Gå til innhold

Ting som irriterer deg på arbeidsplassen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 2.2.2020 den 13.03, AnonymBruker skrev:

Folk som syter og klager, og debatterer og svartmaler, endringer som er vedtatt og innført. En ting er å være negativ til ting, og ikke alltid omfavne alle endringer, men i dagens arbeidsliv er endringer påregnelig, og er det bestemt, så er det bestemt. Og da er det litt enklere å få det til, dersom ikke samme gjengen skal sabotere med negativitet og demonstrering gang på gang. Det løser ingenting, og gjør heller ikke sjansen for suksess noe større. 

Anonymkode: a8ac6...2d4

 

På 2.2.2020 den 19.21, AnonymBruker skrev:

De som alltid gjør minst mulig men nok til at de ikke kan "tas" på det. Feks, jobber i en travel spesialavdeling i helsevesenet. Noen ganger går vi til hånde for de andre og noen av oss freser rundt for å hjelpe flest mulig, rydder, fikser og ordner, mens andre tar livet veeeeldig med ro for å slippe å hjelpe til overalt.

Anonymkode: b78d2...27a

Her har jeg i grunn sitert mine to største irritasjonsmoment på jobben.

Har absolutt hatt noen kollegaer som jeg bare håper skal slutte snart, så vi andre kan få tilbake livsgnisten. Negative folk som sprer eder og galle på arbeidsplassen, er imot alt, synes alle forslag andre kommer med er dårlige og generelt bare er sure og suger energien ut av alle andre. 

De neste er jo de late. Som sluntrer unna og prøver å gjøre minst mulig, mens andre løper som gale for å rekke over alt. Er mellomleder, så det er dessverre min utakknemlige oppgave å mase, mase, mase, prøve å motivere, ta det opp i samtale, prøve å tilrettelegge for hva det nå enn er som er unnskyldningen for latskapen, sette frister, mase og mase mer. Jeg er sikkert ikke en perfekt leder (langt derifra), men det finnes jo også ansatte som virkelig er helt håpløse. Jeg har forståelse for at ting ikke alltid er så lett i folks liv - men man er faktisk nødt til å jobbe mens man er på jobb. Da snakker jeg jo ikke om hun som akkurat står oppi en skillsmisse eller han som har en mor som holder på å dø av kreft - jeg snakker om de som rett og slett er arbeidssky og rett og slett er blind for at andre løper rundt og jobber vettet av seg - mens man selv sitter på Facebook.  

Anonymkode: c745d...56e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke på selve arbeidsplassen egentlig, men "kreative" bordplasseringer på julebord og sommerfester. Skjønner ikke hvorfor det skal være så jævla vanskelig å bare gi folk faste plasser. 

Anonymkode: 2da0c...cc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som begynner alle svar med - «jeg tenker...»

Folk som lager diskusjoner av alt 

Folk som løper til lederen om alt

Folk som får andre til å gjøre jobben, og tar æren selv

Folk som ikke tør å ta en avgjørelse selv, og spør om råd hver dag, men gjør deg forlegen så snart de får anledning 

Anonymkode: 87798...b5b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2020 den 18.51, AnonymBruker skrev:

Det dere ikke forstår er at på andre kjenner man seg selv. Hehe. Den ble for dyp for 99% av kg folket.

Anonymkode: 7f69d...146

Du har sannsynligvis rett. Det man ikke liker hos seg selv, kjenner man lett igjen hos andre.

Anonymkode: 87798...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.2.2020 den 16.40, AnonymBruker skrev:

Folk som har bodd i 5+ år i Norge og fremdeles ikke kan snakke seg forståelig.

Folk som går utifra at du ikke forstår oppgaven, selv om du prøver å fortelle dem at du forstår godt oppgaven, men de fortsetter å belære deg. 

Ellers lar jeg omtrent aldri andre irritere meg, fordi det hjelper ikke meg å være irritert. 

