Gå til innhold

Hvordan er det å bo i blokken i Carl Konowes gate Bergen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er den litt eldre grå bolig blokken ved puddefjordsbruen. 

Er det lytt mellom veggene? Er det en rolig plass? og da tenker jeg på inni bygningen. 

Leste en artikkel fra 2011 at det var styr der i blokken mtp et rus rom i kjelleren. Men det er 9 pr siden nå så regner med at det ikke er der mer. 

 

Men noen som vet om det er lytt? 

Er det noen som kan fortelle hvordan det er å bo der på godt og vondt? Enten de har hørt noe eller bodd der selv. 

Håper på svar :)

Anonymkode: 71f05...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke bodd i den blokken, men i et av husene like ved på Damsgård. Det var en del rusmiljø rundt Strax-huset, men ikke noe som plagde meg. Strax-huset er vel stengt nå. På undergangen under puddefjordsbroen/ved tunnellen pleide det å henge veldig mye rusmisbrukere. Men hvis rusmiljøet der er brutt opp er det sikkert bedre i blokken nå også. 

Anonymkode: 45892...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke bodd i den blokken, men i et av husene like ved på Damsgård. Det var en del rusmiljø rundt Strax-huset, men ikke noe som plagde meg. Strax-huset er vel stengt nå. På undergangen under puddefjordsbroen/ved tunnellen pleide det å henge veldig mye rusmisbrukere. Men hvis rusmiljøet der er brutt opp er det sikkert bedre i blokken nå også. 

Anonymkode: 45892...17b

Strax-huset er ikke stengt!

Men TS, hold deg unna det området hvis du vil unngå narkolangere og narkomane oppi deg! Jeg bodde ca 350meter unna strax-huset og det var et rent mareritt, mildt sagt! Det var politiaksjoner i blokken, narkotikahandel på utsiden, veldig rusa narkomane som klarte å komme seg inn i blokken min, det var bråk 24/7 rett og slett! I tillegg ligger jo container-havnen rett over på Møhlenpris-siden og den hører du godt, spesielt når det er nattarbeid der!

Anonymkode: 72f24...28a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette området har hatt dårlig rykte svært lenge. Noen av leilighetene holder grei standard nå, men ville ikke kjøpt på grunn av:

1. byggearbeid som tar vinter og vår utenfor blokka. 

2. En del rusede mennesker som stadig kommer seg inn i blokka. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett i flere boligannonser at ytterdørene er i brutt i "stykker".. tenk om en ruset person prøver å bryte seg inn med brekkjern?! 

Anonymkode: ce397...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg kjøpte leilighet der. Men solgte ett år senere pga utrygghet. Ble frastjålet sykkel fra boden, innbrudd i fellesgang og blod, søppel og sprøyter i trappeoppgangen. 

Nå er dette et par år siden, så ting kan jo ha endret seg. 

Anonymkode: 8895f...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar dere!! Da skal jeg finne meg noe annet for det hørtes litt slitsomt ut å bo der 😅

Anonymkode: 71f05...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ei venninne av meg kjøpte leilighet der. Men solgte ett år senere pga utrygghet. Ble frastjålet sykkel fra boden, innbrudd i fellesgang og blod, søppel og sprøyter i trappeoppgangen. 

Nå er dette et par år siden, så ting kan jo ha endret seg. 

Anonymkode: 8895f...728

Sikkert ikke. 
De graver opp hele gaten utenfor nå, mellom blokken og straxhuset som er åpent holder de på å bygge ett eller annet i Damsgårdsveien, og hver dag er det kaos i bakken som går forbi blokken pga omkjøring og mye tungtrafikk pga gravingen, i tillegg til nyttetrafikk til bedrifter i Damsgårdsveien. 
Jeg har kunder nedi der og jeg synes oppriktig synd på dem som må forholde seg til det kaoset daglig. 
 

Anonymkode: 08008...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...