Gå til innhold

Norge bør få offentlige bordeller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Thyra skrev:

Det finnes andre alternativer enn forbud og offentlige bordeller. 

Ja, og da blir ytterligere spørsmål om disse er bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da burde heller prostituerte jobbe som selvstendig næringsdrivende med egne forsikringsordninger og helseordninger spesielt for sexhandel-markedet. Bordeller innebærer at de må ha halliker som styrer sjappa, og det er bare unødvendig og ekkelt. Skal de selge kroppen sin, Fortjener de å selge den selv og ikke la noen andre håve inn penger på å by dem frem. Dersom de prostituerte ønsker mer trygghet, kan de jo heller gå sammen flere og samarbeide om husleie og driftskostnader, samt passe på hverandre. Istedet for hallik kan de ansette dørvakter.

Men jeg tviler egentlig på at prostituerte er så gira på å betale skatt. Dessuten vil mer ordnede former gjøre at de på en måte blir mer synlige i arbeidsmarkedet. Offentlige instanser vil jo sitte på lister over sexarbeidere, og de færreste vil vel ha sexhandel på CV'en sin. Jeg tror en god del av de norske prostituerte foretrekker å jobbe svart og i det skjulte. Det samme gjelder sikkert også utenlandske.
Trafficing tror jeg ikke vi blir kvitt uansett. Det er en utopi.

Anonymkode: 38496...b0d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at selv om noen kommer inn fra gata og det som skjer i lyset er bedre enn det som skjer i mørket, vil det alltid være noen som fremdeles opererer i mørket. Det vil fremdeles være et marked for dem som ikke vil kjøpe i lyset, eller dem som ikke har råd, og jeg tror bare det vil føre til et større miljø som er todelt, altså noe offentlig med "god" status og noe som skjer i skjul, og for sistnevnte, vil det ikke bli bedre. Det er bare andre folk som lider. 

Anonymkode: 98969...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Thyra said:

Det finnes andre alternativer enn forbud og offentlige bordeller. 

Hva med dødsstraff for horekunder?

Anonymkode: 1f38b...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...