Anonymkode: 7f69d...146

Har du prøvd å lære deg et annet språk. Jeg tenker ikke på engelsk og andre vanlige språk,

Anonymkode: 87798...b5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en ansatt kommer på jobb og forteller at det er omgangssyke hjemme hos de og 30 min etterpå går på do for og spy. Når man sier at du bør gå hjem sier de nei. Fint det, når vi er kun 20 stk på arbeidsplassen og risikere at alle ligger hjemme med spysyken. Da vedkommende gikk for andre gang og spør sa jeg nå går du hjem ellers går jeg hjem. Da gikk vedkommende, med spyposer klar. 

Anonymkode: 00a40...6b7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste jeg kan komme på er kolleger som tar veldig mye røykepauser. Jeg jobber i helsevesenet, og det virker kanskje ufølsomt av meg som ikke-røyker å si det, men for meg er det påfallende og litt merkelig at folk med høy utdannelse innen helse (vernepleiere/helsefagarbeidere) er de som også røyker mest... 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Somlete folk som tar for mange pauser, en sjef som alltid vil ha sosiale greier, og er omgangsvenn med mange av våre kollgaer. En sjef skal ikke vær bestevenn.

Anonymkode: 77fa2...940

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd å lære deg et annet språk. Jeg tenker ikke på engelsk og andre vanlige språk,

Anonymkode: 87798...b5b

Når man flytter til -Norge- så kan man etterhvert forvente at man lærer seg noe norsk hvert fall. 

Anonymkode: 8ddde...e12

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2020 den 22.16, AnonymBruker skrev:

De neste er jo de late. Som sluntrer unna og prøver å gjøre minst mulig, mens andre løper som gale for å rekke over alt. Er mellomleder, så det er dessverre min utakknemlige oppgave å mase, mase, mase, prøve å motivere, ta det opp i samtale, prøve å tilrettelegge for hva det nå enn er som er unnskyldningen for latskapen, sette frister, mase og mase mer. Jeg er sikkert ikke en perfekt leder (langt derifra), men det finnes jo også ansatte som virkelig er helt håpløse. Jeg har forståelse for at ting ikke alltid er så lett i folks liv - men man er faktisk nødt til å jobbe mens man er på jobb. Da snakker jeg jo ikke om hun som akkurat står oppi en skillsmisse eller han som har en mor som holder på å dø av kreft - jeg snakker om de som rett og slett er arbeidssky og rett og slett er blind for at andre løper rundt og jobber vettet av seg - mens man selv sitter på Facebook.  

Anonymkode: c745d...56e

Og problemet ditt er jo at dere som ledere ofte ikke tør ta det videre. Når dere faktisk har prøvd å mase, mase, mase, prøvd å motivere og ta det opp i samtaler og prøvd å tilrettelegge uten at det fører noe sted, så har dere faktisk ansvar for å bruke mandatet som arbeidsgiver og gi noen advarsler før man går til oppsigelse. Men til det er mange av dere for feige til å gjøre, noe som igjen går utover andre som løper skjorta av seg. Type ræva arbeidsgiver som ikke burde vært leder i det hele tatt. 

Anonymkode: 8ddde...e12

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrrggghhh nå irriterer jeg meg fryktelig over den ene på jobb som kommer for sent 1-5 ganger i uka og tar egenmeldingsdag annenhver uke. Jeg jobber i barnehage og her snakket vi varmt om bemanning. «I løpet av en dag så er man samlet alle kollegaer på en avdeling bare 1-3 timer om dagen», «I vår barnehage syns vi det er så viktig å være tilstede og ha fokus på bemanningen». 
Helt til det begynte en ny på jobben vår som alle «liker». Ivertfall lederen. For hen kommer to timer for sent på jobb. Det varierer fra uke til uke. En gang kom hen for sent alle dager. En uke to dager. Men det har ikke gått en uke uten at hen kommer for sent, gjerne alt fra 30min til 2 timer. Når andre ansatte reagerer og snakker med sjefen sier han bare at; jo men er han ikke hyggelig da? Og han får jo oppfølging (møte med mellomleder en gang i uka som ikke virker).
Så vi som sitter igjen med barna og en mindre ansatt fler timer i uken, vi skal bare være fornøyd med det fordi han er hyggelig??? Vi skal bare finne oss i det at hen kommer og går som det passer seg. Og barna? De sitter også igjen med en voksen mindre flere timer i uka. Det er jo merkbart for alle. Hva om alle hadde holdt på slik???? I dag var det karneval og stress. Mye som skjer, mye aktiviteter, høyt nivå, konflikter, ekstra rydding etter aktiviteter, stressa ansatte. Så kommer hen slentrende inn mange timer etter at vi trengte hen’s hjelp 🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬

Aaaaaaaarrrrrrrrgggggghhhhhhh 

Anonymkode: 83e4d...ed9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^seriøst??😧 hva slags useriøs sjef er det du har??

