Gå til innhold

Er strøket du bor( nabolaget) et område med Altså folk med ulik yrkesbakgrunn. Et heterogent område eller er det heldig homogent?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mitt området er relativt blandet. Det er dyrt å bo her og store leiligheter koster mye. Men føler samtidig. det er en god blanding av folk med ulike jobber. Høyt og lavt. Bor i Oslo. Og har selv en lav inntekt.

Anonymkode: 9cdbd...39a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det alt fra mangemillionær til ufør, til sykepleier til rørlegger. 

Anonymkode: bd2b7...128

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i et veldig homogent område i Oslo. Skolen våre barn sogner til er en av de «hviteste» skolene i byen. Det er folk med forskjellig inntekt her, men mange hus blir aldri solgt, de bare arves videre i familiene som har eid dem i generasjoner. 

Anonymkode: d22a6...595

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts

Beklager alle skrivefeilene . Vet ikke hva som skjedde

Anonymkode: 9cdbd...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært lite homogent. Bor på landet (8 naboer innenfor en radius på 2 km)

Anonymkode: 0cb5f...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i et vanlig nabolag, der det koster rundt 65.000,- per kvadratmeter for boliger og det sier jo noe om hvem som bor her. Helt vanlige mennesker fra middelklassen som kanskje har arvet noen millioner som de bruker til EK. Altså er ikke lønningene nødvendigvis så høye, men vi har penger i bånn.

Unge mennesker i etableringsfasen har begynt å ta over området, inntil nylig var det veldig mange eldre som har bodd her siden 50- og 70-tallet. Det er et skifte. Trives veldig godt og føler meg trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temmelig homogent. Boligfelt i mindre by på Østlandet. Hvit middelklasse og "øvre arbeiderklasse". 

Anonymkode: 5a6fb...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homogent. Det er folk med ca lignende inntekt for å ha råd til å kjøpe bolig her. Det er også for det meste barnefamilier og sjeldent en eller annen pensjonist.

Anonymkode: 8c8a5...94b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt homogent vil jeg si. Bor i et ganske nytt boligfelt, alle som bor her er ca. samme alder, har 0-2 barn, høyere utdanning (overraskende mange med akkurat lik utdanning). 

Anonymkode: e54a1...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite homoer i nabolaget mitt, men jeg er åpen for alt. 

Anonymkode: d7963...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling. Ser det er en del latsabber som aldri er ute såpass lenge at de kunne har vært på jobb. Andre er borte ca 8-16 så vil anta de jobber med noe.

Anonymkode: 7e9be...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

Jeg bor på bygda, så her er det i liten grad homogene nabolag. I nabolaget mitt bor det all slags mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

All slags mennesker som bor her i gata vår. Asylsøkere, narkomane, småbarnsfamilier med normalt godt betalte jobber, noen uføre og et kunstnerpar. Ingen millionærer da, tror jeg. Færre enn 30 boliger i gata også, så syns det er godt gjort å få mange ulike typer mennesker fordelt på så like hus (rekkehus). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske homogent. Er kun eneboliger og rekkehus her. Et av de dyreste områdene i byen. Få fra andre kulturer her. Msnge barnefamilier og voksne hvor barn har flyttet hjemmefra.

Anonymkode: 0bdff...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt. Tror kanskje det er en lett blanding. Jeg og sambo har også veldig ulike yrker. Bor mange pensjonister her. (Eldre boligstrøk med eneboliger). Foruten et asiatisk eldre par så er det stort sett etnisk norske som bor her. Jeg snakker veldig lite med naboene, med mindre de kommer ut for å smalltalke når vi holder på ute, feks maler, måker snø osv. 

Anonymkode: 5a12e...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 29.1.2020 den 14.48, AnonymBruker skrev:

Vi bor i et veldig homogent område i Oslo. Skolen våre barn sogner til er en av de «hviteste» skolene i byen. Det er folk med forskjellig inntekt her, men mange hus blir aldri solgt, de bare arves videre i familiene som har eid dem i generasjoner. 

Anonymkode: d22a6...595

Hvorfor ønsker dere å la barna deres gå på en «hvit skole». Det er ikke særlig representativt for byen dere bor i. Kanskje barna dine har godt av å se at det finnes folk med andre hudfarger? 

Anonymkode: 32143...0f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Området vårt bærer preg av dyre hus, dyre biler og merkeklær på skolen. Men det er et område der barna har gode venner og vi velger derfor å bo der 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ønsker dere å la barna deres gå på en «hvit skole». Det er ikke særlig representativt for byen dere bor i. Kanskje barna dine har godt av å se at det finnes folk med andre hudfarger? 

Anonymkode: 32143...0f4

Hahaha, barna mine har en far fra Elfenbenskysten, så de er godt vant til å se «folk med andre hudfarger»🤣

Anonymkode: d22a6...595

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vi bor er det bare eneboliger og rekkehus, finnes nesten ingen med en annen hudfarge her, selv om vi bor i en by med mange innvandrere. Men her bor det jo alt fra den enslige uføre alenemoren, til mange millionæren. Er noen virkelig eksklusive eneboliger her. Er veldig mange barnefamilier som bor her, da det er kjent for å være det mest barnevennlige strøket i byen vår. 

Er derfor jeg bor her og, jeg kjente overhodet ikke til byen før jeg flyttet hit. Så brukte google og kvinneguiden for finne det mest barnevennlige strøket.

Anonymkode: 6d0ce...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...