Gå til innhold

Menn er grunnen til at man ikke kan gå på turer om natten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og det plager meg! Jeg synes å gå turer om natten er utrolig fint, det er så fint å se himmelen og stjernene, men dessverre er det ikke trygt å gå ut alene på tur om natten. For da har man bare seg selv å klandre om man ''blir ranet eller voldtatt''- Jeg satt og såg på en dokumentar om et ekte krim som skjedde, noen som ble myrdet når de tok seg en joggetur. En ung kvinne... Funnet død i gresset.  Hun hadde hele livet foran seg. Også valgte den mannnen å ta fra henne alt! Dette var en amerikansk tv-serie.

Årh!"!! Hvorfor er denne verden så syk??

 

Derfor denne tanken slo meg, jeg hadde aldri vært bekymret for at jeg skulle blitt drept eller ranet av en kvinne... Så hvorfor??

Beklager om det hører 'sexistisk' ut men det stemmer jo med statistikken......

Anonymkode: d04ca...b7a

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener, de fleste er ikke redd for at de skal bli angrepet av et dyr... Så det er ikke derfor man ikke skal gå ut om natten alene...

 

Anonymkode: d04ca...b7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer med statistikken at menn står for omtrent alle overfall, voldtekter og drap på gata, men jeg synes det er sterkt overdrevet å si at det er farlig å bevege seg ute i mørket for kvinner. Det kommer i det minste an på hvor i Norge man er. Voldtekt er dessverre ganske vanlig, men det skjer på fest og i forhold. Overfallsvoldtekter er sjeldne.

Det er statistisk sett mye farligere å være hjemme med en partner eller på nachspiel med venner. Det er det ingen tvil om.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Isambard skrev:

Det stemmer med statistikken at menn står for omtrent alle overfall, voldtekter og drap på gata, men jeg synes det er sterkt overdrevet å si at det er farlig å bevege seg ute i mørket for kvinner. Det kommer i det minste an på hvor i Norge man er. Voldtekt er dessverre ganske vanlig, men det skjer på fest og i forhold. Overfallsvoldtekter er sjeldne.

Det er statistisk sett mye farligere å være hjemme med en partner eller på nachspiel med venner. Det er det ingen tvil om.

Vel, jeg sier ikke at du er en av de, men likevel så er det statistisk tryggere å unngå menn når man går tur om natten, hvis man i det hele tatt våger å gå tur alene.

 

OVerfallsvoldteker kan ikke være SÅ sjeldne, leser om det i nyheten nesten hver uke...

Anonymkode: d04ca...b7a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Inkognitogata skrev:

Har gått tur midt på natten i 30 år. Aldri opplevd noe ekkelt.

Da har du vært heldig... Kommer nok mye an på hvor man bor også. I byen eller på bygda f.eks.

Anonymkode: d04ca...b7a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går stadig tur på natten, gjorde det da jeg bodde i Oslo også, og bortsett fra noen catcalls fra gjenger med innvandrerungdom den perioden jeg bodde på Grønland har jeg aldri opplevd noe ubehagelig, og jeg har aldri vært redd menn. Dog er jeg litt mørkeredd så liker meg ikke helt i skogen alene i mørket - litt redd for monstre, selv om de ikke finnes. Ikke redd mennesklige monstre. 

Anonymkode: 61749...c87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Da har du vært heldig... Kommer nok mye an på hvor man bor også. I byen eller på bygda f.eks.

Anonymkode: d04ca...b7a

Grønland, Akerselva, Vaterland.

Trondheim, Nidelva.

Finnmark

Nordland 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge mange her som bor i Oslo kan må gå hvor som helst og når som helst som man selv ønsker og være helt trygg.  Jeg har min tvil. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Apocalypte said:

Ifølge mange her som bor i Oslo kan må gå hvor som helst og når som helst som man selv ønsker og være helt trygg.  Jeg har min tvil. 

Jeg har gjort det i 20 år.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg sier ikke at du er en av de, men likevel så er det statistisk tryggere å unngå menn når man går tur om natten, hvis man i det hele tatt våger å gå tur alene.

