Gå til innhold

Må så utrolig lavt ned i kcal for å gå ned i vekt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gå til lege, vær så snill. På så lavt antall kalorier kan du risikere mange livsstilssykdommer på sikt! Ikke minst ødelegger du hormonbalansen i kroppen din...

Anonymkode: 8472d...58c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å kutte ned på karbohydratene? Jeg fungerer sånn at vekten ikke rikker seg hvis jeg spiser mye karbohydrater. Uansett hvor lite jeg spiser. Men om jeg spiser litt mer lavkarbo, så går vektnedgangen helt fint. Jeg har vært hos legen og sjekket meg, og legen var helt bestemt på at jeg ikke er insulinresistent. Allikevel er jeg nødt til å holde blodsukkeret lavt for å gå ned i vekt. 

Anonymkode: 22b4f...3c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du forbrenner kalorier

Du forbrenner ca. 300 kcal i timen ved å gå, men du øker også forbrenningen på lengre sikt. Gange styrker musklene i spesielt rumpe og lår, og på lang sikt gir det deg økt forbrenning. Jo mer muskler du har, desto fl ere kalorier bruker kroppen din på å holde seg i gang.

"

https://iform.nu/trening/gange/slank-rask-gange

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Kan dere svare på det jeg spør om og ikke noe annet. Er så lei av det svaret om at jeg ikke veier korrekt og at jeg spiser for mye/ for lite. Nei har slitt med dette i årevis. Vennligst kun svar på det jeg spør om.

Anonymkode: e488c...fa4

Bedre om du ikke spør oss. Du er nede på helsefarlig lite kcal/dag.

Snakk med legen din. Vi kjenner ikke deg eller din kropp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
2 minutter siden, Cerasus skrev:

Bedre om du ikke spør oss. Du er nede på helsefarlig lite kcal/dag.

Snakk med legen din. Vi kjenner ikke deg eller din kropp.

Jeg tenker spiseforstyrrelse når jeg leser TS sine innlegg, så enig med deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville prøvd å øke til 2000 i en mnd, trent masse og tung styrke. En sterk, muskuløs kropp trenger mer kcal enn en "normal" - (om det i det hele tatt finnes) kropp for å opprettholde fysikken. Etter en mnd kan du prøve å gå ned til 15-1600 kcal mens du fortsetter med styrketreningen og se om du går ned da (ikke sikkert du trenger å gå ned så mye heller, kanskje 1800 kan holde):)

Endret av Camillapb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontakt lege, de er veldig intressert i mennesker som bryter alt av lover og regler. Ja rett og slett går i mot det som er fysisk mulig. Så ta kontakt, la de følge deg og dine matrutiner et par mnd. Så får de nok, eller du? mye å jobbe med.

Anonymkode: c5c38...a00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CabinCruiser skrev:

Legg deg på 2500-3000kcal i en ukes tid. Gjerne høyt på karbo.

3000??  Hadde veid 100 kg i en fei med en slik "diett". Verdens dårligste råd. 

 

 

Anonymkode: f3163...7e8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3000??  Hadde veid 100 kg i en fei med en slik "diett". Verdens dårligste råd. 

 

 

Anonymkode: f3163...7e8

Ikke om det er i kontrollerte former med ordentlig mat over en periode på en uke eller to. Det har faktisk en særdeles positiv virkning om man ønsker å gå ned i vekt. Eneste som skjer er at man drar på vannvekt.

Problemet er at man kutter og kutter og kutter og til sist har man altså ingenting å kutte på. Kroppen står på bremsene og man velger å kutte enda mer og slite enda mer på bremsene. Når man gir kroppen litt mer å gå på over en periode så tror den at alt er tilbake til normalen og slår dermed av alle sparetiltakene og sier seg mer villig til å slippe på gjenstridig fett.

Enhver coach med peil setter jenter som har levd på 1000-1500 pr dag på nesten det dobbelt i en periode for å få resatt alt av hormoner og maskinerier. Det er klin umulig å legge på seg om man spiser 3000kcal med god, ren proteinrik mat over et par uker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3000??  Hadde veid 100 kg i en fei med en slik "diett". Verdens dårligste råd. 

 

 

Anonymkode: f3163...7e8

Mens jeg spiser ca 2500 kcal pr dag og har holdt samme vekt i 35 år. Vi er alle forskjellige. Jeg har en BMI på 21. 

Anonymkode: 7da07...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig liv med sånne tråder på KG, det man diskuterer måter å spise helsefarlig lite for å bli undervektig? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk ut 5:2-dietten! Du kan ikke fråtse i sjokolade, vin og peanøtter, men spise normalt fem dager i uka, og nesten faste to dager, dvs ligge på ca 500 kcal om du er kvinne, 600 om du er mann. Jeg greier dette ved å spise mye wok, salat og skyr på fastedagene. Når vekten man har npdd ønsket vektnedgang går mange over til 6:1, for å holdevekta stabil.

