Gå til innhold

er eggløsning 14 dager før første mens uansett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har syklus på 26-28 dager. Den er altså ikke helt regelmessig. Men vil eggløsning være på dag 14 før første mensdag uansett om syklusen er 26 dager lang eller 28? Eller burde jeg gjennomsnittsberegne det til at syklusen er 27 dager. Har det egentlig noe å si?

Anonymkode: 509a2...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tiden fra mens til eggløsning kan variere fra mnd til mnd, men tiden fra eggløsning til mens (lutealfasen) er lik hver mnd hos hver person, MEN hvor lang den er er individuelt. I en 28 dagers syklus har gjennomsnittet el på dag 14. Men det gjelder ikke alle. Min lutealfase er feks på 11 dager, så i en 28 dagers syklus ville jeg hatt el dag 17. Eneste måten å finne ut av din lutealfase på er å tempe/bruke eggløsningstester. 


hvis du ikke vil gå så «drastisk» til verks anbefaler jeg sex hver 2. dag fra syklusdag 10-20, da skal dere ha truffet på eggløsning uansett når ila syklusen den kommer (hvis du har stabil syklus på 27-28 dager).

Anonymkode: 415f8...8e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ikke alle sykluser som har eggløsning. (Google anovulatoriske sykluser). 

Anonymkode: 0f0b2...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 11 dager mellom EL og mens. Har to barn

Anonymkode: 7a5da...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre dere er veldig opptatt av å ha sex på det perfekte tidspunkt ifht eggløsning har det ingen ting å si. Ha sex omtrent annen hver dag og kos dere 😊

Anonymkode: e6364...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke eggløsningen ofte midt mellom 2 menstruasjoner? Det vil si at hvis du har 24 dagers syklus for eksempel, kommer vel ofte EL 12 dager før mens.. ? Og vil dermed variere fra kvinne til kvinne alt etter hvor lange sykluser man har..

Anonymkode: 5decd...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...