente noen år. Da frykter jeg fort for fertiliteten min. Jeg regner med jeg blir 35-36 når jeg prøver. 
 

Hva er deres erfaringer? Hvor lang tid tok det med det siste barnet? Jeg ble gravid på første og andre forsøk på de to første, men nå blir jeg jo eldre.

Anonymkode: e38c5...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine to satt på tredje forsøk (og en MA mellom der som satt på første forsøk), er i pp8 med tredjemann. 34 år, minste er 3 år. Men trenger jo ikke være sånn for andre. 

Anonymkode: 5505f...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte fire år på førstemann. Andremann kom på 6 pp, og tredjemann kom på 1.pp. 
Det er med andre ord vanskelig å spå når det vil klaffe... Jeg var forresten 38 år da jeg ble gravid med siste. 
Lykke til!

Anonymkode: 61957...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge to var 2 pp. Var 29 og 31 år. Aldri hatt sa eller ma. 

Anonymkode: 46341...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid etter noen måneder med 1 mann. Og tok over et år etter fødsel før nestemann satt men da hadde jeg en spontanabort imellom. Var forøvrig 24 når jeg ble gravid med første og 26 med andre. Er nå nett fylt 37 (var 36 når jeg ble gravid) og ble gravid så fort jeg fjernet spiralen 😅. Ble overrasket over hvor fort det gikk ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første satt på første forsøk. Andre brukte jeg et år på før jeg ble gravid.

Anonymkode: bda27...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk aldri vår ønskede lillebror/lillesøster som vi prøvde på da jeg var i andre halvdel av 30-årene. Våre andre barn ble født 7-13 år tidligere. Da hadde vi prøveperioder på mellom 1-3 mnd, det gikk ganske fort.

Vi søkte om adopsjon og fikk det innvilget, da, så det ble en lillebror allikevel. Ga opp å lage selv etter nesten et års prøving og en MA. 

Anonymkode: 0c033...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to første klaffet på første forsøk, var i tjueårene. 

Nå ønsker jeg en tredjemann. Ble gravid i pp3, men mistet i uke 15 (oktober). Har foreløpig ikke blitt gravid igjen 😔

Anonymkode: 8f195...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk førstemann etter tre år med prøving. Startet prøving på andremann veldig fort, men det er allikevel 3,5 år mellom nr en og to. Siden det alltid har vært litt trått for oss, gadd jeg ikke prevansjon mens mannen sto i kø for sterilisering. Så... det er 20 mnd mellom nr to og tre 😅 

Anonymkode: 41e70...d69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid ved første forsøk begge ganger. 29 og 31år.

Anonymkode: 4c196...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første forsøk med første og andre barnet, var 19 og 21 år. Prøver på et tredje (og siste) barn nå, er 23 år, er i PP2. Så har jo tatt lenger tid enn med de to første, men forventet ikke å få det til på første forsøk en tredje gang😅 Mener ikke at PP2 er å måtte prøve lenge altså, men sammenlignet med de to andre gangene så har det jo tatt lenger tid da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte over to år på førstemann, og jeg ble gravid med en gang syklusen kom tilbake etter fødselen. Jeg var 35 da jeg ble gravid med nr. to. Jeg mistenker at jeg har lett grad av endometriose som ble bedre ifbm. første svangerskap, og at det var derfor det gikk lett å bli gravid igjen rett etterpå. 

Anonymkode: b14ec...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gravid på første forsøk med nr 1. Gravid med nr 2 nå, det tok ca 4 prøveperioder. 

Anonymkode: 63f81...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første satt med en gang, andre tok et halvt år og tredje tok litt over er år, men der prøvde ikke veldig iherdig. Var 27, 31 og 35 ved fødsel.

Anonymkode: 8321c...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Første satt etter 4 pp, andre barnet har vi prøvd på i 1,5 år og holder nå på med prøverør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte 5 år på førstemann og ett samleie med nummer 2. Ble to veldig tette barn 

Anonymkode: 3c40c...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...