Jump to content
TiiBii

Tiibii’s Prøvedagbok

Recommended Posts

TiiBii

Vår reise om drømmen om å få barn💞 Jeg starter denne dagboken noe sent, men tenker å skrive om min erfaring hos Riksen og videre reise. Vi har nå vært ufrivillig barneløse i 3 år. 2017 er året vi startet prøvingen, i 2018 startet vi utredningen og i 2019 startet vi på IVF. 

Mine medisiner:
Ved fersk forsøk: Synarela, Gonal-f, Ovetrille og Crinone.

Ved fryse forsøk: Progynova og Crinone.

Forsøk 1: 13 egg ut, 9 befruktet, 1 fersk innsett, 2 på frys hvor 1 egg falt ved opptining, 1 fryse innsett = Negativt forsøk

Forsøk 2: 15 egg ut, 11 befruktet, 1 fersk innsett, ingen på frys = Negativt forsøk 

Forsøk 3: 18 egg ut, 11 befruktet, 1 fersk blasto innsett, 1 blasto fryst innsett =
Negativt forsøk.

Nå har vi 2 blasto på frys fra tredje og siste forsøk vi får fra det offentlige å før neste innsett skal vi sende mensblod til IVF klinikken Serum i Hellas for å undersøke om det kan være forstyrrelser i miljøet i livmor som utgjør at eggene ikke vil feste seg. Dette gjøres utenom regi av Riksen, sambo og jeg ønsker dette selv. 

Dette er ikke en prossess for pingler,  det finnes ingen fasit og man lærer så lenge man står i det. Det handler om å ikke gi opp 💞

Jeg håper så inderlig at 2020 skal bli vårt år🥰 

Fortsetter under...

TiiBii

03.02.2020 Mensblod sendt med posten til Athen,Hellas. Pakken med sporing kostet 375 kr. Skal ta 5-8 virkedager før pakken er fremme. Har sendt Mail til klinikken om at pakken er på vei. Spennende dager og uker i vente nå🤞🏼😬

Neutral90

Kudos for å være så proaktiv 👏 blir spennende å se hva de sier

TiiBii

Idag 07.02.2020 kan jeg se på sporingen av pakken at den har kommet frem til Athen👏🏼
Nå håper vi på Mail fra klinikken om at pakken er mottatt og at de kan begynne utredningen. Før vi får vite svaret på blodprøven må vi betale de for å få resultatene. Tipper rundt 3000kr (?)

Jeg har ringt Riksen og utsatt innsettet av en eskimo i uke 12 og fått reservert en plass uke 16. 
Vi vil vente på svar fra Athen, magefølelsen sier at det vil bli verdt ventetiden uansett utfall🤞🏼

Puuuh, vi er så spente!

Edited by TiiBii

TiiBii

.

Edited by TiiBii

TiiBii
På 7.2.2020 den 18.40, TiiBii skrev:

.

12.02.2020 Klinikken har i dag mottatt prøven og er klare for å ta tester så nå gjenstår betalingen før vi får resultatet. De skal ha 300 euro. Åh, dette blir noen nervepirrende dager😬

Annonse

TiiBii

13.02.2020 300 euro er overført og vi får svar innen 5 virkedager 😬👏🏼