Gå til innhold

Menn er grunnen til at man ikke kan gå på turer om natten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samme her. Tør ikke jogge alene, gå tur alene om kvelden. 
de aller fleste menn er selvsagt helt ufarlige, men det er prinsippet om at hvis de vil, kan de overmanne deg. Man er jo fysisk underlegen som kvinne(jeg er i alle fall). Og ideen om at voldtekstmenn er monstrøse outsidere er ko feil, de fleste er jo oppegående folk med venner som ville beskrevet dem som harmløse.

Anonymkode: cd672...cfa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist at folk ikke gjør ting de liker pga. frykt. Jeg bor i Bergen sentrum og går ofte tur om nettene når jeg ikke får sove. Har gjort det samme når jeg bodde i Stavanger. Har aldri vært redd for at noen skal gjøre meg noe, enda det skjedde et dobbeltdrap i gaten jeg bor i bare for noen uker siden...

Anonymkode: 470a2...d73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Inkognitogata skrev:

Jeg har gjort det i 20 år.

Jeg ville ikke ha gått alene i Oslo midt på natten, men det er jo heller mer for at jeg er oppvokst med at "man må passe seg i storbyen" og slike stigma. Har fettere og kusiner i Oslo som ikke ser det som et problem. Folk går nå alene i gatene på natta i New york også. Men jeg ville ikke gjort det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Er det alltid så trygt for menn tror du? Møter noen hyggelige kvinner, som ikke er så hyggelig likevel. Å ja da. En sterk mann klarer alltid å stoppe noen kvinner. Umulig at det kan skje voldtekt. Ikke sant?

Eller blir overfalt av en gjeng med menn. Eller nei det er jo sant. Bare kvinner de tar! 

Nei det er ikke menn sin feil at du ikke kan gå turer/ta en joggetur om natten. Det er voldtektsmenn(kvinner) sin feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener, de fleste er ikke redd for at de skal bli angrepet av et dyr... Så det er ikke derfor man ikke skal gå ut om natten alene...

 

Anonymkode: d04ca...b7a

Når jeg går i skogen om natten så bekymrer jeg meg mer for elg og ikke menn faktisk. Det er forskjell på elg, stort sett flykter de, men ikke alltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist at folk ikke gjør ting de liker pga. frykt. Jeg bor i Bergen sentrum og går ofte tur om nettene når jeg ikke får sove. Har gjort det samme når jeg bodde i Stavanger. Har aldri vært redd for at noen skal gjøre meg noe, enda det skjedde et dobbeltdrap i gaten jeg bor i bare for noen uker siden...

Anonymkode: 470a2...d73

Jeg var heller ikke redd for at noen skulle gjøre meg noe. Men så viste det seg at jeg ikke var immun likevel... 

Anonymkode: 41c38...eaa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker meg ikke ute alene etter mørkets frembrudd, er redd for overfall av en eller annen sort, voldtekt og eller drap.

Elsker å være ute å se på stjernene, få bruke nattsynset, det er en annen følelse å gå i mørket på tursti uten gatelys, men det gjør jeg kun om jeg er på tur sammen med andre. 

Har opplevd,  på opplyst tursti, en som småløp foran meg og plutselig satt å runket på en benk da jeg passerte, en som gjemte seg bak tre, og et annet tre, før han kom mot meg og jeg løp til bilen, og en som står å runker på trappa ved inngangsdøra sin da jeg passerte på fortauet. 

Jeg er bevisst det at en mann vil alltid være sterkere enn meg, så etter han som gjemte seg bak et tre på turstien, så sluttet jeg å gå ut om kvelden når det er mørkt. Desverre så er jeg evig singel, så jeg kommer meg ikke ut i mørket.

Anonymkode: 14b51...d3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker meg ikke ute alene etter mørkets frembrudd, er redd for overfall av en eller annen sort, voldtekt og eller drap.

Elsker å være ute å se på stjernene, få bruke nattsynset, det er en annen følelse å gå i mørket på tursti uten gatelys, men det gjør jeg kun om jeg er på tur sammen med andre. 

Har opplevd,  på opplyst tursti, en som småløp foran meg og plutselig satt å runket på en benk da jeg passerte, en som gjemte seg bak tre, og et annet tre, før han kom mot meg og jeg løp til bilen, og en som står å runker på trappa ved inngangsdøra sin da jeg passerte på fortauet. 

Jeg er bevisst det at en mann vil alltid være sterkere enn meg, så etter han som gjemte seg bak et tre på turstien, så sluttet jeg å gå ut om kvelden når det er mørkt. Desverre så er jeg evig singel, så jeg kommer meg ikke ut i mørket.

