AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #21 Skrevet 6. februar 2020 Ingenting. Bruker bind. Anonymkode: 347c3...563
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #22 Skrevet 6. februar 2020 Sånn kjapt regnet har jeg hittill i livet brukt ca 18.000 kroner på tamponger og bind. Anonymkode: 9da4b...8d6 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #23 Skrevet 6. februar 2020 Rundt 8 kroner, de rosa first price tampongene, 32 stykker i pakken. De er de samme størrelse som de blå fra OB. Anonymkode: 0936b...dff
solmåneogstjerner Skrevet 6. februar 2020 #24 Skrevet 6. februar 2020 4 timer siden, ludden skrev: Jeg har aldri brukt ei krone på tamponger......men jeg har brukt litt på kardonger :-= Hva er det? Jeg har spiral og ikke mens. En sjelden gang kan det komme en dråpe eller to, da bytter jeg bare truse og ferdig med det. Men jeg skjønner ikke at noen av dere klarer å bruke 250-300 kroner på mensprodukter. Det var da voldsomt mye? 2
skruf Skrevet 6. februar 2020 #25 Skrevet 6. februar 2020 Aner ikke hva det eksakte beløpet er på, men til meg så går det 1 boks Ellen super tamponger på de første verste dagene (kjøper på apotek, de er med melkesyrebakterier) og 1 boks Ellen normal på slutten, i tillegg ca 5 nattbind (blå always) og 1/2 pakke normale bind (grønn always). Bruker bare Ellen og always. Libresse sine tamponger og bind liker jeg ikke, får kløe av bindene. Ob sine tamponger funker hvis jeg er tom for Ellen. Ellen tamponger er dyrere enn de man kjøper på butikk, men jeg synes de er verdt prisen. Bestiller på nett, billigere enn i ett fysisk apotek. Det går noen kroner til mens-stæsj i året siden vi er 2stk i heimen som har mensen, 3stk da eldstedatteren bodde hjemme. Så synes jeg hele tiden må fylle på bind og tampong-lageret.
Pal Fungi Skrevet 6. februar 2020 #26 Skrevet 6. februar 2020 Jeg skulle ønske at billigmerker som for eksempel first price hadde tamponger i flere størrelser, ikke alle bruker normal. 9
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #27 Skrevet 6. februar 2020 Jeg kjøpte en menskopp for 12 år siden, den kostet 299,-. Så måtte jeg kjøpe en ny for sju år siden da jeg hadde vært gravid, den kostet 199,- (jeg kunne gå tilbake til den første størrelsen to år etter fødsel). Så jeg har brukt 3,50,- i mnd de siste 12 årene. Skjønner ikke hvorfor ikke alle bruker kopp. Bedre for kroppen, lommeboka og miljøet. ❤️ Anonymkode: 5f552...7df 7
purreløk Skrevet 6. februar 2020 #28 Skrevet 6. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kjøpte en menskopp for 12 år siden, den kostet 299,-. Så måtte jeg kjøpe en ny for sju år siden da jeg hadde vært gravid, den kostet 199,- (jeg kunne gå tilbake til den første størrelsen to år etter fødsel). Så jeg har brukt 3,50,- i mnd de siste 12 årene. Skjønner ikke hvorfor ikke alle bruker kopp. Bedre for kroppen, lommeboka og miljøet. ❤️ Anonymkode: 5f552...7df Jeg testet kopp og likte det godt, men oppdaget etterpå at du ikke skal bruke det om en har spiral. Så det kan jo vere en grunn til at ikke flere bruker det.. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #29 Skrevet 6. februar 2020 Aner ikke hva det koster. Men bruker vel to pakker med OB, en rosa livredde.bind pakke og en god del truseinnlegg..mensen varer stort sett litt mer enn en uke. Og jeg blør masse. Anonymkode: 5347d...9e2
Persephone Skrevet 6. februar 2020 #30 Skrevet 6. februar 2020 1 time siden, purreløk skrev: Jeg testet kopp og likte det godt, men oppdaget etterpå at du ikke skal bruke det om en har spiral. Så det kan jo vere en grunn til at ikke flere bruker det.. Noen grunn til at man ikke kan bruke kopp med spiral. Jeg bruker kopp og er veldig fornøyd med det. Tamponger syns jeg fort føles veldig tørt ut og nesten gnager litt. Jeg ønsker å bytte prevensjon til spiral pga det praktiske, men hvis kopp og spiral ikke går sammen blir det jo veldig slitsomt om jeg ender opp med å blø hele tiden.
