Gå til innhold

Lyst på storfamilie

Fremhevede innlegg

Skrevet

Både jeg og kjæresten har lyst på storfamilie ( 3-4 unger♥️♥️)

jeg har redusert evne  til å jobbe( jobber 50%) han er ung ufør😖

vill vi klare oss for det, hvis vi etablere oss? Og hvor mye støtte /stønader har vi krav på?

Anonymkode: 6ced6...8af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I en sånn situasjon er støtte fra storfamilien gull verdt.

• Liker 3
Skrevet

Hvor mye vil dere klare å ta vare på barna dersom dere får barn med spesielle behov? Hvem skal ta hånd om barna dersom dere begge får en dårlig sykdomsperiode på en gang? Hvordan er økonomien nå uten barn? Eier dere egen bolig? 

Anonymkode: 8261c...526

• Liker 4
Skrevet

Det er jo veldig krevende å ha mange barn.. Jeg stusser på at dere vil ha så mye "jobb" hvis dere ikke er fullt arbeidsføre? 

• Liker 2
Skrevet

Flytt et sted med rimelige boliger! Dessuten, mindre merkevarepress og dyre aktiviteter på landet. Bli skikkelige gode på jakt, fiske, matsanking, lappe klær, tråle finn.no og andre site'r etter tilbud. Lykke til. Holder såvidt til 1 barn her, 2 lave inntekter, men vi bor i Oslo.

Anonymkode: 0c5f2...af9

Skrevet

Dere får barnetrygd som er på ca 1000kr i mnd per barn. Barn er dyrt... har to i barnehagen og det betaler jeg nesten 6000kr for.. neste år har jeg tre.. da blir prisen nærmere 8000 per mnd, så begynner de på aktiviteter, som koster en del.. så skal de i bursdager, da går det fort mye penger.. også baller det på seg 😜🤓

Anonymkode: 2f42c...395

Skrevet

Dere har lyst på stor familie. 

Storfamilie er ikke noe man får ved å få flere barn, men av å ha god kontakt med utvidet familie. 

Og nei, det er ikke sikkert dere klarer dere. Barn er ekstremt krevende. Det er umulig for oss å si hva dere får av stønader, men i utgangspunktet får man bare barnetrygd for barn. Og når man velger å få barn velger man også risikoen for at barna har spesielle behov, det kan man ikke vite. 

Om dere allerede har store helseutfordringer ville jeg faktisk ikke tatt sjansen. Men det er lett å si for meg som fikk 2 før jeg innså at helsen min egentlig ikke tåler det. 

• Liker 6
Skrevet

Hva man ønsker og hva man er i stand til må skilles på. Jeg har tre barn alene som ufør. Det var ikke sånn det skulle bli. Hadde samboer med god jobb, og gikk selv skole med tre små barn. Så skjedde livet. Jeg ble alene med tre stk, så ufør. Hadde aldri fått tre barn om jeg visste at jeg skulle ende opp ufør. Når dere allerede er i «uføret» ville jeg aldri skaffet meg mer enn en, max to. Lite gøy å ha minimalt med penger, og prøve å gi ungene normale liv. Er mye tyngre enn du ser for deg. 

• Liker 3
Skrevet

Dømmer dere ikke for å ønske stor familie, men tenker at det må da bli vanskelig når dere begge sliter med helsa? Hvis man er så redusert at man er ufør, ser jeg ikke hvordan man skal orke ansvar for en svær ungeflokk. Jeg er ofte mer sliten etter en søndag med mine aktive unger på 3 og 5 år enn jeg er etter en dag på jobb. Regner med både du og mannen din trenger mye ro og muligheten til å trekke seg tilbake for å hvile?

Jeg ville begynt med én, og tatt det derfra. Og tenkt godt igjennom valget. Å ha barn handler ikke bare om det økonomiske, men at man skal kunne tilby dem en bra og innholdsrik barndom. Følge opp skole og fritidsaktiviter, ta dem med i naturen, se på fotballkamper og pleie et sosialt nettverk. Det krever energi.

Anonymkode: 07e9d...22f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...