Anonymkode: 14b51...d3f

Hvor er det du spaserer siden du opplevde alt det ? 

Høres merkelig ut. 

 

Anonymkode: f0cd1...e63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hindrer meg også,  for det er jo en risiko det alltid. Jeg følte meg tryggere i storby sentrum hvor det alltid var andre rundt,  for selvom jeg oftere møtte menn som prøvde å komme i kontakt da så kunne ingen overfalle meg når det var garantert at andre ville se eller høre det. Men jeg har opplevd folktomme netter å bli fulgt etter hjem til blokken hvor jeg måtte løpe inn og smekke døren med en mann som løp etter og stod å lo og slo oppgitt på utsiden av glassdøren når jeg livredd kom meg inn i oppgangen i sikkerhet.. har og vært forsøkt lokka inn i bil flere ganger.. dopa på byen noen ganger og en gang vært vitne til overfall/forsøk på overfallsvoldtekt. Da kom politiet raskt.

Jeg har og bodd ute på landet i gokk og der var jeg mere redd fordi der var jeg fritt vilt både i huset øde om noen visste jeg var alene , og ute på tur fordi det ikke var et annet menneske ute om kvelden. Jeg hadde hun en kort periode mens jeg bodde der men var så redd hver gang j gikk tur og særlig så fort jeg så et annet menneske når man ikke vet hva dem kan finnepå! Kanskje bare 1 av femti menn som kan gjøre noe sykt mn jeg vet ikke hvem som er han ene så da blir man redd uansett..jg hater at d er sånn og syns menn må skjerpe seg å få slutt på den ukulturen og risikoen blandt menn 

Anonymkode: 7aa8c...7ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker meg ikke ute alene etter mørkets frembrudd, er redd for overfall av en eller annen sort, voldtekt og eller drap.

Elsker å være ute å se på stjernene, få bruke nattsynset, det er en annen følelse å gå i mørket på tursti uten gatelys, men det gjør jeg kun om jeg er på tur sammen med andre. 

Har opplevd,  på opplyst tursti, en som småløp foran meg og plutselig satt å runket på en benk da jeg passerte, en som gjemte seg bak tre, og et annet tre, før han kom mot meg og jeg løp til bilen, og en som står å runker på trappa ved inngangsdøra sin da jeg passerte på fortauet. 

Jeg er bevisst det at en mann vil alltid være sterkere enn meg, så etter han som gjemte seg bak et tre på turstien, så sluttet jeg å gå ut om kvelden når det er mørkt. Desverre så er jeg evig singel, så jeg kommer meg ikke ut i mørket.

Anonymkode: 14b51...d3f

Ja æsj  blotting har jeg også opplevd! 

Anonymkode: 7aa8c...7ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvor er det du spaserer siden du opplevde alt det ? 

Høres merkelig ut. 

 

Anonymkode: f0cd1...e63

Ja sant! Men ja det er bare en tursti rundt et lite vann, opplyst tursti, der det ofte går andre, mye hundeeiere, men avogtil er man uheldig og ser ikke andre turgåere, og man går der alene. 

Anonymkode: 14b51...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i nærheten av Baneheia. For å si det slik, der går jeg ikke alene... Men ellers er jeg ikke redd for at det skal skje meg noe når jeg går i skogen på natta. Ting kan likeså skje på dagen, og 2/3 grenseskridende opplevelser med fremmede menn har vært på dagtid.

 

Anonymkode: 0b69f...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er det du spaserer siden du opplevde alt det ? 

Høres merkelig ut. 

 

Anonymkode: f0cd1...e63

Hellooo ukultur nettopp pga mistro jenter får når vi forteller våre overgreps, metoo eller andre historier så tør vi ikke fortelle. Hvis du bare hadde slutta å mistro så hadde flere fortalt og da hadde du skjønt hvor desverre vanlig og lite merkelig d er! 

Anonymkode: 7aa8c...7ae

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i nærheten av Baneheia. For å si det slik, der går jeg ikke alene... Men ellers er jeg ikke redd for at det skal skje meg noe når jeg går i skogen på natta. Ting kan likeså skje på dagen, og 2/3 av de grenseoverskridende opplevelsene jeg har hatt med fremmede menn har skjedd på dagtid...

 

Anonymkode: 0b69f...628

 

Anonymkode: 0b69f...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer redd for elg. Et menneske kan jeg i hvert fall løpe fra. 

