Gå til innhold

Martine Halvorsen


linneam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes hun er en absolutt troverdig blogger!!! Hun er flott, har en bra pod, bra blogg, fin personlighet, godt forbilde.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mang en gang tenkt: Litt pussig du har kjennskap til alle disse personene du skriver om? Kan det stemme? Personlig er jeg litt i tvil om det, tror noen kjenner hun sikkert eller de har tatt kontakt med henne, men alle? Jeg tror ikke helt på det. Ellers er det ei flott jente, det synes jeg også.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er påfallende at hun kjenner mennesker, og da i dette tilfellet barn, som forteller henne ting som på magisk vis er imot alle de tingene i samfunnet hun ikke liker. Man kan få fram et poeng uten å skrive slike ting.

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol

Å blogge engasjerende er historiefortelling. I enhver historie legger man til og trekker fra for å gjøre den mest mulig interessant. Jeg tror ingen skal bli overrasket om hun ikke kjenner vedkommende som hun spiller en historie rundt. Det er en måte å fortelle på og skape engasjement rundt. Det klarte hun denne gangen. Det er på langt nær alltid hun treffer. Hvem gjør det, egentlig? I flere sammenhenger henger man bloggere som mener noe samfunnsnyttig fordi de samme bloggerne reklamerer for ett eller annet som ikke er fullt så samfunnsnyttig. Jeg mener at alle må få lov til å uttrykke noe, selv om de ikke er perfekte. På KG diskuteres ofte bloggere som skeier så til de grader ut fra normer og verdier de fleste av oss har. Vi alle trenger korreksjon hvis vi tråkker feil. Jeg oppfordrer til å fortsette med det. Det kan godt henne denne bloggeren blir fristet av gode lesertall til å dra ting langt over streken. Da er det på sin plass å påpeke. Men er den grensen nådd nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, spaniasol skrev:

Å blogge engasjerende er historiefortelling. I enhver historie legger man til og trekker fra for å gjøre den mest mulig interessant. Jeg tror ingen skal bli overrasket om hun ikke kjenner vedkommende som hun spiller en historie rundt. Det er en måte å fortelle på og skape engasjement rundt. Det klarte hun denne gangen. Det er på langt nær alltid hun treffer. Hvem gjør det, egentlig? I flere sammenhenger henger man bloggere som mener noe samfunnsnyttig fordi de samme bloggerne reklamerer for ett eller annet som ikke er fullt så samfunnsnyttig. Jeg mener at alle må få lov til å uttrykke noe, selv om de ikke er perfekte. På KG diskuteres ofte bloggere som skeier så til de grader ut fra normer og verdier de fleste av oss har. Vi alle trenger korreksjon hvis vi tråkker feil. Jeg oppfordrer til å fortsette med det. Det kan godt henne denne bloggeren blir fristet av gode lesertall til å dra ting langt over streken. Da er det på sin plass å påpeke. Men er den grensen nådd nå?

Grensen er nådd for lenge siden (mener jeg). Dette er bloggeren som oppretter falske profiler på FB, melder seg inn i x antall grupper, for så å spamme ned gruppene med linker til bloggen sin. Jeg er selv med i en gruppe med over 50.000 medlemmer, dessverre er det ingen admin der lenger, så der får hun herje fritt. Mange er dritt lei, men hun bare fortsetter. Noen ganger kan hun dele link til det samme innlegget 3 ganger på samme dag. Profilen skifter stadig navn, sånn at det ikke skal se ut som det er den samme som deler linker hele tiden. Èn gang glemte hun at det var en "kvinneprofil" og byttet navn til Mads et eller annet. Når du gikk inn på profilen sto det "Kjenner du Mads?" Da kan du sende henne en vennforespørsel" 😂

  • Liker 42
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historien er bra, men jeg tror ikke den er ekte. Hun skriver flere ganger historier om at hun «kjenner noen som...», da mkster det troverdigheten. Synes hun fikk et bra motsvar, skal man først dele ut rabattkoder for så å klage på kjøpepress? 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Det innlegget lyset konstruerte situasjoner og eksempler. Budskapet er viktig det,  bare synd det drukner i dårlig fremføring. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol
40 minutter siden, Diamant skrev:

Grensen er nådd for lenge siden (mener jeg). Dette er bloggeren som oppretter falske profiler på FB, melder seg inn i x antall grupper, for så å spamme ned gruppene med linker til bloggen sin. Jeg er selv med i en gruppe med over 50.000 medlemmer, dessverre er det ingen admin der lenger, så der får hun herje fritt. Mange er dritt lei, men hun bare fortsetter. Noen ganger kan hun dele link til det samme innlegget 3 ganger på samme dag. Profilen skifter stadig navn, sånn at det ikke skal se ut som det er den samme som deler linker hele tiden. Èn gang glemte hun at det var en "kvinneprofil" og byttet navn til Mads et eller annet. Når du gikk inn på profilen sto det "Kjenner du Mads?" Da kan du sende henne en vennforespørsel" 😂

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg ikke kjenner denne spesifikke bloggeren. Da burde jeg kanskje ikke uttalt meg overhodet, men valgte å gjøre det. Kanskje mitt innlegg kan være et generelt varseltegn før man halshogger menneskelige vesener som kaller seg bloggere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest adinterim

Pinlig blogg og jeg blir puteflau når bekjente deler link til innlegg fra henne med ros/støttende ord etc. Det er et så alt for tydelig oppmerksomhetsbehov uten like der at det tyter alle veier... Kildekritikk, hva er det? :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne bloggeren har "prøvd litt for hardt" å bli stor bloggkjendis tidligere. Blandt annet så spammet hun alle mulige FB-grupper for å trekke lesere til bloggen sin. 

Temaet hun tar opp er nok relevant noen steder, og for noen. Men min erfaring (med tre barn som har overlevd skolen) er at unge i dag ikke bryr seg nevneverdig mye om hvem som har dyre vesker og klær. Og de som har det plager ikke andre med det. Det er mer "rom for alle" enn det var da jeg gikk på skolen iallefall. Mobbing forekommer fortsatt, men jeg har inntrykk av at det ikke handler om å ha dyr nok jakke. Det handler mer om netthets, bildedeling av "pinlige situasjoner" om en medelev etc. 

Hun har poenger, men for meg blir det også dobbeltmoralsk når hun oppfordrer til salg av "denne må du bare ha" på egen blogg. 

 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett et veldig viktig tema som aldri kan bli delt nok. Uansett hvor uærlig bloggeren måtte være, så takke meg til det framfor rosabloggere som redigerer hvert eneste bilde som blir lagt ut, opererer, bruker fillers i leppene, løsvipper og reklamerer for dyre produkter som de selv får betalt for å bruke på grunn av reklame. Disse er også med på å skape press blant ungdom som skjer i stadig yngre alder. Er heller ikke ærlig det disse bloggerne holder på ned. 

Endret av Tutte
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...