Gå til innhold

Menn er grunnen til at man ikke kan gå på turer om natten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke de fleste menn er det, men hvordan faen mener du jeg skal se forskjell?

Jeg synes det er rart at ikke de såkalt «uskyldige» mennene ikke blir forbanna over at andre menn ødelegger for dem isteden for å bli sinna på de som er redde. 

Anonymkode: 79f38...486

Poenget mitt... De som blir fornærmet av at kvinner skriver de vil unngå menn når de går tur alene på natten/kvelden...

Hvordan i alle dager skal de se at du ikke har onde hensikter eller vite det når det faktisk er en reell sjanse for å bli overfalt? Det er ikke bare en sjelden ting som skjer en gang hvert tiende år heller!

Anonymkode: d04ca...b7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget mitt... De som blir fornærmet av at kvinner skriver de vil unngå menn når de går tur alene på natten/kvelden...

Hvordan i alle dager skal de se at du ikke har onde hensikter eller vite det når det faktisk er en reell sjanse for å bli overfalt? Det er ikke bare en sjelden ting som skjer en gang hvert tiende år heller!

Anonymkode: d04ca...b7a

Jeg blir ikke fornærmet av at noen sier noe som åpenbart er sant (at menn står bak omtrent alle voldtekter). Jeg er bare uenig i at kvinner "ikke kan gå tur om natten". Det er omtrent like vanlig å drukne som å utsettes for overfallsvoldtekt. Folk bader og drar på båttur allikevel.

Hvis man er redd for voldtekt er det VELDIG mye farligere å fra på en fest enn å gå en tur. Det er det er på fester og i nære relasjoner at de aller fleste overgrep skjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å konkludere:

Ikke alle menn er voldtekstmenn, men alle voldtektsmenn er menn.

I likhet med at ikke alle muslimer er terrorister, men alle terrorister er muslimer. 

Jeg har på følelsen at begge utsagnene enten er korrekte eller ukorrekte. 

Anonymkode: 09c5e...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2020 den 19.06, Bunuel skrev:

Feil. Idioter og gærninger er grunnen, ikke menn.

Og disse er jo som oftest menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg et selvforsvarskurs, da vil du nok føle deg tryggere. Eller flytt.

Anonymkode: 4fc68...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2020 den 13.47, Isambard skrev:

Jeg blir ikke fornærmet av at noen sier noe som åpenbart er sant (at menn står bak omtrent alle voldtekter). Jeg er bare uenig i at kvinner "ikke kan gå tur om natten". Det er omtrent like vanlig å drukne som å utsettes for overfallsvoldtekt. Folk bader og drar på båttur allikevel.

Hvis man er redd for voldtekt er det VELDIG mye farligere å fra på en fest enn å gå en tur. Det er det er på fester og i nære relasjoner at de aller fleste overgrep skjer.

Ja festvoldtekt hvis man sovner på fest er mye mer vanlig enn overfallsvoldtekt. Har du kilde på at drukning og overfallsvoldtekt forekommer like ofte? 

Det at overfallsvoldtekter ikke skjer daglig er ikke det sammr som er truende pg ubehagelige situasjoner skjer daglig.. Jeg er redd fordi jeg har flere ganger blitt prøvd å lokket inn i bil på natten,  menn som har fulgt etter meg og løpt etter meg, en som løp helt etter til blokka mi og slo i døra og stod å lo på utsiden av glassdøren når jeg akuratt klarte å smekke den igjen før han tok meg igjen, ofte menn som "vil slå følge" og åpenbart prøver å få deg med hjem og ikke tar nei for et nei før man faker at kjæresten eller pappa ringer, menn som kommer å legger armen rundt , catcaller, kysser etter meg i luften. Blotting.. 

Så det er ikke bare voldtekt vi er redd for.. disse andre tingene skjer OFTE :(

Anonymkode: 7aa8c...7ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det at overfallsvoldtekter ikke skjer daglig er ikke det sammr som er truende pg ubehagelige situasjoner skjer daglig..

Anonymkode: 7aa8c...7ae

Sry vet ikke hvorfor tastaturet fikk epilepsianfall. Den setningen skal det stå: Det at overfallvoldtekter ikke skjer daglig er ikke det samme som at truende og ubehagelige situasjoner ikke skjer daglig!

Anonymkode: 7aa8c...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2020 den 15.49, Apocalypte skrev:

Ifølge mange her som bor i Oslo kan må gå hvor som helst og når som helst som man selv ønsker og være helt trygg.  Jeg har min tvil. 

Rart at de som ikke bor i Oslo har så mye meninger om Oslo, og ikke vil tro på de som faktisk bor der.

Blir litt som å si at alle som bor utenfor bygrensa til Oslo er innavla folk med under 60 i IQ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2020 den 15.45, Isambard skrev:

Det stemmer med statistikken at menn står for omtrent alle overfall, voldtekter og drap på gata, men jeg synes det er sterkt overdrevet å si at det er farlig å bevege seg ute i mørket for kvinner. Det kommer i det minste an på hvor i Norge man er. Voldtekt er dessverre ganske vanlig, men det skjer på fest og i forhold. Overfallsvoldtekter er sjeldne.

Det er statistisk sett mye farligere å være hjemme med en partner eller på nachspiel med venner. Det er det ingen tvil om.

Det kommer helt an på partner eller type venner. For de fleste vil det være farligere å gå alene på byen om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ulveedderkopp skrev:

Det kommer helt an på partner eller type venner. For de fleste vil det være farligere å gå alene på byen om natten.

At noe er farligere betyr ikke at det isolert sett er farlig. Statistikk sett er det partneren din du skal være redd for. Det var 82 anmeldte overfallsvoldtekter i 2018 mot 707 festrelaterte, 290 relasjonsrelaterte og 389 bekjentskapsvoltekter. I 2018 var det altså nesten 17 ganger mer sannsynlig at du ble voldtatt av en du kjenner eller noen du har møtt på en fest enn å ha blitt utsatt for et overfall. Og mørketallene i forholdsvoldtekter etc er langt større enn overfallsvoldtekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, poli10 skrev:

Rart at de som ikke bor i Oslo har så mye meninger om Oslo, og ikke vil tro på de som faktisk bor der.

Blir litt som å si at alle som bor utenfor bygrensa til Oslo er innavla folk med under 60 i IQ.

Jeg bor i oslo og det er her jeg har opplevd alle de tingene noen innlegg lenger opp

Anonymkode: 7aa8c...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, poli10 skrev:

At noe er farligere betyr ikke at det isolert sett er farlig. Statistikk sett er det partneren din du skal være redd for. Det var 82 anmeldte overfallsvoldtekter i 2018 mot 707 festrelaterte, 290 relasjonsrelaterte og 389 bekjentskapsvoltekter. I 2018 var det altså nesten 17 ganger mer sannsynlig at du ble voldtatt av en du kjenner eller noen du har møtt på en fest enn å ha blitt utsatt for et overfall. Og mørketallene i forholdsvoldtekter etc er langt større enn overfallsvoldtekter.

Shit det var mange! 1-2 overfallsvoldtekter hver uke!  Nå skal jeg være enda mer på vakt! 

Anonymkode: 7aa8c...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Ulveedderkopp skrev:

Det kommer helt an på partner eller type venner. For de fleste vil det være farligere å gå alene på byen om natten.

Nei dette vet man jo aldri før det skjer da! Det er helt vanlige menn som begår overgrep,  ikke bare de det blinker voldtektsmann i panna på og de fleste som kjenner en voldtektsmann ville aldri trodd det. Faktisk så kjenner vi alle sannsynligvis en eller flere voldtektsmenn uten å engang vite det. Siden 1 av 10 jenter blir voldtatt er jo tallene omkring det samme for antall overgripere 

Anonymkode: 7aa8c...7ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Shit det var mange! 1-2 overfallsvoldtekter hver uke!  Nå skal jeg være enda mer på vakt! 

