Gå til innhold

Norge bør få offentlige bordeller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er i alles interesse at vi flytter prostitusjonen fra gaten og inn i offentlige bordeller. Statlige bordeller vil gjøre hverdagen for sexarbeidere bedre. Erfaringer fra andre land viser at lovlige bordeller gir sexarbeiderne en større sikkerhet enn det et gatehjørne kan tilby, og åpner blant annet mulighet til å organisere seg i fagforeninger, betale skatt og opparbeide pensjonspoeng.

Anonymkode: 1f38b...4d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan vi få noen gode gammeldagse opiumbuler med det samme?

Anonymkode: b8a5d...0d5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen det skjer tar jeg med meg familien min og flytter ut av Norge. 

Anonymkode: 627d0...6b0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du sende over en link som viser hvordan disse vellykkede bordellene fungerer?

Anonymkode: ead71...4fa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du sende over en link som viser hvordan disse vellykkede bordellene fungerer?

Anonymkode: ead71...4fa

Du kan dra til Tyskland.

Anonymkode: 1f38b...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja prostitusjon I seg selv er veldig ekkelt. Vel kan være enig med at et trygt arbeidsmiljø for de er det beste. Og en god helsesjekk på fysisk og mentalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den dagen det skjer tar jeg med meg familien min og flytter ut av Norge. 

Anonymkode: 627d0...6b0

Sånn tenkte jeg også. Er oppvokst i bibelbeltet, og tanken på at det fantes liberale samfunn som f.eks Nederland med sine Red Light District gjorde meg uvel. Så måtte jeg ved flere anledninger reise til Amsterdam i voksen alder, og skal si jeg har fått et litt annet inntrykk. Alle prostituerte i red light district leier et rom med vask og nødknapp. På den måten kan de varsle om en kunde blir farlig.

Til sammenligning går prostituerte og reker rundt midt på Karl Johan i Oslo på kveldstid, og når det er lov å selge, men ikke kjøpe, ser jeg for meg at disse kvinnene lever et veldig risikabelt liv. 

Jeg har innsett at det er mye dritt i alle samfunn. Men de samfunnene som løfter det fram til overflaten, og prøver å organisere det på tryggest mulig måte, har et fortrinn over samfunn som bare feier det under teppe. Det er mine tanker om temaet.

Hilsen kvinne fra bibelbeltet.

Anonymkode: 40526...218

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uten tvil den beste løsningen for oss alle, ja.

Best for både selger og kjøper. Og for de som verken selger eller kjøper også, da de vil merke indirekte forbedringer i samfunnet.

Rett og slett vinn - vinn - vinn.

Anonymkode: 72624...f76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Kan vi få noen gode gammeldagse opiumbuler med det samme?

Anonymkode: b8a5d...0d5

Dette har ingenting med diskusjonen å gjøre.

Men, ja, det synes jeg vi skal ha. Hadde uten tvil vært bedre enn dagens situasjon.

Anonymkode: 72624...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår du dermed et slag for at de prostituerte skal få en koseligere og mere lystig hverdag ???? 🙈

Anonymkode: 5c8b2...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er i alles interesse at vi flytter prostitusjonen fra gaten og inn i offentlige bordeller. Statlige bordeller vil gjøre hverdagen for sexarbeidere bedre. Erfaringer fra andre land viser at lovlige bordeller gir sexarbeiderne en større sikkerhet enn det et gatehjørne kan tilby, og åpner blant annet mulighet til å organisere seg i fagforeninger, betale skatt og opparbeide pensjonspoeng.

Anonymkode: 1f38b...4d9

Stiller du opp da, Ts? Som prostituert, mener jeg? :klo: 

Siden du mener at det i verden i dag finnes et større andel menn og kvinner som gjør dette «arbeidet» frivillig, og ikke på bakgrunn av utpressing, nød, trafficing, tvang eller psykisk sykdom så må du i det minste ha personlig erfaring med å selge deg.

Anonymkode: 49601...f15

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Våre skattepenger skal ikke finansiere prostitusjon. Sex får mennesker ha på privaten, uten innblanding fra staten. Et motbydelig og forkastelig forslag.

Anonymkode: aaa12...383

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville offentlige bordeller fjernet all gateprostitusjon, all trafficking, alle halliker og bakmenn, alle sexslaver? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei. Våre skattepenger skal ikke finansiere prostitusjon. Sex får mennesker ha på privaten, uten innblanding fra staten. Et motbydelig og forkastelig forslag.

Anonymkode: aaa12...383

Den skulle ikke være anonym

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stiller du opp da, Ts? Som prostituert, mener jeg? :klo: 

Siden du mener at det i verden i dag finnes et større andel menn og kvinner som gjør dette «arbeidet» frivillig, og ikke på bakgrunn av utpressing, nød, trafficing, tvang eller psykisk sykdom så må du i det minste ha personlig erfaring med å selge deg.

Anonymkode: 49601...f15

Dette høres ikke ut som en særlig logisk påstand. Må du ha erfaring med å hoppe i fallskjerm for å mene at det finnes mange som gjør det frivillig? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thyra skrev:

Ville offentlige bordeller fjernet all gateprostitusjon, all trafficking, alle halliker og bakmenn, alle sexslaver? 

Det tviler jeg på, men det blir vell også et falskt dilemma? Et mer relevant spørsmål er kanskje om det vil fjerne mer av disse utingene enn et forbud gjør. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, herzeleid skrev:

Det tviler jeg på, men det blir vell også et falskt dilemma? Et mer relevant spørsmål er kanskje om det vil fjerne mer av disse utingene enn et forbud gjør. 

Det finnes andre alternativer enn forbud og offentlige bordeller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...