Anonymkode: 16f5f...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bohrman

Den som er mest ansvarlig for at voldtekter skjer er så klart voldtektspersonen selv. Men på et samfunnsmessig nivå er det kvinners egen feil at kvinner ikke lenger kan gå like trygt ute om natten:

For det første er innvandrere fra visse kulturer kraftig overrepresenterte på voldtektsforbryter-statistikken, og denne innvandringen er det kvinner selv som har presset frem. Den store majoriteten av menn er naturligvis imot denne innvandringen, ettersom det ikke er i menns forplantningsinteresse at et feminisert samfunn importerer horder av enslige alfamenn fra fremmede kulturer. Men det er absolutt i kvinners (kortsiktige) forplantningsinteresse. Derav de åpenlyse forskjellene i kvinners og menns respektive holdninger til innvandring.

For det andre er det en annen gruppe menn som er overrepresenterte på voldtektsforbryter-statistikken, og det er menn uten tilstedeværende fedre - menn som har vokst opp med for lite maskulin innflytelse. Igjen er dette et resultat av kvinnelig seksual-maktkamp (feminisme), hvor man har gått inn for å bytte ut forsørger-hannen (pappa og ektemann) med staten, for bedre å kunne leve ut sin primale seksualdrift. Problemet med den strategien er at det fører til en eksplosjon av alenemødre.

Så på individnivå er det selvsagt voldtektsforbryteren selv som er den eneste ansvarlige. Men dersom vi skal snakke om 'samfunnet' her, er det helt klinkende klart at de problemene som her skisseres er resultater av toksisk femininitet ute av kontroll. Dere har redd senga, nå må dere ligge i den. Beklager, men sånn er det. Alle kortsiktige løsninger har langsiktige konsekvenser.

Endret av Bohrman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mer redd for elg. Et menneske kan jeg i hvert fall løpe fra. 

Anonymkode: 16f5f...ede

Urasjonell frykt for hvor ofte angriper en elg et menneske? Vet ikke jeg men en gang hvert femte år? Jenter blir overfalt daglig 

Anonymkode: 7aa8c...7ae

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var heller ikke redd for at noen skulle gjøre meg noe. Men så viste det seg at jeg ikke var immun likevel... 

Anonymkode: 41c38...eaa

Tror ikke jeg er immun altså. Jeg bare vil ikke leve livet mitt i frykt for at noe som er meget usannsynlig skal skje. Jeg har slitt en del med angst før, noe som kontrollerte store deler av livet mitt, og jeg føler meg såå ferdig med å være redd, spesielt for ting jeg ikke kan kontrollere uansett. Jeg har blitt voldtatt før, dette var ikke av en tilfeldig forbipasserende ute på tur midt på natten, det skjedde en fin og solfylt morgen i mitt eget hjem. Skal jeg være redd også hjemme da?

Anonymkode: 470a2...d73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bohrman skrev:

Den som er mest ansvarlig for at voldtekter skjer er så klart voldtektspersonen selv. Men på et samfunnsmessig nivå er det kvinners egen feil at kvinner ikke lenger kan gå like trygt ute om natten:

For det første er innvandrere fra visse kulturer kraftig overrepresenterte på voldtektsforbryter-statistikken, og denne innvandringen er det kvinner selv som har presset frem. Den store majoriteten av menn er naturligvis imot denne innvandringen, ettersom det ikke er i menns forplantningsinteresse at et feminisert samfunn importerer horder av enslige alfamenn fra fremmede kulturer.

For det andre er det en annen gruppe menn som er overrepresenterte på voldtektsforbryter-statistikken, og det er menn uten tilstedeværende fedre - menn som har vokst opp med for lite maskulin innflytelse. Igjen er dette et resultat av kvinnelig seksual-maktkamp (feminisme), hvor man har gått inn for å bytte ut forsørger-hannen (pappa og ektemann) med staten, for bedre å kunne leve ut sin primale seksualdrift. Problemet med den strategien er at det fører til en eksplosjon av alenemødre.

Så på individnivå er det selvsagt voldtektsforbryteren selv som er den eneste ansvarlige. Men dersom vi skal snakke om 'samfunnet' her, er det helt klinkende klart at de problemene som her skisseres er resultater av toksisk femininitet ute av kontroll. Dere har redd senga, nå må dere ligge i den. Beklager, men sånn er det. Alle kortsiktige løsninger har langsiktige konsekvenser.

 

Så utrolig flaut at noen kan lire av seg sånt! Du burde skjemmes.. ok du er rasist vi skjønner det, ok enkelte innvandrere har dårlige holdninger til kvinner, men det har du jaggu meg selv også så du er værre enn de fleste innvandrere for de fleste er helt normale i motsetning til deg som legger skylda på kvinner for at kvinner blir voldtatt å herregud så flau mamman din må være 

Anonymkode: 7aa8c...7ae

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...