Gå til innhold

Siden vi må mindre kjøtt. Kanskje vi skal gå over til å spise bønder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg prøver men synes ikke det smaker så godt og får luft i magen.

Anonymkode: 4553f...287

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bønder ville jeg ikke spist om du skal kutte ned på kjøttet😂 

Bønner er godt og sunt det, spiser masse av det

Anonymkode: 59c82...158

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bønder er laget av menneskekjøtt....BØNNER derimot er plantebasert.

Anonymkode: ff22d...554

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden vi må mindre kjøtt.

Vi må jo ikke det 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, LeneXCII skrev:

Vi må jo ikke det 😉

Vi må ingenting. Men vi burde kutte ned på kjøttkonsumet vårt med tanke på hvor stor belastning den industrien har på miljøet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, deedee_ skrev:

Vi må ingenting. Men vi burde kutte ned på kjøttkonsumet vårt med tanke på hvor stor belastning den industrien har på miljøet. 

Det er mye vi burde, men vi må ikke glemme å gjøre litt mer som vil i et stadig mer kontrollerende samfunn. Vi er født frie mennesker 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LeneXCII skrev:

Det er mye vi burde, men vi må ikke glemme å gjøre litt mer som vil i et stadig mer kontrollerende samfunn. Vi er født frie mennesker 😉

Nei, vi er født med rettigheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, LeneXCII skrev:

Det er mye vi burde, men vi må ikke glemme å gjøre litt mer som vil i et stadig mer kontrollerende samfunn. Vi er født frie mennesker 😉

Vi er frie til å ta våre egne valg ja. Men om valgene vi tar går utover miljø og dyrevelferd, så må vi gå inn i oss selv og se om vi kan bli bedre. Personlig mener jeg det er rimelig uetisk å bare gå rundt og gjøre som man vil uten å være vårt ansvar bevisst. Jeg ønsker at verden skal være et bra sted å leve for fremtidige generasjoner, og det blir for dumt å være med på å ødelegge bare på trass. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, deedee_ skrev:

Vi er frie til å ta våre egne valg ja. Men om valgene vi tar går utover miljø og dyrevelferd, så må vi gå inn i oss selv og se om vi kan bli bedre. Personlig mener jeg det er rimelig uetisk å bare gå rundt og gjøre som man vil uten å være vårt ansvar bevisst. Jeg ønsker at verden skal være et bra sted å leve for fremtidige generasjoner, og det blir for dumt å være med på å ødelegge bare på trass. 

Å spise kjøtt behøver da virkelig ikke gå nevneverdig utover noe av det du nevner. Men å leve vil jo uansett kreve noen resurser. Det virker som noe av dere ikke skjønner det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke kutte ned på kjøtt i hvert fall. Jeg skal heller spise mer. Fant ut at jeg spiste for lite, men begynte å spise litt mer enn nesten ingenting, og ble mye bedre.

Anonymkode: 381e8...32a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LeneXCII skrev:

Å spise kjøtt behøver da virkelig ikke gå nevneverdig utover noe av det du nevner. Men å leve vil jo uansett kreve noen resurser. Det virker som noe av dere ikke skjønner det..

Hvis man i 2020 fremdeles ikke vet at kjøtt går utover miljøet så kan man ikke ha lest en eneste avis de siste 5 årene. Man kan lukke øynene og holde hendene hardt foran ørene så mye man vil, men det er faktisk så mye forskning og kilder på dette at det kan man faktisk ikke si imot. Og om man tror at kjøttindustrien ikke går utover dyrevelferd er man også rimelig naiv. Man kan ikke drive industriell husdyrhold i de grader man gjør idag uten at det går ut over dyrene på noen måte. Alle spiser ikke kjøtt fra nabogården. De aller fleste kjøper billig kjøtt fra frysedisken på kiwi. 

Man kan selvfølgelig velge å drite i dette, og fortsette som før. Det er en ærlig sak, og det er ikke alle som bryr seg om miljø og dyrevelferd og det må være helt lov. Men man kan ikke si at kjøttindustrien ikke går ut over både dyrevelferd og miljø, for det gjør det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt forslag! La dyra leve og spis bøndene, la dem få smake sin egen medisin! 

Anonymkode: f4fd5...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må le.. Ja, spis bønder! Men ikke kapitalister som flyr verden rundt og spyr ut forurensing. Eller utenlanske pengemenn som sprenger ut den norske naturen for å bygge vindindustri, putte pengene i egen lomme og late som det har noe med klima å gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bie-damen skrev:

Jeg må le.. Ja, spis bønder! Men ikke kapitalister som flyr verden rundt og spyr ut forurensing. Eller utenlanske pengemenn som sprenger ut den norske naturen for å bygge vindindustri, putte pengene i egen lomme og late som det har noe med klima å gjøre.

☝️What she said.

Anonymkode: 381e8...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde blitt gal dersom det eneste jeg kunne spise var bønner. Dersom jeg av en eller annen grunn ikke lenger kunne spise kjøtt, hadde jeg funnet på noe mer variert enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest theTitanic
På 7.2.2020 den 11.17, AnonymBruker skrev:

Hva mener du?

75E832DE-6343-4993-B018-04AEA4ACDCBA.jpeg

Anonymkode: f3c80...f38

Jeg mener at kanibalisme ikke er løsningen. 

Bønnene ser derimot fine ut, men kommer ikke til må droppe kjøtt av husdyr/fugl/fisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt så kan de finne seg noe annet å gjøre. Jeg tror uansett ikke det vil kunne være en langvarig løsning siden vi ikke har så mange bønder i Norge. 

Anonymkode: 4f9c4...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å avle opp hunder og spise de? De trenger ikke soya fra arizonas-jungelen. Hundekjøtt skal også smake veldig godt.

Anonymkode: 60203...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...