Jeg så en svensk dokumentar hvor dectestet ut ulike slankemetoder over rid, og 5:2 var sen mest effektive, samtidig som det var den folk hadde minst problemer med å følge.

Anonymkode: d5059...250

Trener du når du går på denne dietten?

Anonymkode: 8ff23...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trener du når du går på denne dietten?

Anonymkode: 8ff23...bd5

Ja, men ikke på fastedagene. Det ville ikke føles trygt.

Anonymkode: d5059...250

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er supermerkelig å lese tråder som dette. Altså, ligger folk helt i ro hele dagen siden folk må spise lavere enn hvileforbrenningen for å gå ned i vekt? Jeg holder på å gå ned noen pyntekilo og raser ned ved å spise 1700-1900 kcal daglig og brenner ca 2500 daglig, og jeg er veldig liten. 

Anonymkode: e4774...264

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er supermerkelig å lese tråder som dette. Altså, ligger folk helt i ro hele dagen siden folk må spise lavere enn hvileforbrenningen for å gå ned i vekt? Jeg holder på å gå ned noen pyntekilo og raser ned ved å spise 1700-1900 kcal daglig og brenner ca 2500 daglig, og jeg er veldig liten. 

Anonymkode: e4774...264

Dette kommer også mye an på alder. Jeg slet for å greie å spise nok da jeg var ung, og kunne miste to-tre kg i løpet av ei uke om jeg var syk, eller om jeg hadde mye stress og ikke rakk å spise nok. Nå har jeg bikket 50, og legger på meg bare jeg ser en snickers. Skal jeg ned i vekt må jeg ligge på rundt 1300 kcal, ellers rikker det seg ikke. 5:2-dietter gjør at jeg kan ligge på rundt 2000 kcal de femdagene jeg spiser normalt.

Anonymkode: d5059...250

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor høyt på karbo? Mange har jo effekt av å kutte ekstremt ned på karbohydrater. Og da sørge for mange nok kcal per døgn. 

Anonymkode: ba02e...77b

Som boost. Ikke over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette kommer også mye an på alder. Jeg slet for å greie å spise nok da jeg var ung, og kunne miste to-tre kg i løpet av ei uke om jeg var syk, eller om jeg hadde mye stress og ikke rakk å spise nok. Nå har jeg bikket 50, og legger på meg bare jeg ser en snickers. Skal jeg ned i vekt må jeg ligge på rundt 1300 kcal, ellers rikker det seg ikke. 5:2-dietter gjør at jeg kan ligge på rundt 2000 kcal de femdagene jeg spiser normalt.

Anonymkode: d5059...250

Har du regnet ut hvileforbrenningen din? Går ut i fra at den er minimum 1300 kcal. Da må du bevege deg ekstremt lite om dagen om du bare forbrenner 500 kalorier mer enn det på dine daglige gjøremål og selve tarmfunksjonen i seg selv osv. Har du tenkt på at du kan øke forbrenningen med mer bevegelse? 

Anonymkode: e4774...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nå tillegger du meg følelser/meninger du ikke har forutsetninger for å mene noe om. Jeg var kun interessert i å støtte TS i sin opplevelse. 

Anonymkode: 5e7c7...7f1

Jeg skrev egentlig til ts, ikke til deg. Beklager forvirringen der.

Anonymkode: 0e4dc...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som ikke går ned i vekt uansett hvor lavt dere ligger i kalorier - please meld dere som forskningsobjekter, det er alltid veldig interessant med objekter som bryter grunnleggende fysiske lover. 

Hvis lav forbrenning og alt tullet dere skriver hadde vært tilfelle, hadde ingen sultet i hjel her i verden - kroppen hadde jo da bare tilpasset forbrenningen til inntaket..... 🙄

Faktum er at dere lurer dere selv. Dere veier ikke maten nøyaktig nok, dere bruker feil grunnlag for utregning, dere bruker upresise apper eller dere glemmer å registrere - og det kan være små ting som gjør utslaget. Den lille skvetten med fløte i kaffen, de to halspastillene, druene du plukket fra et fruktfat på et møte. 
 

Anonymkode: 2092d...5d3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det hjelper å spise litt godteri en dag i uken? Jeg har hørt... for alle sier så mye og jeg vet ikke fakta (forskning) her... men det sies at med å spise hva man vil en dag i uken, booster man forbrenningen til å sette i gang å forbrenne mer? 

Anonymkode: 70e56...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...