Anonymkode: 7aa8c...7ae

I Norge. Fordelt på 5.3M innbyggere. Altså 1,5 per 100'000 innbyggere om jeg ikke har regnet helt feil. Som er meget lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden 1 av 10 jenter blir voldtatt er jo tallene omkring det samme for antall overgripere 

Nei, her drar du en slutningsfeil gitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei dette vet man jo aldri før det skjer da! Det er helt vanlige menn som begår overgrep,  ikke bare de det blinker voldtektsmann i panna på og de fleste som kjenner en voldtektsmann ville aldri trodd det. Faktisk så kjenner vi alle sannsynligvis en eller flere voldtektsmenn uten å engang vite det. Siden 1 av 10 jenter blir voldtatt er jo tallene omkring det samme for antall overgripere 

Anonymkode: 7aa8c...7ae

Nei, der tar du feil. Om 1 av 10 jenter blir voldtatt og det er samme antall overgripere, forutsetter det at hver voldtektsmann kun voldtar 1 jente.

Det er altså mange færre voldtektsmenn enn du innbiller deg.

Samt at det i noen miljøer er større fare for å bli voldtatt enn i andre. Og jo, det har svært mye å si for hvilke type venner/partner du velger å omgås med. Det utelukker ikke at det også forekommer der man minst venter det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, poli10 skrev:

I Norge. Fordelt på 5.3M innbyggere. Altså 1,5 per 100'000 innbyggere om jeg ikke har regnet helt feil. Som er meget lavt.

Blir litt som å roe ned folk fra å bli angrepet av hai, siden det dør så utrolig mange flere i trafikken. Bader man med hvithai er det større sannsynlighet for å bli angrepet av haien enn å bli påkjørt av en bil.

Samme gjelder overfallsvoldtekter. Vandrer man alene nattestid i byen i er det større sannsynlighet for å bli voldtatt enn når man er på besøk hos bestemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, poli10 skrev:

At noe er farligere betyr ikke at det isolert sett er farlig. Statistikk sett er det partneren din du skal være redd for. Det var 82 anmeldte overfallsvoldtekter i 2018 mot 707 festrelaterte, 290 relasjonsrelaterte og 389 bekjentskapsvoltekter. I 2018 var det altså nesten 17 ganger mer sannsynlig at du ble voldtatt av en du kjenner eller noen du har møtt på en fest enn å ha blitt utsatt for et overfall. Og mørketallene i forholdsvoldtekter etc er langt større enn overfallsvoldtekter.

Nå har det seg slik at folk er individer og oppfører seg deretter. Da blir den type statistikk verdiløs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ulveedderkopp skrev:

Det kommer helt an på partner eller type venner. For de fleste vil det være farligere å gå alene på byen om natten.

Jeg er egentlig enig i det, spesielt når det gjelder partner.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei dette vet man jo aldri før det skjer da! Det er helt vanlige menn som begår overgrep,  ikke bare de det blinker voldtektsmann i panna på og de fleste som kjenner en voldtektsmann ville aldri trodd det. Faktisk så kjenner vi alle sannsynligvis en eller flere voldtektsmenn uten å engang vite det. Siden 1 av 10 jenter blir voldtatt er jo tallene omkring det samme for antall overgripere 

Anonymkode: 7aa8c...7ae

De fleste som voldtar er ikke akkurat "vanlige". De fleste har en kriminell bakgrunn:

https://www.nkvts.no/content/uploads/2015/08/menn-som-har-begaatt-voldtekt.pdf

"I 2011 var det 149 unike, registrerte gjerningspersoner i voldtektsanmeldelser i Oslo. Litt under 75 % av disse er registrert med andre kriminelle forhold i politiets registre siden 1998 "

Som andre har påpekt er antall overgripere sannsynligvis mye mindre enn antall ofre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...