Gå til innhold

Har ikke veid 50 kg siden ungdomsskolen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv da var trivselsvekten min på 52-53 kg.

Nå er jeg 25 år, og det er som om vekten ikke vil rikke seg fra 56-57 kg.

I perioder med sjukdom kan jeg veie 55 kg, men det er som om kroppen min nekter å veie mindre enn 56-57 😅

Er fysisk aktiv, trener tung styrke ca. 2 ganger i uken og kondisjon ca. 3 ganger i uken. Spiser normalt, skeier ut her og der mest for psyken sin del,

Merker jeg går ned i vekt dersom jeg tåler å være noe sulten - spesielt når jeg legger meg om kvelden for å sove pluss at jeg er konsekvent på dette. Men er rimelig dårlig på tåle sultfølelsen, så da går det gradvis tilbake igjen til 57 🙈

Noen tips?

 

Anonymkode: f30b0...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tips til hva? Gå ned i vekt? Det du veier høres lite ut. Du har nok mer muskler nå enn på ungdomsskolen da du veide 52-53 kg, og det burde overhodet ikke være et mål å gå ned i vekt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen vokser vel videre etter ungdomskolen, man er vel ikke ferdig før i 19-20 års alderen?

Vekta betyr ikke noen verdens ting, hvertfall ikke det sjiktet du sikter til. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var du gjerne ikke fullt utviklet på ungdomsskolen, da. Du skal være temmelig lav dersom 57 kg skal være for mye for et voksent menneske som til og med trener styrke. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne at jeg er kun 160 cm 🙈 

Anonymkode: f30b0...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør sjekke hva fettprosenten og muskelmassen din ligger på. Jeg er ca 65 kg, men har veldig lav fettprosent og da har jeg rett og slett ikke fett og ta av. Da må det eventuelt gå på bekostning av muskelmassen min. 

Anonymkode: be277...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Djækklåsst skrev:

Tips til hva? Gå ned i vekt? Det du veier høres lite ut. Du har nok mer muskler nå enn på ungdomsskolen da du veide 52-53 kg, og det burde overhodet ikke være et mål å gå ned i vekt.

Hvordan kan dere si at vekten er lav? Det kommer da helt an på høyden! Jeg er 40 år, 162 cm, og 49-52 kilo er passe på meg. På 55 føler jeg meg skikkelig kvapsete, og man ser ikke magerutene lenger med mindre jeg virkelig flekser musklene. For alt dere vet er ts 10 cm mindre enn meg...

 

Til ts, i stedet for å legge deg sulten ville jeg droppet frokost og lunch, og heller spist på kvelden

Anonymkode: 6e26e...cb7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan dere si at vekten er lav? Det kommer da helt an på høyden! Jeg er 40 år, 162 cm, og 49-52 kilo er passe på meg. På 55 føler jeg meg skikkelig kvapsete, og man ser ikke magerutene lenger med mindre jeg virkelig flekser musklene. For alt dere vet er ts 10 cm mindre enn meg...

 

Til ts, i stedet for å legge deg sulten ville jeg droppet frokost og lunch, og heller spist på kvelden

Anonymkode: 6e26e...cb7

4-5 kg mer enn på ungdomsskolen er ikke mye, når man trener styrke.

Å droppe frokost og lunsj høres ikke ut som et godt råd.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Djækklåsst skrev:

4-5 kg mer enn på ungdomsskolen er ikke mye, når man trener styrke.

Å droppe frokost og lunsj høres ikke ut som et godt råd.

Jeg veier det samme som da jeg var 13 🤷🏼‍♀️ Og jeg trener styrke og kampsport, men jeg driver ikke med body-building eller bikini-fitness. Det gjør de færreste. Er da ingen grunn til at man skal bli tjukkere etter man har vært i puberteten...

Og jo, periodisk faste er et godt råd, så slipper kroppen. å stresse med fordøyelse hele dagen. Veldig mange har god effekt av periodisk faste. 

Anonymkode: 6e26e...cb7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan dere si at vekten er lav? Det kommer da helt an på høyden! Jeg er 40 år, 162 cm, og 49-52 kilo er passe på meg. På 55 føler jeg meg skikkelig kvapsete, og man ser ikke magerutene lenger med mindre jeg virkelig flekser musklene. For alt dere vet er ts 10 cm mindre enn meg...

 

Til ts, i stedet for å legge deg sulten ville jeg droppet frokost og lunch, og heller spist på kvelden

Anonymkode: 6e26e...cb7

Som en voksen kvinne så veier du for lite og rådene dine om å kutte ut frokost og lunsj, er ingenting annet enn idiotiske. Jeg er 163 cm og veier mellom 50-52 kg, spiser til alle måltidene, men det man kan gjøre hvis man vil ned i vekt er å spise mindre porsjoner. Men jeg syns ikke du, TS, skal fokusere på å gå ned i vekt. Du har en sunn vekt, fokus på å ha det bra istedenfor å tenke på vekt.

Anonymkode: a0f71...140

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg veier det samme som da jeg var 13 🤷🏼‍♀️ Og jeg trener styrke og kampsport, men jeg driver ikke med body-building eller bikini-fitness. Det gjør de færreste. Er da ingen grunn til at man skal bli tjukkere etter man har vært i puberteten...

