AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #1 Del Skrevet 29. januar 2020 Jeg har nedsatt immunforsvar og nå ser jeg dette her. Det er også 3 måneder til forskerne tror de har vaksine klar. https://www.nrk.no/norge/folkehelseinstituttet_-smitten-vil-na-norge-1.14881650 Jeg er kjemperedd for å bli smittet. Jeg vet ikke om jeg tør å dra og handle en gang. Vet at det er mange som tenker at det ikke er noe stress med det viruset, men jeg er så redd og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg så vær så snill og ikke latterliggjør meg. Hva kan jeg gjøre selv for å beskytte meg bedre? Anonymkode: c822b...187 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #2 Del Skrevet 29. januar 2020 Du kan hamstre ingredienser, kjøpe inn frø og veksthus, si opp jobben - men det beste av alt du kan gjøre er å leve som normalt og håpe på det beste 😅 Anonymkode: ca9fc...b25 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #3 Del Skrevet 29. januar 2020 Samme hysteriet da Svineinfluensaen kom i 2009. Som ble ganske så ufarlig. Du bør spise næringsrik mat for å styrke immunforsvaret og ellers slappe av ! Anonymkode: ef621...933 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 29. januar 2020 #4 Del Skrevet 29. januar 2020 Samme oppstandelse med ebola, svineinfluensa og Sars virus i forskjellige år tilbake. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #5 Del Skrevet 29. januar 2020 Ja jeg hører dere sier det, men jeg spør om konkrete tiltak. ts Anonymkode: c822b...187 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #6 Del Skrevet 29. januar 2020 I gjennomsnitt dør 900 mennesker av vanlig influensa i Norge i året. Det bor i overkant av 5 millioner mennesker i Norge. Det har vært 120 ish dødsfall i Kina relatert til Corona viruset. Det bor nesten 1,4 milliarder mennesker i Kina. Du kan ta det helt med ro, og leve akkurat som normalt. Er du ikke hysterisk for vanlig influensa, trenger du ikke å bli hysterisk for dette. Anonymkode: 39a97...e88 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #7 Del Skrevet 29. januar 2020 Vi lever i et samfunn der de med nedsatt immunforsvar lever i konstant risiko. Poenget er ikke finne en måte bli indre redd, poenget er en måte å leve med frykten på. Det er mange som lever farlige liv. De som blir politi kan bli slått ned av mennesker de møter i jobb. De lever å leve med risikoen, de forsøker ikke late som om det ikke er en farlig jobb. Å eksistere er farlig og du kan oppleve mye fælt, du må finne en måte å akseptere dette på, å leve med frykten og innse at frykten ihvertfall ikke kan skade eller drepe deg. Anonymkode: 1a72f...ac7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #8 Del Skrevet 29. januar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: I gjennomsnitt dør 900 mennesker av vanlig influensa i Norge i året. Det bor i overkant av 5 millioner mennesker i Norge. Det har vært 120 ish dødsfall i Kina relatert til Corona viruset. Det bor nesten 1,4 milliarder mennesker i Kina. Du kan ta det helt med ro, og leve akkurat som normalt. Er du ikke hysterisk for vanlig influensa, trenger du ikke å bli hysterisk for dette. Anonymkode: 39a97...e88 Jeg er ikke hysterisk, jeg er redd. ts Anonymkode: c822b...187 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #9 Del Skrevet 29. januar 2020 Har opplevd noen nærme som fikk svineinfluensaen i 2009 som var i risikogruppa og ble ekstremt syk. Vedkommende er i større risiko nå enn tidligere pga følger sykdommen i 2009. Er ikke så mye man kan gjøre. Holder god hygiene, holder oss hjemme om vi blir syke, unngår for mye kroppskontakt med andre. Det er så lite vi kan gjøre om vi ikke skal isolere oss fullstendig, men om alle gjør de små tingene kan vi kanskje forhindre et større utbrudd oss i mellom? Anonymkode: ab4ab...94b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #10 Del Skrevet 29. januar 2020 Jeg er livredd jeg også. Sliter allerede med helseangst og dette gjør faen ikke ting bedre Anonymkode: 7dee9...a45 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #11 Del Skrevet 29. januar 2020 I følge who er snittalder for dødsfall relatert til Corona viruset 78 år. Altså dør de pga alder og sykdom. Anonymkode: 5cfa8...3e8 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #12 Del Skrevet 29. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har opplevd noen nærme som fikk svineinfluensaen i 2009 som var i risikogruppa og ble ekstremt syk. Vedkommende er i større risiko nå enn tidligere pga følger sykdommen i 2009. Er ikke så mye man kan gjøre. Holder god hygiene, holder oss hjemme om vi blir syke, unngår for mye kroppskontakt med andre. Det er så lite vi kan gjøre om vi ikke skal isolere oss fullstendig, men om alle gjør de små tingene kan vi kanskje forhindre et større utbrudd oss i mellom? Anonymkode: ab4ab...94b Jeg synes det er skummelt at Norge ikke har planer om å gjennomføre tiltak for å hindre smitte mellom personer bortsett fra å holde de som de vet er syke i karantene. Håper de fleste prøver å holde god hygiene i det minste.. Ts Anonymkode: c822b...187 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #13 Del Skrevet 29. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke hysterisk, jeg er redd. ts Anonymkode: c822b...187 Da må du jo bare fortsette med å være redd, det velger du selv. Personlig kan jeg godt finne minst ti andre ting å være redd for... Anonymkode: 6e5fa...6f0 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #14 Del Skrevet 29. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er livredd jeg også. Sliter allerede med helseangst og dette gjør faen ikke ting bedre Anonymkode: 7dee9...a45 Høres ikke ut som om det blir noe verre heller. Samma hva du er redd for liksom, noe finner du sikkert å være redd for. Anonymkode: 6e5fa...6f0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saph Skrevet 29. januar 2020 #15 Del Skrevet 29. januar 2020 Vask hendene og ikke slikk på kinesiske turister. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OnFire Skrevet 29. januar 2020 #16 Del Skrevet 29. januar 2020 Man lever omtrent som normalt, i hvert fall inntil videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #17 Del Skrevet 29. januar 2020 Ikke for å virke hysterisk, men dere som tar Corona-viruset med knusende ro: hva får dere til å tro at Kina er åpen om det som faktisk skjer der? Det er snakk om en ett-pari stat som ikke praktiserer hverken åpenhet eller ytringsfrihet. Anonymkode: 29e09...ac4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 29. januar 2020 #18 Del Skrevet 29. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er skummelt at Norge ikke har planer om å gjennomføre tiltak for å hindre smitte mellom personer bortsett fra å holde de som de vet er syke i karantene. Håper de fleste prøver å holde god hygiene i det minste.. Ts Anonymkode: c822b...187 Og hva tenker du at disse tiltakene skulle ha vært? Stenge landet før noen har fått påvist smitte? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #19 Del Skrevet 29. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da må du jo bare fortsette med å være redd, det velger du selv. Personlig kan jeg godt finne minst ti andre ting å være redd for... Anonymkode: 6e5fa...6f0 Du har ikke svart på noe av det jeg lurte på i tråden, så du kunne jo kanskje forutsett at jeg ikke var interessert i å ta den "psykiske" delen av det, det kan jeg deale med aleine. Jeg spurte spesifikt om tiltak for å beskytte seg mot smitte. Er det virkelig så dumt å spørre om det? Er det så dumt at du heller vil bruke krefter på å latterliggjøre folk som vil beskytte seg enn å bare ignorere tråden? Ts Anonymkode: c822b...187 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #20 Del Skrevet 29. januar 2020 Nå har heldigvis mange butikker fått selvbetjente kasser ! Anonymkode: ef621...933 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå