Gå til innhold

Prøving nå med koronavirus gående


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere som prøver om det å prøve å få barn mens det fremdeles er så mye usikkerhet rundt korona viruset? Utsetter dere prøvingen? Eller hva tenker dere?

 

Anonymkode: fa0b7...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere som prøver om det å prøve å få barn mens det fremdeles er så mye usikkerhet rundt korona viruset? Utsetter dere prøvingen? Eller hva tenker dere?

 

Anonymkode: fa0b7...98c

Hvorfor i all verden skulle noen la være å få barn pga coronaviruset? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HIV-vaksinen de brukte mot viruset anbefales ikke for gravide.

Anonymkode: cc287...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på de som sier blant annet dette og at det ikke har noe å si

1.      Chinese scientific researchers have laid a good scientific foundation for the prevention and control of the epidemic, they

·         had identified and isolated the virus, decoded and published the virus’s genetic sequence at the early stage of the infection;

·         provided hospitals with the effective diagnosis equipment and reagents soon after the outbreak, and recently more new products (including reagent test kits and sequencing system of the virus) come into being, which are expected to further speed up the diagnosis process;

·         established epidemiological models to provide the basis for forecasting the trend;

·         developing vaccines and more effective drugs.

2.      Medical forces throughout China have implemented general mobilization. In addition to doing a good job in local prevention, control and treatment, they have also provided assistance to Wuhan City, Hubei Province (at present, there are more than 6,000 experienced doctors and nurses from all over the country gather together in Wuhan City, the heart of this outbreak).

3.      All sectors of society have attached great importance and support to this situation, and the whole nation has been greatly united.

4.      Chinese governments at all levels bear the greatest responsibility for the prevention and control of the epidemic, including the national mobilization, information collection and release, the input of national treasury and local financial funds, the formulation and implementation of policies, the mobilization and allocation of medical forces, and the procurement and transportation of materials. In particular, the following measurements taken by the Chinese governments should be mentioned:

·         Investing tens of billions of emergency funds;

·         Organizing the production and procurement of drugs, reagents and equipment;

·         Forming a national committee of experts to gather the wisdom of the medical community so as to release and improve the treatment guides for hospitals and public guides for people living in various environments;

·         Besides the reorganization of existing hospitals to up-grade their capacity to accept infected patients, building two new infectious disease hospitals with more than two thousand beds in total within 10 days in Wuhan City, Hubei Province.

·         Properly controlling the flow of people and the gathering of people to prevent the spread of the virus.

Medical experts estimated that the outbreak will peak in the next week or 10 days; About two weeks after the peak, the outbreak will gradually abate. Therefore, it is estimated that China will return to normal after March 2020. By then China will be a safe country again and Shanghai will be a safe city again.

Anonymkode: c52a5...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
6 minutter siden, Elseby13 skrev:

Unnskyld meg, men nå tar hysteriet helt overhånd her.

Mediene som skaper denne frykten. Og folk biter på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man er så bekymret for slike ting, så bør man kanskje revurdere å sette barn til verden..?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Hvis man er så bekymret for slike ting, så bør man kanskje revurdere å sette barn til verden..?

Nettopp! Det er tross alt snakk om en svært lav dødelighet forbundet med sykdommen. 

”Burde jeg la være å sette barn til verden all den tid det finnes biler jeg/barnet kan bli overkjørt av?»

Anonymkode: 8e5ee...13b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at Sars florerer rundt omkring enda, og svineinfluensa? Dette er bare en type virus man nettopp har oppdaget og er ingenting man trenger å ta hensyn til i det daglige... Det er bare media som hauser dette opp til dimensjoner hvor man virkelig kan blir redd bare å gå ut døra... det er latterlig!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil alltids være noe virus som florerer. Så om du skal tenke slik, passer det aldri med barn.

Anonymkode: 722d5...e46

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influensa er sannsynligvis mye farligere. 

Anonymkode: 7972d...c4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om hva andre tenker, ikke nødvendig å være så spydig.

Har to barn, og joda, vi kjører bil, er ute å leker, de går i barnehagen og blir syke.

Vi begynte å prøve i november og prøver fremdeles, men har bare tenkt en del på det de siste dagene når jeg ser hvor fort det sprer seg og hvor mange som dør av det i løpet av kort tid. Og det at man vet så lite om det..

Anonymkode: fa0b7...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe som bekymrer meg mht. prøvingen. Får vi et utbrudd i Norge så holder jeg meg unna folkemengder dersom jeg går gravid. 

Anonymkode: 7b3a6...b84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe som bekymrer meg mht. prøvingen. Får vi et utbrudd i Norge så holder jeg meg unna folkemengder dersom jeg går gravid. 

Anonymkode: 7b3a6...b84

Takk for svar😊

Anonymkode: fa0b7...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spør om hva andre tenker, ikke nødvendig å være så spydig.

Har to barn, og joda, vi kjører bil, er ute å leker, de går i barnehagen og blir syke.

Vi begynte å prøve i november og prøver fremdeles, men har bare tenkt en del på det de siste dagene når jeg ser hvor fort det sprer seg og hvor mange som dør av det i løpet av kort tid. Og det at man vet så lite om det..

Anonymkode: fa0b7...98c

Vet du hva annet som sprer seg fort og som mange dør av(som det i tillegg er en hissig sesong for i år)? Influensa... 

Anonymkode: 47327...954

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bli påkjørt av en buss neste uke, eller få kreft også 😅 ikke la det stoppe dere fra å prøve, bare praktiser god håndhygiene akkurat som at du ser til begge sider før du går over veien 😁

Anonymkode: 434d2...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...