Gå til innhold

Hvorfor så mye selvhat av å være en mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oftest menn selv som tenker slikt.

Hvorfor så mange pingler i samfunnet. Er det pga de har dårlig ræv :P jeg bare lurer. Hvorfor ikke være stolt over den man er

Altså jeg har ikke noe imot emo eller følsom musikk... Men det finnes hobbier : D

Anonymkode: f49e0...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror mange menn får selvhat fordi de skjønner de er dårlige menn. De kjenner seg igjen i metoo osv. De trodde sånn de var snill mann. Istede for at dem endrer seg selv til det bedre så tar dem grensene jenter har begynt å tørre å sette, som kritikk og angrep og tror jenter er de slemme som ødelegger de mens det egentlig er de selv som ødelegger for dem selv 🙃 

Også må gutter legge ned machostoltheten sin å begynne å søke hjelp når de blir deprimerte og sliter psykisk, for psykiske sykdommer skaper jo også veldig mye selvhat og frustrasjon. 

Anonymkode: edcf3...aac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor så mange pingler

De hater seg selv fordi det finnes sånne som deg som sprer dritt pg hat og som mobber andre

Anonymkode: 7cdec...307

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oftest menn selv som tenker slikt.

Hvorfor så mange pingler i samfunnet. Er det pga de har dårlig ræv :P jeg bare lurer. Hvorfor ikke være stolt over den man er

Altså jeg har ikke noe imot emo eller følsom musikk... Men det finnes hobbier : D

Anonymkode: f49e0...836

Hæ? M(52).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så rart det når samfunnet lærer dem å hate seg selv.

Anonymkode: e9c93...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvhat blomstrer på grunn av ens egne verdier. Man har et sett med regler om hvordan en skal være, hva en skal oppnå, for å kunne se på seg selv som suksessfull. En av mine verdier er f.eks at jeg skal være raus. Er jeg ikke det, skjemmes jeg. Det er tullete, og ikke noe regel jeg burde ha for meg selv.

For mange er den høyeste verdien en partner. Har man ikke det er man mislykket. Det er en sannhet for mange, og ikke noe de har stilt spørsmålstegn ved. Folk flest er ikke bevisste på hvilke krav man legger på seg selv, og får derfor ikke til å løse problemet. De tror istedet at problemet er samfunnet rundt dem. Damers oppførsel ødelegger for dem. Andre menn ødelegger for dem. Genene deres ødelegger for dem. "Jeg må være 1.80 for å få kjæreste, ergo får jeg det aldri". Så får de et større og større hat mot seg selv. De skjønner ikke at deres egne tanker og verdier er det som ødelegger for dem.

Det kan være mange grunner til at dette gjelder flere menn enn kvinner. Menn er ofte mer praktisk anlagt, og leter etter årsaker de kan se, ikke føle eller tenke seg frem til. Kvinner er bedre anlagt til å gå inn i seg selv og reflektere, de spør oftere om råd og søker oftere hjelp. Samfunnet er også et problem, man blir jo fortalt fra man er liten at dette er en verdi man skal ha. Men det gjelder jo begge kjønn. 

Anonymkode: 9c5f1...77f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som lever etter samfunnets "forventninger", vil selvsagt hate seg selv. De blir et skall av seg selv. 

Er overrasket over at jeg ikke føler meg alene. Trenger ingen penger eller kjæreste, fordi jeg er fortsatt den jeg er uansett ytre omstendigheter. Dette er styrken min, og mange menn og kvinner har noe å lære av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...