 

OVerfallsvoldteker kan ikke være SÅ sjeldne, leser om det i nyheten nesten hver uke...

Anonymkode: d04ca...b7a

Statistisk sett tar du feil. Kvinner har større sjangs for å bli  voldtatt, men menn blir oftere utsatt for blind vold og banket opp og drept.

Anonymkode: 61749...c87

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Apocalypte skrev:

Ifølge mange her som bor i Oslo kan må gå hvor som helst og når som helst som man selv ønsker og være helt trygg.  Jeg har min tvil. 

Mennesker vil alltid tro det beste, det ligger i oss.

 

Anonymkode: d04ca...b7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går stadig tur på natten, gjorde det da jeg bodde i Oslo også, og bortsett fra noen catcalls fra gjenger med innvandrerungdom den perioden jeg bodde på Grønland har jeg aldri opplevd noe ubehagelig, og jeg har aldri vært redd menn. Dog er jeg litt mørkeredd så liker meg ikke helt i skogen alene i mørket - litt redd for monstre, selv om de ikke finnes. Ikke redd mennesklige monstre. 

Anonymkode: 61749...c87

Så fordi du aldri har opplevd det, skjer  det ikke?  jaja...

 

Anonymkode: d04ca...b7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mer redd for elg...... 

Anonymkode: f6d00...ac3

Ok, elg er også skummelt.. Men de finnes ikke her jeg bor. Det farligste dyret er vel da hjort eller rev.. men de er i skogen.

Anonymkode: d04ca...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Statistisk sett tar du feil. Kvinner har større sjangs for å bli  voldtatt, men menn blir oftere utsatt for blind vold og banket opp og drept.

Anonymkode: 61749...c87

av kvinner?

Anonymkode: d04ca...b7a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er også redd for å bli overfalt om natten ute,men prøver å tenke litt rasjonelt for å ikke bli helt ihjelskremt.

Det er meget sjelden, især i norge, og det skal mye til for at det skjer.

Det må såklart være en person som er sprø nok til å blindt voldta/drepe en random person. De må tilfeldigvis "sitte gjemt" akkurat der du går den ene kvelden til akkurat rett tidspunkt.

Det er mer sannsynlig å bli voldtatt/drept av en du kjenner, og da ofte er det situasjoner som trigger episoden. (brudd, mistet jobb, rus, krangel osv)

Anonymkode: 00452...67e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg sier ikke at du er en av de, men likevel så er det statistisk tryggere å unngå menn når man går tur om natten, hvis man i det hele tatt våger å gå tur alene.

 

OVerfallsvoldteker kan ikke være SÅ sjeldne, leser om det i nyheten nesten hver uke...

Anonymkode: d04ca...b7a

Jeg føler meg ikke truffet og jeg sier ingen ting på at du anklager menn. Det er ikke tvil om at menn er ekstremt overrepresentert.

Jeg mener jeg leste at det er 100 overfallsvoldtekter i året. Det er ikke lite i og for seg, men vi er 5 millioner mennesker. Det er kanskje 10 000 andre voldtekter inkludert mørketall (2500 anmeldte). Litt etter hukommelsen, men noen kan jo google. Det å gå alene ute på kvelden er ikke risikoadferd mhp voldtekt (Jeg ville ikke gjort det i et belastet strøk, verken som mann eller kvinne). Det er ekstremt mye farligere å dra på nachspiel eller være kjæreste med feil fyr. Man kan lure på om det er farligere å bli fulgt hjem av en kamerat enn å gå alene.

Det jeg skriver får ikke menn til å se bra ut, men poenget mitt er ikke å forsvare menn. Jeg synes bare kvinner blir unødvendig skremt. Jeg har en sønn og en datter som er tenåringer, og jeg er like bekymret for begge to, for å si det sånn.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for det samme. Derfor går jeg ikke ut. Veldig mye innvandrere i den bydelen jeg bor i også. Tryggere i bygda jeg vokste opp i. Der kunne jeg fint gå kveldsturer. Akkurat det savner jeg.

Anonymkode: e5b4b...a05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...