Jump to content
Sign in to follow this  
GjestSiden2006

Morsdag 2020 -hvordan skal dere feire?

Recommended Posts

GjestSiden2006

Hei det er morsdag til helgen. Hvordan skal dere feire?

Mamma får en fin blomsterbukett på døren til helgen, og vi har invitert henne på badeland.

Her har jeg fått min morsdagsgave allerede av barna. Fikk speil til veggen, som jeg har ønsket meg i 5 år. I går var det i boks.

Før hadde vi et maleri på veggen ved spisestuen, jeg er sett meg lei etter 20 år. Så de siste 5 årene har jeg tenk på andre muligheter som jeg kan ha uten å bli lei de neste årene...

Edited by GjestSiden2006

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skal selvølgelig ikke feire dette i det hele tatt!     

Tullete "høytid" for at butikkene skal tjene enda mer penger....       

Anonymkode: 0a608...fa2

solmåneogstjerner

Ikke i det hele tatt. Mamma vet at jeg er glad i henne, gir henne oppmerksomhet jevnlig. Jeg vet at mine barn er glad i meg også. Trenger ikke denne dagen. 

Ihvertfall ikke for å kjøpe ting og lage masse styr. Er ikke glad i dager som pushes av handelsnæringen, kun for at vi skal presses til å handle, handle, handle mer for liksom å vise at vi bryr oss om våre nære. Det klarer vi helt fint gratis og uten mas. 

Edited by solmåneogstjerner

GjestSiden2006
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal selvølgelig ikke feire dette i det hele tatt!     

Tullete "høytid" for at butikkene skal tjene enda mer penger....       

Anonymkode: 0a608...fa2

Hæ? Det er tradisjonelt barna som skal lage noe til mamma jo...Om man vil kjøpe noe så fint, men ikke noe krav da. Holder jo med selvlaget kort og frokost på sengen... Sette stas på mor... En telefonsamtale...Kunne ikke falle meg inn å ikke gjøre noe for mamma etter alt hun har gjort for meg.

Edited by GjestSiden2006

Catalina Culès

Ringer bare min mor og gratulerer henne med dagen, bor ikke i samme fylke.

AnonymBruker

Skal ha kvalitetstid med mann og barn ihvertfall, vet at far har kjøpt gave og kort. Så nå er jeg spent. Er min første morsdag. 

Anonymkode: c5e50...5f5

Annonse

AnonymBruker

Dagen feires ikke i det hele tatt. Hver dag er mammadag her

Anonymkode: 681c3...68d

GjestSiden2006
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ha kvalitetstid med mann og barn ihvertfall, vet at far har kjøpt gave og kort. Så nå er jeg spent. Er min første morsdag. 

Gratulerer!

AnonymBruker

Morsdag (og farsdag) har aldri blitt feiret i min familie, så her er det en helt vanlig søndag. 

Anonymkode: bb0df...6b8

AnonymBruker

Har ikke kontakt med mamma, og skal ikke feire dagen selv om jeg har barn. 

Anonymkode: 6bf9e...fcf

AnonymBruker
4 minutter siden, GjestSiden2006 skrev:

Gratulerer!

Takk 😄 Det føles rart at jeg også er mor nå 😄

AnonymBruker

Jeg skal først til min mor på lunsj, og deretter til svigermor på middag. I utgangspunktet hyggelig, men hele søndagen går med, og jeg vet at ungene hater å bruke opp hele fridagen på besøk. Jeg kunne helt ærlig tenkt meg å droppe hele dagen og gavestyret. Har jo nettopp vært jul!

Anonymkode: 04c43...e06

Zienna

I min familie feiret vi aldri morsdag (eller farsdag).  Foreldrene mine mente det var en skikk som kom fra USA, og hadde som eneste hensikt å øke omsetningen i butikkene.  Mine foreldre sa at det er mandag, tirsdag osv. som er viktige, og ikke morsdag og farsdag. 
I min manns familie var det annerledes.  Svigermor var meget nøye med morsdagen.  Da ble det bakt kake, og det ble forventet både besøk og gaver.  Litt morsomt at hun ikke syntes farsdag var like viktig, men det kan jo også være at min svigerfar holdt igjen her :) 

Selv har jeg aldri syntes morsdag var viktig.  Som mine foreldre synes jeg at å bli satt pris på i hverdagen er mye viktigere.  Men på skolen lages det morsdags. og farsdagskort, og barna får forståelse av at dette er dager som skal feires. 

I dag spurte mitt yngste barnebarn på 7 år meg om hvorfor ikke VI har ekstra fin middag, dessert og kake når det er morsdag..  For det har jo alle andre, sa hun.. 

Kjenner presset av noe jeg misliker, men hva gjør man?...  Er det bare å kaste seg inn i kakebakingen, eller?

Annonse

AnonymBruker

Jeg skal bake kake og besøke mamma . 

Jeg er forbauset over folk som dekker seg bak " vil ikke støtte handelsstanden på tullete dager" for å droppe og sette litt pris på sin mor på morsdagen! 

Jeg er over 50 og har feira hver eneste morsdag med kake, hjemmelaga kort eller middag hos meg til mamma. Fordi jeg vil vise ekstra på den dagen at jeg er glad i henne. ❤️

Og for å ha sagt det, jeg gjør masse for henne på andre dager og men liker slike spesielle dager.

Anonymkode: 4b5a2...6a3

AnonymBruker

Sier "gratulerer med morsdagen" og dett er dett. Vi feirer både fødselsdag og jul så synes jeg viser at jeg setter pris på henne selv om jeg ikke gjør noe stort ut av morsdagen. 

Anonymkode: 5baa2...ca2

Kaballen

Når er det? På fredag eller lørdag? 

Eneri

I min familie liker vi slike dager 😊Det betyr ikke å øse ut penger i et voldsomt gavedryss, men vi møtes hos meg, søstra mi eller hos foreldrene våre og har felles morsdagskaffe. Jeg har tenåringsdatter som syns det er stas å bake kake til meg, så hun fikser kake, jeg fruktsalat og søstra mi is. Når vi møtes slik hele familien blir vi 12-14 stk. Det vanker nok en gave til meg, og vi søsken har spleiset på gave til mamma. 

Først og fremst er det ei trivelig familiestund. Vi kjører samme opplegget på farsdagen. 

Eneri
7 minutter siden, Kaballen skrev:

Når er det? På fredag eller lørdag? 

Morsdag er på søndag. Det er alltid den andre søndagen i februar. Farsdag andre søndag i november. 😊

AnonymBruker

Dette blir min 16. morsdag, får alltid kaffe, kake og gave av mannen og barnet vårt på senga🤗

Anonymkode: d1167...22d

Gran3
On 2/4/2020 at 12:30 PM, GjestSiden2006 said:

Hæ? Det er tradisjonelt barna som skal lage noe til mamma jo...Om man vil kjøpe noe så fint, men ikke noe krav da. Holder jo med selvlaget kort og frokost på sengen... Sette stas på mor... En telefonsamtale...Kunne ikke falle meg inn å ikke gjøre noe for mamma etter alt hun har gjort for meg.

Er ikke det å ha et bra forhold nok? Må man alltid bevise at man bryr seg ved å bruke penger?