Og jo, periodisk faste er et godt råd, så slipper kroppen. å stresse med fordøyelse hele dagen. Veldig mange har god effekt av periodisk faste. 

Anonymkode: 6e26e...cb7

Jeg har aldri hatt som mål å flekse noe mageruter, og jeg har forsøkt periodisk faste, det var ikke noe for meg 🙈

Det er altså ikke normalt å legge på seg fra man er 13 til man er voksen sier du?

Har du født barn?

 

Anonymkode: f30b0...b5c

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan dere si at vekten er lav? Det kommer da helt an på høyden! Jeg er 40 år, 162 cm, og 49-52 kilo er passe på meg. På 55 føler jeg meg skikkelig kvapsete, og man ser ikke magerutene lenger med mindre jeg virkelig flekser musklene. For alt dere vet er ts 10 cm mindre enn meg...

 

Til ts, i stedet for å legge deg sulten ville jeg droppet frokost og lunch, og heller spist på kvelden

Anonymkode: 6e26e...cb7

Du har tydelig et forvrengt kroppsbilde når du føler deg kvapsete av å ikke ha synlig sixpack som kvinne. Tror nok du hadde blitt overrasket av å måle fettprosenten din, for den er garantert alt for lav. Jeg er selv 160 og veier 58 kg og har fettprosent i nedre del av normalområdet. 

Anonymkode: 3c63e...f14

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 162 cm, og veier 68 kg, og har normal fettprosent. Skulle jeg ha veid 50 kg, hadde jeg ikke sett ut. Jeg kan selvfølgelig gå ned noen kilo, uten at det gjør noe. Men de fleste voksne mennesker på 160 cm, som veier 50 kg, har for lav fettprosent. 

Anonymkode: 6ac42...a6d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har tydelig et forvrengt kroppsbilde når du føler deg kvapsete av å ikke ha synlig sixpack som kvinne. Tror nok du hadde blitt overrasket av å måle fettprosenten din, for den er garantert alt for lav. Jeg er selv 160 og veier 58 kg og har fettprosent i nedre del av normalområdet. 

Anonymkode: 3c63e...f14

Da har du MYE muskler og en stor ramme. Jeg er 159,5 og har idealvekt på 50-51. Når jeg veier 53-54 har jeg et rundt ansikt, ikke flat mage og store lår og overarmer. Sier ikke at det er noe galt med det, men poenget er at rundt 53-54 blir jeg sett på av andre som som en "vanlig dame med former", ikke en trent slank dame. Jeg ser for tynn ut først ved 48. Disse erfaringene er ikke bare mine, men tilbakemeldinger fra familie, venner og andre. 

Når man er så lav som oss tror jeg benbygning/ramme har en del å si på hvordan vekten ser ut på en. Muskler har jo litt å si, men ikke mange kiloene. 

Anonymkode: 5dd8f...64d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da har du MYE muskler og en stor ramme. Jeg er 159,5 og har idealvekt på 50-51. Når jeg veier 53-54 har jeg et rundt ansikt, ikke flat mage og store lår og overarmer. Sier ikke at det er noe galt med det, men poenget er at rundt 53-54 blir jeg sett på av andre som som en "vanlig dame med former", ikke en trent slank dame. Jeg ser for tynn ut først ved 48. Disse erfaringene er ikke bare mine, men tilbakemeldinger fra familie, venner og andre. 

Når man er så lav som oss tror jeg benbygning/ramme har en del å si på hvordan vekten ser ut på en. Muskler har jo litt å si, men ikke mange kiloene. 

Anonymkode: 5dd8f...64d

Unnskyld meg, men" vanlig dame med former" burde jo være idealet.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 162 cm, og veier 68 kg, og har normal fettprosent. Skulle jeg ha veid 50 kg, hadde jeg ikke sett ut. Jeg kan selvfølgelig gå ned noen kilo, uten at det gjør noe. Men de fleste voksne mennesker på 160 cm, som veier 50 kg, har for lav fettprosent. 

Anonymkode: 6ac42...a6d

slutt å lyv, som 160 og 50 kg har man en bmi på 20,07 som er godt innenfor normalvekt! normalvekt er 18,5 - 25. Du har en bmi på 26,46 og er overvektig! Snakk om å ha null selvinnsikt

Anonymkode: 5dd8f...64d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, I Grosny skrev:

Unnskyld meg, men" vanlig dame med former" burde jo være idealet.

helt klart- sier jo ikke at det er noe problem å bli kalt vanlig dame med former! hvor leser du det?

Men jeg trives best i kroppen min, har mest energi og synes det er lettere å jogge i skogen når jeg er trent og slank. Trent og slank betyr ikke undervektig eller tynn..

Kropp kommer i alle fasonger, så lenge man ligger innen for normalvektig må man da få lov til å velge om man ønsker å ligge i det nedre eller øvre siktet av normalvektig

Anonymkode: 5dd8f...64d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

slutt å lyv, som 160 og 50 kg har man en bmi på 20,07 som er godt innenfor normalvekt! normalvekt er 18,5 - 25. Du har en bmi på 26,46 og er overvektig! Snakk om å ha null selvinnsikt

Anonymkode: 5dd8f...64d

Høy bmi betyr ikke overvekt. Folk må slutte å bruke bmi som mal. Se heller på fettprosent og muskelmasse. 

Anonymkode: be277...32e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...