Gå til innhold

Menn er grunnen til at man ikke kan gå på turer om natten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Bohrman skrev:

Den som er mest ansvarlig for at voldtekter skjer er så klart voldtektspersonen selv. Men på et samfunnsmessig nivå er det kvinners egen feil at kvinner ikke lenger kan gå like trygt ute om natten:

For det første er innvandrere fra visse kulturer kraftig overrepresenterte på voldtektsforbryter-statistikken, og denne innvandringen er det kvinner selv som har presset frem. Den store majoriteten av menn er naturligvis imot denne innvandringen, ettersom det ikke er i menns forplantningsinteresse at et feminisert samfunn importerer horder av enslige alfamenn fra fremmede kulturer.

For det andre er det en annen gruppe menn som er overrepresenterte på voldtektsforbryter-statistikken, og det er menn uten tilstedeværende fedre - menn som har vokst opp med for lite maskulin innflytelse. Igjen er dette et resultat av kvinnelig seksual-maktkamp (feminisme), hvor man har gått inn for å bytte ut forsørger-hannen (pappa og ektemann) med staten, for bedre å kunne leve ut sin primale seksualdrift. Problemet med den strategien er at det fører til en eksplosjon av alenemødre.

Så på individnivå er det selvsagt voldtektsforbryteren selv som er den eneste ansvarlige. Men dersom vi skal snakke om 'samfunnet' her, er det helt klinkende klart at de problemene som her skisseres er resultater av toksisk femininitet ute av kontroll. Dere har redd senga, nå må dere ligge i den. Beklager, men sånn er det. Alle kortsiktige løsninger har langsiktige konsekvenser.

Også legge skylda på kvinner for at mange menn er ubrukelige og ikke hjelper en dritt med barna, dritt utro kjærester, rasister, voldelige  ja som alt fører til skilsmisse,  og fedre som stikker av fra papparollen omg jaaa det er kvinners feil huff huff toksisk feminitet ja uhh toxic masculinty heter det! 

Anonymkode: 7aa8c...7ae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært redd både elg og menn i min gate. 😂 foretrekker å møte elg. Jeg møtte en elgkalv i gata en natt, og innså at moren måtte være i nærheten. Jeg ble såklart redd for å møte på henne, og måtte gå en omvei. Men det var en spennende frykt som fikk meg til å føle meg levende, og som jeg kunne le av når jeg var hjemme.

Hadde en kis som gikk bak meg en natt i samme gate. Han satte opp farten når jeg satte opp farten, og  jeg ble sint-redd. Ringte en venn og snakket så han skulle høre at jeg hadde "vitner". Han begynte da plutselig å småløpe til han løp forbi meg. Jeg så han i gatelyset og konkluderte med at han var skral og mye yngre enn meg

Men den frykten. Nei, da tar jeg heller ei elgku.

Anonymkode: 00452...67e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Honey Dew skrev:

Lær deg selvforsvar og ta med forsvarsspray og alarm.

Ikke dumt det men jeg har blitt overfalt (av gal eks kjæreste) og det skjedde så kjapt hoppet frem fra et hjørne og overfalt meg på et sekund, at da rekker man ikke begynne med ninja moves og når noen holder så hardt grep så får man heller ikke sparka seg løs man er overmanna og full av frykt. Først og fremst er det gutta du skal si til skal være greiere mot jenter å det gjelder alle gutter og menn for selvom ikke allr voldtar er det masse dårlige holdninger som bygger opp under kvinnehat , ser jo enkelte av de i tråden her og, men de tror de er snille fordi de "bare" kaller jenter sluts i gutteprat , tar på rumpa til en i klassen uten lov, mistror voldtektshistorier osv. Men sånne holdninger styrker jo en voldtektsmann sine holdninger så gutter må ta ansvar 

Anonymkode: 7aa8c...7ae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ,som er utlending og man har opplevd blotting fra en norsk man i fjør sommer midt i Karl Johan gate i Oslo. Var med søstra mi der ,vi spaserte rundt. 

Han dra fram pikken og baller og stå der 3-4m unna oss og gliste.

Etterhvert hode hans fikk en blind møte med knyttneven min og han gikk ned som bare det.

Gale norske idioter koder ikke med Balkan menn vet du.

Anonymkode: f0cd1...e63

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Inkognitogata skrev:

Har gått tur midt på natten i 30 år. Aldri opplevd noe ekkelt.

På Frogner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn er mer farlige enn kvinner. Og mørkhudete er mer farlige enn lyshudete. Statistikken taler for seg selv, som ts påpeker.

Anonymkode: ce25e...b18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra Oslo og ble overfalt midt på majorstuen en kveld for noen år siden, av en østeuropeisk mann. Heldigvis klarte jeg å komme meg unna. Har aldri vært noe redd for å gå alene noe sted, fikk en støkk en stund etter og er nok ikke like naiv lenger. Dette kan skje hvor som helst jenter!

Anonymkode: 95fc8...813

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mer redd for elg...... 

Anonymkode: f6d00...ac3

Har møtt på elg mange ganger, de er ikke farlige så lenge du er rolig og ikke gjør brå bevegelser. 

Anonymkode: 59bc9...690

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i nærheten av Baneheia. For å si det slik, der går jeg ikke alene... Men ellers er jeg ikke redd for at det skal skje meg noe når jeg går i skogen på natta. Ting kan likeså skje på dagen, og 2/3 grenseskridende opplevelser med fremmede menn har vært på dagtid.

 

Anonymkode: 0b69f...628

Jeg går ofte i Baneheia i ukedager, også etter mørkets frembrudd, mange som jogger og går der, særlig på tirsdager og torsdager mellom klokka 17-20. Jeg var redd før pga det som skjedde der mange år siden,men er ikke skummelt der lenger.  

Anonymkode: 59bc9...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, elg er også skummelt.. Men de finnes ikke her jeg bor. Det farligste dyret er vel da hjort eller rev.. men de er i skogen.

Anonymkode: d04ca...b7a

De finnes ikke akkurat her jeg bor heller, men har vært observert 10-20 km her ifra, og det er nærme nok til at jeg blir bekymra, haha. 

Anonymkode: f6d00...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

av kvinner?

Anonymkode: d04ca...b7a

Nei, av menn, men hvilken trøst er det? Det er jo ikke som om at det ikke er så farlig å bli banket opp eller drept så lenge det er av en av samme kjønn.

Forøvrig er kvinner i lesbiske forhold den aller mest utsatte gruppen ift. partnervold.

Anonymkode: af5fc...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natta er til for å sove og dagen for å jobbe.

Anonymkode: f01b6...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Derfor denne tanken slo meg, jeg hadde aldri vært bekymret for at jeg skulle blitt drept eller ranet av en kvinne... Så hvorfor??

 

I Norge er sjansen lav for å bli utsatt for kriminalitet. Du høres sexistisk og paranoid ut.

Anonymkode: 295f9...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at man kan bli redd når media stadig prøver å skape et bilde av at verden blir et farligere sted. Fakta er at overfallsvoldtekter forekommer svært, svært sjelden i Norge, og statistikken har gått riktig vei de siste årene. Blind vold og drap av tilfeldige kvinner skjer så og si aldri. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, elg er også skummelt.. Men de finnes ikke her jeg bor. Det farligste dyret er vel da hjort eller rev.. men de er i skogen.

Anonymkode: d04ca...b7a

Er du redd for hjort eller rev? Har du noen gang hørt om folk som har blitt angrepet av disse dyrene? De er ikke betegnet som farlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Forøvrig er kvinner i lesbiske forhold den aller mest utsatte gruppen ift. partnervold.

Anonymkode: af5fc...dff

For det første, nei det stemmer ikke. For det andre hva faen har det for relevans i denne tråden? Lag ditt eget forum som heter kjønnskampgutta eller noe. 

Anonymkode: 7aa8c...7ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

De finnes ikke akkurat her jeg bor heller, men har vært observert 10-20 km her ifra, og det er nærme nok til at jeg blir bekymra, haha. 

Anonymkode: f6d00...ac3

Ingenting å være redd for. Går du i et område med elg, kan du synge eller snakke. Da vet elgen at du kommer og du kan flytte deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ferdes mye ute i byen og i skog og mark til alle døgnets tider i all slags vær. Har aldri vært ute for ubehagelige episoder med andre folk innvolvert. Har kun hatt ubehag med betydelig forværring av været les: snøstorm og dyr som bjørn og elg. Snøstormen var farlig, men dyrene og jeg gikk hver til vårt etter vi stod ansikt til ansikt. Utover det er jeg mere redd for å skade meg slik at jeg blir liggende. Er ikke kledd slik at jeg tåler det lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...