Gå til innhold

Herman 19 prøvde å ta livet av sin egen bestemor


xxx123

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/osloogviken/xl/_herman_-_19_-provde-a-ta-livet-av-sin-egen-bestemor-1.14789313

Begynte å gråte når jeg leste denne artikkelen😥 Klarer nesten ikke stoppe, tårene bare triller. Jeg syntes så synd på "Herman" og hans familie. Les artikkelen helt til slutten, hvor de forklarer oppveksten til Herman og at han trodde bestemoren bakfra var en innbruddstyv pga sikkert psykose

Kan være at jeg føler det ekstra sterkt siden jeg selv har hatt en noe lignende oppvekst, i fosterhjem hvor det var ekstrem forskjellsbehandling mellom meg og deres egne biologiske barn. Hvis jeg gjorde noe galt, var det masse kjefting og opp på rommet. Hvis de andre barna gjorde noe så fikk de vanlig tilsnakk, de var + og - 2 år eldre og yngre. Kjøpte ikke hva jeg trengte osv, og de kjøpte dyr sunn mat til sine egne mens jeg alltid måtte spise brødskiver/knekkebrød. Bodde hos de fra jeg var 10-14, rømte etter det til min bestemor som forøvrig er alkoholiker. Fikk lov å bo der siden hun virker veldig oppegående utad (i møte med barnevern), har greit hus osv. Jeg er kjempeglad i bestemor men har ikke hatt det ordentlig bra noen som helst plasser jeg har bodd. Jeg har kompleks PTSD diagnose, spiseforstyrrelser og i utredning for kronisk utmattelse (sikkert som følge av alle psykiske belastninger i livet) Er selv 19 år. Heldigvis har jeg ikke blitt så alvorlig syk som f.eks Herman ble😥

De fleste fosterhjem er sikkert bra, men barnevernet kan ikke vite hvordan fosterforeldrene oppfører seg blant lukkede dører. Det er vel vanskelig for de å finne ut av det noensinne. Når jeg klaget i møte med barnevernet, så tenkte de sikkert at jeg bare var trass og overdrev siden jeg hadde vært frekk mot de tidligere. Hvertfall når fosterforeldre virker som oppegående mennesker. 

I tillegg så fortsettes det å kutte antall døgnplasser på psykiatrisk her i Norge? Hvert år legges flere ned, som det står i artikkelen. Det er helt ufattelig

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempetrist :( Fikk også vondt når jeg leste artikkelen nå... Forferdelig å lese dette😭

"Når Herman er 15 år gammel får han diagnosen posttraumatisk stresslidelse. Symptomene er mange og vonde.

Han plages av minner fra tiden i fosterhjem. Tydelige glimt av at han pleide å trygle mamma om å ikke levere han tilbake. Minner av at det ikke engang hjalp å gråte med utstrakte armer."

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...