Gå til innhold

Må så utrolig lavt ned i kcal for å gå ned i vekt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Til alle dere som ikke går ned i vekt uansett hvor lavt dere ligger i kalorier - please meld dere som forskningsobjekter, det er alltid veldig interessant med objekter som bryter grunnleggende fysiske lover. 

Hvis lav forbrenning og alt tullet dere skriver hadde vært tilfelle, hadde ingen sultet i hjel her i verden - kroppen hadde jo da bare tilpasset forbrenningen til inntaket..... 🙄

Faktum er at dere lurer dere selv. Dere veier ikke maten nøyaktig nok, dere bruker feil grunnlag for utregning, dere bruker upresise apper eller dere glemmer å registrere - og det kan være små ting som gjør utslaget. Den lille skvetten med fløte i kaffen, de to halspastillene, druene du plukket fra et fruktfat på et møte. 
 

Anonymkode: 2092d...5d3

Men hva om man ikke gjør det - ikke spiser pastiller, druer, fløte i kaffen? Osv.

Jeg har det på samme måte som TS, og er svært nysgjerrig på hva som skjer i den kroppen min. Spesielt siden jeg er helsepersonell, og ikke forstår hvordan det er fysisk mulig - det skal jo ikke gå. Kanskje kroppen min bare er i overlevelsesmodus hele tiden.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du regnet ut hvileforbrenningen din? Går ut i fra at den er minimum 1300 kcal. Da må du bevege deg ekstremt lite om dagen om du bare forbrenner 500 kalorier mer enn det på dine daglige gjøremål og selve tarmfunksjonen i seg selv osv. Har du tenkt på at du kan øke forbrenningen med mer bevegelse? 

Anonymkode: e4774...264

Jeg beveger meg ike spesielt lite. Jeg trener tre ganger i uka, går tur hver kveld, og rir to ganger i uka. 

Anonymkode: d5059...250

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

BMI på 19 er ikke undervekt. 

Anonymkode: 5e7c7...7f1

Riktig, men når kroppen vil ligge på 21 så er nok det mye mer riktig for henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og for de som lurer: jeg er kvinne, 175 høy og veide 78kg når jeg startet på halvårsprosjektet nevnt over.

Konklusjon: Den eneste måten jeg klarer å gå ned på, er ved å være ekstremt sulten, over lang lang tid...

Ikke mye hjelp å få fra meg TS, men ville bare vise at jeg forstår deg, og at vi er fler som har det samme problemet. Da er det ganske frustrerende å få gjentagende beskjed om at man må trene mer eller spise annerledes. Forstår at det kan være vanskelig for andre å innse at denne «oppskriften» ikke funker for alle, men det er faktisk tilfellet.

Anonymkode: 46433...6c0

78 kg på 175 cm er såpass liten overvekt at du må regne med å leve på streng diett for å gå ned i vekt. Hva med å trene deg sterk og smidig, og godta kroppen din som den er? Du har jo ikke helseskadelig overvekt og jeg nekter å tro at du ser særlig overvektig ut.

Anonymkode: eee76...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har samme problemet, TS. Snakket med legen om det, og hun anbefalte meg blant annet å se dokumentaren «The truth about obesity.» 

Ellers fnøys hun litt av kaloritelling, da vitenskapen har kommet LANGT siden Roede-bølgen på 90- og 00-tallet. Anbefaler å se den.

Det som har fungert for meg er 5:2, kombinert med smartkarbo. Lykke til, vet at vi er flere. ❤️

Anonymkode: c88a7...4c6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorbe av fryste bær, sukrin og kesam eller skyr! 

Grønnsaker med dipp (kesam+krydderier)

Oppkutta melon

Lettere varianter av iskrem, en boks med NYT er bare rett over 300

Sukkerfri gele

Proteinpudding

Hvordan spiser du ellers? En typisk dag liksom? En kalori er ikke bare en kalorier. Hvor de kommer fra har også en del å si ntp hvordan hormoner OL blir påvirka

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2020 den 14.43, AnonymBruker skrev:

Kan dere svare på det jeg spør om og ikke noe annet. Er så lei av det svaret om at jeg ikke veier korrekt og at jeg spiser for mye/ for lite. Nei har slitt med dette i årevis. Vennligst kun svar på det jeg spør om.

Anonymkode: e488c...fa4

Du har veid/målt feil i årevis. Hva med å være litt ydmyk og faktisk ta imot lærdom og kunnskap!? Du kommer ingen vei ved å være SÅ lukka til sinns!!!

Anonymkode: 74bd2...49b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik hadde jeg det også. Spiste lite kalorier, men helt tydelig feil for å gå ned. Leste boka Sjarmen med tarmen, og ble mer bevisst på tarmbakterier, og tarmfloraens betydning for overvekt. La om kostholdet, spiste mer kalorier egentlig (mye nøtter), men begynte å gå ned jevnt og trutt. 

Nå tenker jeg på det som å være bevisst på å mate god tarmflora, og sulte ut dritten som elsker sukker og lette karbohydrater. Mye mer effektivt for meg, og har også gunstig effekt på magen generelt. Dessuten kan jeg spise meg mett nå, istedenfor å sulte. 

Anonymkode: 2a477...4f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Lill3My skrev:

Sorbe av fryste bær, sukrin og kesam eller skyr! 

Grønnsaker med dipp (kesam+krydderier)

Oppkutta melon

Lettere varianter av iskrem, en boks med NYT er bare rett over 300

Sukkerfri gele

Proteinpudding

Hvordan spiser du ellers? En typisk dag liksom? En kalori er ikke bare en kalorier. Hvor de kommer fra har også en del å si ntp hvordan hormoner OL blir påvirka

Takk for tips, men lettere variant av iskrem kan jeg dessverre ikke spise pga blir dårlig.

Jeg spiser knekkebrød,  salat bestående av isbergsalat og forskjellige kjøttyper, som skinke eller biff. Kokte egg og fisk. Kan ikke spise grønnsaker, det blir jeg dårlig av, men spiser det av og til likevel. Spiser havregrøt som regel til frokost med litt blåbær.

Anonymkode: e488c...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter,

Denne tråden stenges og har blitt ryddet, da den bryter med retningslinjene for dette rommet.

* Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. 

* Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger herViser også til deres kilde her (side 187).

* Tråder hvor trådstarter ber om råd til å bli undervektig ifølge BMI-kalkulator vil bli stengt. BMI er ikke likt for alle og man kan gjerne diskutere hvorvidt det er et godt mål for absolutt alle, men vi anser det som en god nok grense for hvor langt man kan gå med å gi råd for å gå ned i vekt.

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine.

Kragebein, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...