Anonymkode: 3036a...4cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en aldeles super arbeidsplass med en alle tiders sjef og gode kollegaer. Men noe irriterer jo selvsagt. 

Klassisk med å ikke gidde å hente refill til kaffemaskinen. Vi har en stor på spiserommet, og en liten i administrasjonen der jeg sitter. Fra den byr vi besøkende/folk som skal på møter hos oss på kaffe. Når den på spiserommet er tom, blir det et renn inn til oss for kaffe'for har ikke tid å bruke tre minutter på å hente refill'. Så går vår tom fort. Og ingen er faktisk spesielt ansatt for å fikse kaffe til alle... 

Skittenkopper i vasken og ikke satt inn i oppvaskmaskinen. 

Jeg jobber i adm på ei skole, vi har åpent hele året og har vanlige vilkår med 5 uker ferie pr år . Litt kjipt rundt skolestart i august når lærere som har hatt fri i 7-8 uker syter over hvor fort sommeren gikk og at de gjerne skulle hatt lengre ferie... Så har man selv hatt tre uker fri 🙄

 

Anonymkode: 6e3de...d0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsinkelser..  Er pilot, men det var jeg klar over før jeg startet med hele den kommersielle flygingen.. :) 

Anonymkode: 8f285...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
AnonymBruker skrev (På 13.2.2020 den 23.02):

Somlete folk som tar for mange pauser, en sjef som alltid vil ha sosiale greier, og er omgangsvenn med mange av våre kollgaer. En sjef skal ikke vær bestevenn.

Anonymkode: 77fa2...940

Høres ut som der jeg er nå

Anonymkode: 0acb5...af7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt pratet om unger. Har ikke unger selv, har ikke tenkt å ha unger og ikke noe er så kjedelig som ungeprat hele tiden. Gi meg heller tema innen politikk, samfunn og kultur. 

Anonymkode: af091...6cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Irriterer meg over alt som tidligere er nevnt. 

I tillegg irriterer jeg meg over sjefer som driver med dobbeltsnakk og på den ene siden snakker om hvor viktig det er at man skal kunne balansere jobb, fritid/familieliv og på den andre siden forventer enormt mye fra de ansatte. Enten ved å direkte si: Om du ikke klarer å jobbe mye overtid så burde du ikke jobbe her. Eller mer indirekte ved å snakke om hvilke resultater som forventes av de ansatte og hvor den eneste måten å oppnå resultatet på er å jobbe enormt mye og være tilgjengelig for arbeidsgiver store deler av døgnet. 

I min bransje har vi også en del bransjepriser som går til ansatte og sjefer. Irriterer meg over at disse prisene ofte går til folk som ikke fortjener dem.  Hos oss er det de som har kundekontakt som får prisene, fordi det er kundene som kårer vinnerne av prisene. Men hvem som har kundekontakt og hvem som utfører jobben for kundene er som regel ulike personer. De som har kundekontakt er kun selgere som leverer produktet de andre ansatte har laget.  I utgangspunktet burde jo disse prisene gå til hele laget som har laget produktet og ikke kun selgeren som har kundekontakt. 

 

Anonymkode: 6e72f...c86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som sutrer og smisker med sjefen for å få mindre oppgaver 

Anonymkode: 194a5...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sure, bitre kjerringene på 55+. Shit, så mange det er av de! Burugler som har jobbet i staten i alle år, og som det er umulig å bli kvitt. De hater endringer i oppgaver eller nye unge medarbeidere. Alle bare gleder seg til de er pensjonister og man er kvitt de. Dessverre ti år igjen i arbeidslivet for flere av de. 

Anonymkode: f7f68...326

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...