Gå til innhold

PCO - Kikkhullsoperasjon - Tiden etter...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ble for noen år tilbake behandlet for PCO(S), som ikke gikk bra - og til slutt endte med kikkhullsoperasjon for å brenne bort litt cyster (klarte ikke få eggløsning pga for mange). 
 

6 måneder etter operasjonen ble jeg endelig gravid og sitter i dag med et 3 år gammelt barn ❤️ (Uten hjelp).

Tiden er snart inne for å vurdere et barn til, og i forbindelse med det - så lurer jeg på om det er flere som har tatt samme operasjon av samme grunn? Har dere klart å få ett eller flere barn etterpå? Hvordan gikk det etter første fødsel, ble dere gravid uten hjelp med nr 2?

 

Jeg skal selvsagt rådføre meg og snakke med legen når vi starter, men er så redd for at det har «hopet» seg opp i eggstokkene igjen, og at vi ikke skal klare oss uten hjelp denne gang heller... 🤔

Anonymkode: 02a9d...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd kalorireduksjon eller lavkarbo? 

Anonymkode: de139...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Fikk du prøvd Metformin før operasjonen? Gynekologen min hadde aldri sett så mange cyster før, som hos meg. Fikk Metformin som jeg gikk på 2 måneder tror jeg det var. Tilbake på kontroll så var alle borte! Så verdt å prøve om du vil unngå operasjon. 

Anonymkode: 0c0a5...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv operert som deg, opererte i slutten av januar, og ble gravid i juni. Fikk etter fødsel beskjed om at ville vi ja ha flere var det lurt å bare la naturen gå sin gang. Så nå sitter vi med to barn med 17 mnd mellomrom. 

Anonymkode: 132ac...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har pco.  Hvordan gikk du frem for å få kikkehullsoperasjon ? Er det lang ventetid? Bor i Oslo:)

Anonymkode: d7a8e...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...