Gå til innhold

Hodebry etter 10 åringen skiftet skole 😖


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger noen gode råd her. Vi flyttet til en ny plass rett etter jul. Dette innebar at minste mann på 10 år, beg i ny klasse. Siden han er ny, vil alle ha en bit av han, og han er tydeligvis veldig populær ( heldigvis) . Gutten min er veldig snill og grei med alle, og jeg har lært han opp til og være inkluderende med andre, men samtidig og sette grenser for seg selv. Så til problemet : det er en gutt i denne klassen som «spiser han opp» og er veldig eiesyk ovenfor han. Denne gutten har hatt litt sosiale problemer, og både denne gutten og foreldrene ser på min gutt som «redningen» hans. Min gutt klarer ikke og si at det blir for mye. Og han ønsker også og være med andre i klassen, men dette tar han gutten litt fra han. Dette er så vanskelig å gripe fatt på.. jeg ønsker jo at min sønn skal være med alle og ikke utelate noen. Men jeg forstår også at det blir nok med han ene, og at han blir lei. What to do? 

Anonymkode: b32d8...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelp gutten din med å regulere kontakten, hjemme kan dere jo kanskje sette noen "grenser". Si til din sønn at idag kommer du rett hjem fra skolen, ingen venner hjem idag. Spiser en rolig middag vel vitende om at han ikke har noen avtaler som presser på. Og så kan få kjenne på selv hvem han har lyst til å ta kontakt med etter middag. 

Snakk med læreren. Si at sønnen din strever med dette og at han ønsker å være sammen med andre men ikke får det til fordi det blir mye av den ene. Skolen kan i skoletiden hjelpe guttene med pause fra hverandre. 

Problemet med slike relasjoner er jo at de kan være veldig positiv for den parten som strever, men spiser opp den andre parten slik at det skjærer seg helt. 

Anonymkode: 0c3fc...86f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp gutten din med å regulere kontakten, hjemme kan dere jo kanskje sette noen "grenser". Si til din sønn at idag kommer du rett hjem fra skolen, ingen venner hjem idag. Spiser en rolig middag vel vitende om at han ikke har noen avtaler som presser på. Og så kan få kjenne på selv hvem han har lyst til å ta kontakt med etter middag. 

Snakk med læreren. Si at sønnen din strever med dette og at han ønsker å være sammen med andre men ikke får det til fordi det blir mye av den ene. Skolen kan i skoletiden hjelpe guttene med pause fra hverandre. 

Problemet med slike relasjoner er jo at de kan være veldig positiv for den parten som strever, men spiser opp den andre parten slik at det skjærer seg helt. 

Anonymkode: 0c3fc...86f

Takk for et bra svar 😃 Ja, det er helt sant, det kommer til å skjære seg helt om dette får fortsette. Jeg får jo vont av gutten og, og jeg ser helt klart hvorfor det er som det er dessverre.. De er i grunn helt ulike i personlighet. Min gutt er rolig og avbalansert, mens den andre er vilter, hissig og mangler impuls kontroll. Min gutt virker nærmest redd han av og til når han skriker til. Jeg skal begrense kontakten på fritiden. Det har eg tenkt på. God ide og snakke med de på skolen og . 

Anonymkode: b32d8...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for et bra svar 😃 Ja, det er helt sant, det kommer til å skjære seg helt om dette får fortsette. Jeg får jo vont av gutten og, og jeg ser helt klart hvorfor det er som det er dessverre.. De er i grunn helt ulike i personlighet. Min gutt er rolig og avbalansert, mens den andre er vilter, hissig og mangler impuls kontroll. Min gutt virker nærmest redd han av og til når han skriker til. Jeg skal begrense kontakten på fritiden. Det har eg tenkt på. God ide og snakke med de på skolen og . 

Anonymkode: b32d8...1bd

Ta det opp nå med læreren. Lurt å begrense kontakten mellom de på fritiden, så sønnen din får et pusterom. 

Anonymkode: 8d977...37c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...