Gå til innhold

Corona-viruset. Jeg er veldig redd.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nedsatt immunforsvar og nå ser jeg dette her. Det er også 3 måneder til forskerne tror de har vaksine klar.

https://www.nrk.no/norge/folkehelseinstituttet_-smitten-vil-na-norge-1.14881650

Jeg er kjemperedd for å bli smittet. Jeg vet ikke om jeg tør å dra og handle en gang. Vet at det er mange som tenker at det ikke er noe stress med det viruset, men jeg er så redd og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg så vær så snill og ikke latterliggjør meg. Hva kan jeg gjøre selv for å beskytte meg bedre? 

Anonymkode: c822b...187

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan hamstre ingredienser, kjøpe inn frø og veksthus, si opp jobben - men det beste av alt du kan gjøre er å leve som normalt og håpe på det beste 😅

Anonymkode: ca9fc...b25

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hysteriet da Svineinfluensaen kom i 2009. Som ble ganske så ufarlig. Du bør spise næringsrik mat for å styrke immunforsvaret og ellers slappe av !

Anonymkode: ef621...933

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme oppstandelse med ebola, svineinfluensa og Sars virus i forskjellige år tilbake. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg hører dere sier det, men jeg spør om konkrete tiltak. 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gjennomsnitt dør 900 mennesker av vanlig influensa i Norge i året. Det bor i overkant av 5 millioner mennesker i Norge.

Det har vært 120 ish dødsfall i Kina relatert til Corona viruset. Det bor nesten 1,4 milliarder mennesker i Kina.

Du kan ta det helt med ro, og leve akkurat som normalt. Er du ikke hysterisk for vanlig influensa, trenger du ikke å bli hysterisk for dette. 

Anonymkode: 39a97...e88

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi lever i et samfunn der de med nedsatt immunforsvar lever i konstant risiko. Poenget er ikke finne en måte bli indre redd, poenget er en måte å leve med frykten på. Det er mange som lever farlige liv. De som blir politi kan bli slått ned av mennesker de møter i jobb. De lever å leve med risikoen, de forsøker ikke late som om det ikke er en farlig jobb. Å eksistere er farlig og du kan oppleve mye fælt, du må finne en måte å akseptere dette på, å leve med frykten og innse at frykten ihvertfall ikke kan skade eller drepe deg. 

Anonymkode: 1a72f...ac7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I gjennomsnitt dør 900 mennesker av vanlig influensa i Norge i året. Det bor i overkant av 5 millioner mennesker i Norge.

Det har vært 120 ish dødsfall i Kina relatert til Corona viruset. Det bor nesten 1,4 milliarder mennesker i Kina.

Du kan ta det helt med ro, og leve akkurat som normalt. Er du ikke hysterisk for vanlig influensa, trenger du ikke å bli hysterisk for dette. 

Anonymkode: 39a97...e88

Jeg er ikke hysterisk, jeg er redd. 

ts

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd noen nærme som fikk svineinfluensaen i 2009 som var i risikogruppa og ble ekstremt syk. Vedkommende er i større risiko nå enn tidligere pga følger sykdommen i 2009.

Er ikke så mye man kan gjøre. Holder god hygiene, holder oss hjemme om vi blir syke, unngår for mye kroppskontakt med andre. Det er så lite vi kan gjøre om vi ikke skal isolere oss fullstendig, men om alle gjør de små tingene kan vi kanskje forhindre et større utbrudd oss i mellom?

Anonymkode: ab4ab...94b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er livredd jeg også. Sliter allerede med helseangst og dette gjør faen ikke ting bedre

Anonymkode: 7dee9...a45

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge who er snittalder for dødsfall relatert til Corona viruset 78 år. Altså dør de pga alder og sykdom.

Anonymkode: 5cfa8...3e8

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har opplevd noen nærme som fikk svineinfluensaen i 2009 som var i risikogruppa og ble ekstremt syk. Vedkommende er i større risiko nå enn tidligere pga følger sykdommen i 2009.

Er ikke så mye man kan gjøre. Holder god hygiene, holder oss hjemme om vi blir syke, unngår for mye kroppskontakt med andre. Det er så lite vi kan gjøre om vi ikke skal isolere oss fullstendig, men om alle gjør de små tingene kan vi kanskje forhindre et større utbrudd oss i mellom?

Anonymkode: ab4ab...94b

Jeg synes det er skummelt at Norge ikke har planer om å gjennomføre tiltak for å hindre smitte mellom personer bortsett fra å holde de som de vet er syke i karantene. Håper de fleste prøver å holde god hygiene i det minste..

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke hysterisk, jeg er redd. 

ts

Da må du jo bare fortsette med å være redd, det velger du selv. Personlig kan jeg godt finne minst ti andre ting å være redd for... 

Anonymkode: 6e5fa...6f0

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er livredd jeg også. Sliter allerede med helseangst og dette gjør faen ikke ting bedre

Anonymkode: 7dee9...a45

Høres ikke ut som om det blir noe verre heller. Samma hva du er redd for liksom, noe finner du sikkert å være redd for. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for å virke hysterisk, men dere som tar Corona-viruset med knusende ro: hva får dere til å tro at Kina er åpen om det som faktisk skjer der? 

Det er snakk om en ett-pari stat som ikke praktiserer hverken åpenhet eller ytringsfrihet. 

Anonymkode: 29e09...ac4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er skummelt at Norge ikke har planer om å gjennomføre tiltak for å hindre smitte mellom personer bortsett fra å holde de som de vet er syke i karantene. Håper de fleste prøver å holde god hygiene i det minste..

Ts

Og hva tenker du at disse tiltakene skulle ha vært? Stenge landet  før noen har fått påvist smitte? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du jo bare fortsette med å være redd, det velger du selv. Personlig kan jeg godt finne minst ti andre ting å være redd for... 

Du har ikke svart på noe av det jeg lurte på i tråden, så du kunne jo kanskje forutsett at jeg ikke var interessert i å ta den "psykiske" delen av det, det kan jeg deale med aleine. Jeg spurte spesifikt om tiltak for å beskytte seg mot smitte. Er det virkelig så dumt å spørre om det? Er det så dumt at du heller vil bruke krefter på å latterliggjøre folk som vil beskytte seg enn å bare ignorere tråden?

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har heldigvis mange butikker fått selvbetjente kasser !

Anonymkode: ef621...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...