Gå til innhold

Blir man lettere avhengig av pepsi max en nav annen lettbrus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser at folk fra flere steder ofte sier at de er avhengige av Pepsi Max, men aldri andre typer lettbruser ( som typ solo super, cola zero, villa farris uten sukker, Sprite free osv ) . Hvorfor det egentlig? Er det noe som gjør at man spesielt blir lettere avhengig av pepsi max vs cola zero f.eks? Jeg drikker selv mye lettbrus, men liker å variere fordi jeg fort går lei en smak. Kunne aldri ha klart å kun drikke pepsi max over lengre tid. Hører heller aldri folk bli avhengig av sukkerfri redbull/monster. Er det fordi pepsi max har minst kalorier av alle lettbrusene sammenlignet med de andre at folk helst velger den 🙈

Anonymkode: df115...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser at folk fra flere steder ofte sier at de er avhengige av Pepsi Max, men aldri andre typer lettbruser ( som typ solo super, cola zero, villa farris uten sukker, Sprite free osv ) . Hvorfor det egentlig? Er det noe som gjør at man spesielt blir lettere avhengig av pepsi max vs cola zero f.eks? Jeg drikker selv mye lettbrus, men liker å variere fordi jeg fort går lei en smak. Kunne aldri ha klart å kun drikke pepsi max over lengre tid. Hører heller aldri folk bli avhengig av sukkerfri redbull/monster. Er det fordi pepsi max har minst kalorier av alle lettbrusene sammenlignet med de andre at folk helst velger den 🙈

Anonymkode: df115...f9c

Fordi Pepsi Max er mye bedre enn nevnte alternativer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel alle typer "cola" som man blir avhengige av? Cola Zero her, men Pepsi Max og Tab-Xtra o.l. funker også 😉

Anonymkode: 3676e...d79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere som er avhengige av sukkerfrie koffeindrikker som monster og red bull, og de drikker så mye at jeg har spurt om de ikke er redde for å få i seg en overdose. Men svaret er at de trenger så mye koffein for å ikke få hodepine og lignende. 

Selv sier jeg at jeg er avhengig av en sukkerfri monster for å komme meg gjennom en nattvakt, men siden jeg ikke drikker det ellers er jeg jo egentlig ikke avhengig. 

Men jeg drikker mye pepsi max, ganske enkelt fordi de andre sukkerfrie alternativene ikke er noe gode, med unntak av Hamar og Lillehammers sukkerfrie julebrus, men den er jo bare i butikken rundt juletider. 

Anonymkode: c548b...5f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje det er koffeinet som gjør at man blir "avhengig"? 

Jeg drikker kaffe og får dekket koffeinbehovet der, og av lettbrus drikker jeg litt forskjellig, alt etter hva som frister mest der og da. Fanta uten sukker er nok den absolutte favoritten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke forskjeller på avhengighet til Pepsi Max og annen brus utenom en evt avhengighet av koffeinen. Det går mest i tradisjon, kultur og smakspreferanser. 

Anonymkode: 1a01b...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er avhengig av cola zero, antar det er koffeinet. Drikker ingen annen drikke med koffein. 

Anonymkode: 43a5f...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva det er med Pepsi max, men noe rart er det. Drikker jeg Pepsi max noen dager på rad, kjenner jeg et fysisk sug i kroppen etter mer hvis jeg stopper. Skjer ikke med annen lettbrus, hverken cola zero, fanta eller noe annet sukkerfritt. Har tenkt over dette selv.. 

Anonymkode: cd043...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den var vrien. Pepsi max er jo ganske godt, og man kan fort bli avhengig av den. Men nav kan man fort bli avhengig av også det er sant. 🤔 tror det er ganske lett å bli avhengig av begge deler tbh.

Anonymkode: b1cfb...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var avhengig av Pepsi Max lenge, fikk hodepine hvis jeg ikke drakk det. Grunnen til at jeg var avhengig av Pepsi og ikke Cola Zero f.eks var kun på grunn av smaken. Kjøpte aldri Cola Zero fordi jeg synes Pepsi Max smaker mye bedre, men hadde sikkert blitt like avhengig hadde jeg drukket Zero hver dag. Vi nordmenn er vel landet som drikker mest Pepsi Max eller noe? Det er litt rart.

Anonymkode: 7ec40...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker Coca Cola MED sukker jeg. Synes lettbrus smaker så kunstig og blir så tørr i munnen av det. Pepsi går også, men Pepsi Max smaker ræv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet en venninne som var skikkelig avhengig av det, de hadde reist på hytta og ikke kjøpt med, hun ble omtrent som en snuser som prøver å slutte. Hun innså det selv og sluttet, drakk bare Farris i flere år, nå drikker hun innimellom cola zero men føler ikke at det er like avhengighetsskapende som Pepsi Max. Selv drikker jeg alt av lettbrus, unntaksvis Pepsi Max fordi den synes jeg det er en altfor søt smak på.

Anonymkode: 235d5...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, CaramelDevil skrev:

Drikker Coca Cola MED sukker jeg. Synes lettbrus smaker så kunstig og blir så tørr i munnen av det. Pepsi går også, men Pepsi Max smaker ræv.

Synes vanlig cola er godt,men jeg blir ikke utørst av den, den blir som et seigt belegg i gommen, og like tørst etterpå. 

Anonymkode: 235d5...b3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja den var vrien. Pepsi max er jo ganske godt, og man kan fort bli avhengig av den. Men nav kan man fort bli avhengig av også det er sant. 🤔 tror det er ganske lett å bli avhengig av begge deler tbh.

Anonymkode: b1cfb...43f

Jeg er mest avhengig av nav, hvis ikke har jeg ikke råd til Pepsi max. 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes vanlig cola er godt,men jeg blir ikke utørst av den, den blir som et seigt belegg i gommen, og like tørst etterpå. 

Anonymkode: 235d5...b3f

Ja, den fungerer ikke som tørstedrikk, blir liksom som å pisse i buksa for å holde varmen. Men definitivt den beste brusen.

Endret av CaramelDevil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker mye fanta zero kjøpt i Sverige, og sukkerfri villa hvis jeg virkelig skal kose meg.

Anonymkode: 47e99...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk mye av det før. Det er misvisende å kalle det avhengig, men jeg har merker at jeg veldig fort tørst igjen hvis jeg drikker Pepsi Max eller Solo. Så lenge jeg drikker noe annet i stedet får jeg ikke den følelsen.

Anonymkode: c9baf...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...