Prøver18 Skrevet 6. februar 2020 #31 Skrevet 6. februar 2020 Kunne fint bruke 60kr men har byttet til kopp 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #32 Skrevet 6. februar 2020 3-500 avhengig av hvor mye jeg blør. Kan ikke ha de vanlige i butikken, for da får jeg sopp. De jeg kjøper er også noe dyrere enn de vanlige bindene, men de vanlige har så mye kjemikalier. Anonymkode: e0148...cae
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #33 Skrevet 6. februar 2020 Ingenting, har hormonspiral og null mens. Digg. Anonymkode: f1834...eff
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #34 Skrevet 6. februar 2020 9 minutter siden, Persephone skrev: Noen grunn til at man ikke kan bruke kopp med spiral. Jeg bruker kopp og er veldig fornøyd med det. Tamponger syns jeg fort føles veldig tørt ut og nesten gnager litt. Jeg ønsker å bytte prevensjon til spiral pga det praktiske, men hvis kopp og spiral ikke går sammen blir det jo veldig slitsomt om jeg ender opp med å blø hele tiden. Vakuumet i koppen kan rote til trådene har jeg fått beskjed om (og opplevd). Så det bør ikke brukes sammen. Har man hormonspiral vil man uansett blø mindre enn før, mange slutter også å bli etter noen måneder. Jeg har hatt hormonspiral i 4 år, ikke hatt blødninger de siste 3. Anonymkode: f1834...eff 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #35 Skrevet 6. februar 2020 Bruker 15 kr på bind i måneden. En tampongpakke har jeg et helt år. Brukes kun ved bading. Anonymkode: ca604...509
Persephone Skrevet 6. februar 2020 #36 Skrevet 6. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vakuumet i koppen kan rote til trådene har jeg fått beskjed om (og opplevd). Så det bør ikke brukes sammen. Har man hormonspiral vil man uansett blø mindre enn før, mange slutter også å bli etter noen måneder. Jeg har hatt hormonspiral i 4 år, ikke hatt blødninger de siste 3. Anonymkode: f1834...eff Hmm, det høres ubehagelig ut. Det skal jeg ta opp med legen min og spørre om.
elentari Skrevet 6. februar 2020 #37 Skrevet 6. februar 2020 299kr på menskopp for 3 år siden. 0kr på tamponnger. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #38 Skrevet 6. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøpte en menskopp for 12 år siden, den kostet 299,-. Så måtte jeg kjøpe en ny for sju år siden da jeg hadde vært gravid, den kostet 199,- (jeg kunne gå tilbake til den første størrelsen to år etter fødsel). Så jeg har brukt 3,50,- i mnd de siste 12 årene. Skjønner ikke hvorfor ikke alle bruker kopp. Bedre for kroppen, lommeboka og miljøet. ❤️ Anonymkode: 5f552...7df Det er fysisk vondt å ta den ut, selv om det er minste størrelse. Så nei takk Nå blir det spiral, gidder ikke å ha mens mer. Bruker vel 1 pakke rosa libresse og 1-2 pakker blå ob, pluss 10 truseinnlegg (grønn libresse). De skal skiftes hyppig, så da blir det en del. Anonymkode: f4645...1f2 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #39 Skrevet 6. februar 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vakuumet i koppen kan rote til trådene har jeg fått beskjed om (og opplevd). Så det bør ikke brukes sammen. Har man hormonspiral vil man uansett blø mindre enn før, mange slutter også å bli etter noen måneder. Jeg har hatt hormonspiral i 4 år, ikke hatt blødninger de siste 3. Anonymkode: f1834...eff Hvis man har så lav livmorhals at dette er et problem kan man få klippet trådene. For de aller fleste er det null stress å bruke kopp med spiral. Jeg har ikke hatt noe problemer med det, til tross for kort skjede, og jeg vet at mange andre gjør det også. Dette er ikke alltid noe man kan spørre legen om heller, siden veldig mange av dem ikke er oppdatert på kopp, dessverre. Jeg har aldri brukt noe penger på tamponger, greier ikke å bruke det, siden det tørker ut skjeden, og føltes som jeg fikk gnagsår på innsiden. Kjøpte en menskopp til 350 og den skal vel kunne holde i ti år. Bruker kanskje en hundrings på truseinnlegg i året, for de dagene jeg ikke trenger/gidder/klarer å bruker kopp. Anonymkode: 673ff...360 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #40 Skrevet 6. februar 2020 Ops, jeg visste ikke at man ikke kunne bruke kopp og spiral sammen, og det har jeg nå snart gjort i fem år... Kjenner trådene samme plass som før, så kanskje det har gått bra? Har heller ikke blitt gravid. Jeg blør ikke lenger nok til tamponger, for de blir jeg bare tørre av når det ikke kommer så mye, så det er genialt med kopp. Før spiralen var det også genialt med kopp, for da kunne jeg tømme den ca hver tredje time første dag og kombinere med nattbind på natta, så det ble mye mindre lekasje enn det gjorde før fordi jeg da blødde mye. Men nå er det nesten fem år siden jeg har brukt penger på sanitærprodukter, og noen år før det var det lite. Jeg slipper ubehagelig lukt også. Anonymkode: 9eb31...b34 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå