Gå til innhold

hva kan være årsaken til at dere menn mister interessen etter en date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av tråden som omhandler kvinner.

Hv skal være årsaken til dere menn?

Anonymkode: 049d1...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At hun ikke er imøtekommende og hyggelig.

At jeg får følelsen av at jeg må prestere og imponere heller enn at hun og gjør en innsats for å bli kjent.

Forventer å bli betalt for. Høres ut som en bagatell, men dette er virkelig et rødt flagg.

Problemet med dating er den enorme forskjellen i maktbalanse mellom kvinner og menn. Så godt som alle kvinner kan gå på date med 1000 forskjellige menn om de vil, og er stort sett de som avgjør om det blir noe mer ut av det. Dette gjør at mange damer ser på det som at de skal vartes opp, og at mannen virkelig må legge seg i selen og sjarmere og imponere og underholde. Det gidder ikke jeg, det skal være likestilt. 

Anonymkode: 86497...a98

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det går for trått, at hun virker aggressiv, uhøflig, lite fleksibel, mener at jeg skal spandere siden jeg er mann, hvis det viser seg at hun snuser kan det være nok, dårlig hygiene/lukt, mer opptatt av mob enn av oss/meg, kommer seint uten å ha en god grunn og helst ga beskjed... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemi, mangler det er det lite poeng å gå videre.

Enveis kommunikasjon.

At bildene samsvarer sånn noenlunde med virkeligheten.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Inspirert av tråden som omhandler kvinner.

Hv skal være årsaken til dere menn?

Anonymkode: 049d1...3a1

Tja  🤔 for eksempel: 

- Hun har dårlig selvinnsikt. 

- Hun er for liberal relatert til innvandring, og preges ellers også av kun politisk korrekte holdninger - som har sitt grunnlag i barne/ungdomsskole pensum. 

- Hun er åpenlyst granskende/vurderende og innbyr ikke på noen måte til en avslappet stemning og atmosfære.

- Hun ser helt annerledes ut i virkeligheten enn på bilder.

- Hun har helt andre interesser. 

- Hun snakker uoppfordret om ekser.

- Hun ligger rundt og gjør det relativt klart at hun gjerne har sex på 1.date om kjemien er der.

- Det viser seg at hun er vegetarianer.

- Fremstår som sur, bitter, uærlig, materialistiske osv. 

- Hun spør ikke om meg og bidrar heller ikke aktivt til å holde en samtale - det er greit hvis hun er veldig sjenert, men da må jeg vite at det er årsaken. 

😅

 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så godt som alle kvinner kan gå på date med 1000 forskjellige menn om de vil

Anonymkode: 86497...a98

LOL! 

Anonymkode: a5dc8...bc3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

At hun ikke er imøtekommende og hyggelig.

At jeg får følelsen av at jeg må prestere og imponere heller enn at hun og gjør en innsats for å bli kjent.

Forventer å bli betalt for. Høres ut som en bagatell, men dette er virkelig et rødt flagg.

Problemet med dating er den enorme forskjellen i maktbalanse mellom kvinner og menn. Så godt som alle kvinner kan gå på date med 1000 forskjellige menn om de vil, og er stort sett de som avgjør om det blir noe mer ut av det. Dette gjør at mange damer ser på det som at de skal vartes opp, og at mannen virkelig må legge seg i selen og sjarmere og imponere og underholde. Det gidder ikke jeg, det skal være likestilt. 

Anonymkode: 86497...a98

Off det er litt sant, når jeg var singel forventa jeg st han skulle spandere, og hadde full kontroll for jeg kunne velge og vrake🙈🙈🙈 off nei

hilsen 31 år gammel gift 2 barnsmor😂

Anonymkode: 1ef19...310

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest commeilfaut
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Inspirert av tråden som omhandler kvinner.

Hv skal være årsaken til dere menn?

Mange gode tilbakemeldinger du fikk her, jeg har en til.

Hvis hun bare er overfladisk og ikke gir et lite glimt engang av hvem hun egentlig er (altså bare spill), tar jeg ikke kontakt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

At hun ikke er imøtekommende og hyggelig.

At jeg får følelsen av at jeg må prestere og imponere heller enn at hun og gjør en innsats for å bli kjent.

Forventer å bli betalt for. Høres ut som en bagatell, men dette er virkelig et rødt flagg.

Dette beskriver det ganske bra for min del og. Den følelsen av å ha allernådigst fått lov til å demonstrere hvordan jeg kan imponere med samtale og lommebok, er en helt kolossalt turnoff. Skal sies at jeg har nesten aldri opplevd det da, men det kan sikkert delvis være fordi det sjelden er jeg som tar initiativ først.

Stort sett har jeg møtt hyggelige folk, men har gitt litt opp om de har virket for likegyldige til kultur, filosofi og politikk. Nå høres jeg kanskje ut som en ulidelig åndssnobb, men blir det bare snakk været, jobb, ferie, øl og sex detter jeg litt av. Stort sett finner man ut av dette før date, da, så også det er relativt sjelden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Forventer å bli betalt for. Høres ut som en bagatell, men dette er virkelig et rødt flagg.

Problemet med dating er den enorme forskjellen i maktbalanse mellom kvinner og menn. Så godt som alle kvinner kan gå på date med 1000 forskjellige menn om de vil, og er stort sett de som avgjør om det blir noe mer ut av det. Dette gjør at mange damer ser på det som at de skal vartes opp, og at mannen virkelig må legge seg i selen og sjarmere og imponere og underholde. Det gidder ikke jeg, det skal være likestilt. 

Anonymkode: 86497...a98

Denne er det litt incel og bitterhet over. Jeg hadde aldri dratt på date nr 2 med en mann som hadde den holdningen om at han pokker ikke skulle spandere fordi "det gidder ikke jeg, det skal være likestilt" og som ikke engang gidder å prøve å sjarmere. Altså, jeg foretrekker at vi splitter regningen på første date men om mannen febrilsk viser at dette er viktig for han så er det et stort rødt flagg som viser at han ikke verdsetter tiden min og det jeg har lagt ned i daten. Menn kan ta på seg rene klær og være klar mens kvinner bruker tusenvis av kroner av hudpleie, hårpleie og makeup. Det er heller ingen universal sannhet at kvinner kan velge og vrake mellom 1000 menn, det er ganske få dates som passer sammen til å være en god match og det har menn like stor mulighet til å avgjøre og sile ut som kvinner.  Menn bør jo også ha dypere krav til en partner enn god prat og fint utseende. 

Anonymkode: 418a8...c43

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Denne er det litt incel og bitterhet over. Jeg hadde aldri dratt på date nr 2 med en mann som hadde den holdningen om at han pokker ikke skulle spandere fordi "det gidder ikke jeg, det skal være likestilt" og som ikke engang gidder å prøve å sjarmere. Altså, jeg foretrekker at vi splitter regningen på første date men om mannen febrilsk viser at dette er viktig for han så er det et stort rødt flagg som viser at han ikke verdsetter tiden min og det jeg har lagt ned i daten. Menn kan ta på seg rene klær og være klar mens kvinner bruker tusenvis av kroner av hudpleie, hårpleie og makeup. Det er heller ingen universal sannhet at kvinner kan velge og vrake mellom 1000 menn, det er ganske få dates som passer sammen til å være en god match og det har menn like stor mulighet til å avgjøre og sile ut som kvinner.  Menn bør jo også ha dypere krav til en partner enn god prat og fint utseende. 

Anonymkode: 418a8...c43

Enig, han hørtes ut som en date fra helvete for min del, utrolig turn off bare den holdningen i seg selv.

Anonymkode: d3655...4f4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

At hun ikke er imøtekommende og hyggelig.

At jeg får følelsen av at jeg må prestere og imponere heller enn at hun og gjør en innsats for å bli kjent.

Forventer å bli betalt for. Høres ut som en bagatell, men dette er virkelig et rødt flagg.

Problemet med dating er den enorme forskjellen i maktbalanse mellom kvinner og menn. Så godt som alle kvinner kan gå på date med 1000 forskjellige menn om de vil, og er stort sett de som avgjør om det blir noe mer ut av det. Dette gjør at mange damer ser på det som at de skal vartes opp, og at mannen virkelig må legge seg i selen og sjarmere og imponere og underholde. Det gidder ikke jeg, det skal være likestilt. 

Anonymkode: 86497...a98

Jeg som starter tråden om kvinner om samme temaet. Også helt enig det du sier her, ofte slik jeg føler det selv. Veldig interessant å se hvordan forskjellig syn menn og kvinner har på dette temaet og det kommer jo klart frem at kvinner er litt mer kompliserte en oss på dette feltet. Siden de sitter med makta, så har de nok også mer forventninger enn oss menn, siden de har en god del flere valg muligheter. Referer hovedsakelig til tinder nå, først og fremst.

Godt mulig det sitter litt dypt inn for en del kvinner her inne å innrømme dette, det at dere fremstår som mer kresne en oss karer. Men vi menn har jo våre erfaringer og våre egne meninger og syn på området. Syntes ikke disse erfaringen skal bagatelliseres og skyves bort. Uansett, interessant å se hvor forskjellig kvinner og menn tenker!

Anonymkode: cd6b1...97b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg som starter tråden om kvinner om samme temaet. Også helt enig det du sier her, ofte slik jeg føler det selv. Veldig interessant å se hvordan forskjellig syn menn og kvinner har på dette temaet og det kommer jo klart frem at kvinner er litt mer kompliserte en oss på dette feltet. Siden de sitter med makta, så har de nok også mer forventninger enn oss menn, siden de har en god del flere valg muligheter. Referer hovedsakelig til tinder nå, først og fremst.

Godt mulig det sitter litt dypt inn for en del kvinner her inne å innrømme dette, det at dere fremstår som mer kresne en oss karer. Men vi menn har jo våre erfaringer og våre egne meninger og syn på området. Syntes ikke disse erfaringen skal bagatelliseres og skyves bort. Uansett, interessant å se hvor forskjellig kvinner og menn tenker!

Anonymkode: cd6b1...97b

Makten på tinder ja, siden menn sveiper alle til høyre. I virkeligheten har vi ikke mer makt når det kommer til forhold.

Anonymkode: d3655...4f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Denne er det litt incel og bitterhet over. Jeg hadde aldri dratt på date nr 2 med en mann som hadde den holdningen om at han pokker ikke skulle spandere fordi "det gidder ikke jeg, det skal være likestilt" og som ikke engang gidder å prøve å sjarmere. Altså, jeg foretrekker at vi splitter regningen på første date men om mannen febrilsk viser at dette er viktig for han så er det et stort rødt flagg som viser at han ikke verdsetter tiden min og det jeg har lagt ned i daten. Menn kan ta på seg rene klær og være klar mens kvinner bruker tusenvis av kroner av hudpleie, hårpleie og makeup.

Anonymkode: 418a8...c43

Ja jeg vil at det skal være likestilt. Om hun mener at mannen skal betale pga utovertiss så er ikke det likestilt. Om hun forventer å passivt bli underholdt og imponert er det heller ikke et likestilt forhold. Jeg vil bli kjent med en person, ikke bli vurdert som i en eksamen / forestilling.

Du kan prøve deg med den forslitte "bitter incel bla bla" så mye du vil, det er sånne som deg jeg unngår. Og du unngår sikkert sånne som meg som ønsker et balansert forhold mellom to mennesker. Jeg er forøvrig ikke singel, skriver mine betraktninger som svar på spørsmålet til ts. Som kanskje tar til seg informasjonen heller enn å gå i forsvarsposisjon 😉

Anonymkode: 86497...a98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja jeg vil at det skal være likestilt. Om hun mener at mannen skal betale pga utovertiss så er ikke det likestilt. Om hun forventer å passivt bli underholdt og imponert er det heller ikke et likestilt forhold. Jeg vil bli kjent med en person, ikke bli vurdert som i en eksamen / forestilling.

Du kan prøve deg med den forslitte "bitter incel bla bla" så mye du vil, det er sånne som deg jeg unngår. Og du unngår sikkert sånne som meg som ønsker et balansert forhold mellom to mennesker. Jeg er forøvrig ikke singel, skriver mine betraktninger som svar på spørsmålet til ts. Som kanskje tar til seg informasjonen heller enn å gå i forsvarsposisjon 😉

Anonymkode: 86497...a98

Dette handler ikke om å bli spandert på, men den hyggelige gesten. Jeg spanderer gjerne tilbake, men setter pris på den lille omtanken når mannen gjerne vil spandere. Er noe svært ego og kjipt med menn som bare tenker likestilling med det der, vitner om en sær egokladd ;) 

Anonymkode: d3655...4f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette handler ikke om å bli spandert på, men den hyggelige gesten. Jeg spanderer gjerne tilbake, men setter pris på den lille omtanken når mannen gjerne vil spandere. Er noe svært ego og kjipt med menn som bare tenker likestilling med det der, vitner om en sær egokladd ;) 

Anonymkode: d3655...4f4

Men er det det han snakker om da? Sånn jeg ser det handler det om en urimelig og kjønnet forventning. Jeg spanderer gjerne, men reagerer også negativt på en forventning at jeg skal spandere, fordi jeg er mann. Kan gjerne gjøre det fordi jeg har bedre råd, fordi jeg det var jeg som ville gå ut, eller fordi jeg vil være litt hyggelig, men ikke på grunn av kjønnet mitt.

Hvis du møtte en mann som insisterte på at du lager mat og tar klesvasken, fordi du er kvinne, ville du ikke reagert negativt? Ville det vært greit at han gikk inn på forum og beskrev deg som en sær egokladd incel fordi du ikke hadde lyst?

Anonymkode: f2dfc...53f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt mulig det sitter litt dypt inn for en del kvinner her inne å innrømme dette, det at dere fremstår som mer kresne en oss karer.

Anonymkode: cd6b1...97b

Kanskje fordi vi vektlegger ganske avgjørende ting for å få et forhold til å fungere og værre givende, som like holdninger, menneskesyn,  interesser, verdier, moral, mål osv. Og ikke bare pupper, utseende og god flyt i meningsløs prat over middagsbordet som virker å være det mange menn velger partner ut fra. Det er ikke på dét man får et givende og livslangt forhold, som igjen forklarer hvorfor mange menn syntes det er kjedelig å henge med dama, man ikke vokser sammen,  og går lei etter noen år. 

Vil ikke si kvinner er kresne,  men heller menn som er for dybdeløse og ufornuftige.

Anonymkode: 418a8...c43

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Men er det det han snakker om da? Sånn jeg ser det handler det om en urimelig og kjønnet forventning. Jeg spanderer gjerne, men reagerer også negativt på en forventning at jeg skal spandere, fordi jeg er mann. Kan gjerne gjøre det fordi jeg har bedre råd, fordi jeg det var jeg som ville gå ut, eller fordi jeg vil være litt hyggelig, men ikke på grunn av kjønnet mitt.

Hvis du møtte en mann som insisterte på at du lager mat og tar klesvasken, fordi du er kvinne, ville du ikke reagert negativt? Ville det vært greit at han gikk inn på forum og beskrev deg som en sær egokladd incel fordi du ikke hadde lyst?

Anonymkode: f2dfc...53f

Du kan ikke sammenligne det å spandere en drink med å tvinge en dame til å lage mat eller ta oppvasken. Det handler som sagt om en omtenksom gest, jeg gir faen i de 90 kronene jeg sparte for vinglasset, men føler meg ellers glad og satt pris på av det samme glasset, skjønner? Og gjør gjerne noe hyggelig i retur, det liker jeg oppriktig å gjøre.

Jeg kobler hele greia med å være litt omtenksom, kjønnsutvannet eller ikke så er det slik jeg er skrudd sammen. På samme måte setter jeg skikkelig stor pris på en som følger meg hjem etter date eller gir meg jakken sin, det betyr ikke at jeg er en stakkars skjør blomst som ikke klarer der selv, men hva slags menn jeg liker, og det står jeg for selv om det visstnok er veldig upopulært å like sånt. 

Anonymkode: d3655...4f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette handler ikke om å bli spandert på, men den hyggelige gesten. Jeg spanderer gjerne tilbake, men setter pris på den lille omtanken når mannen gjerne vil spandere. Er noe svært ego og kjipt med menn som bare tenker likestilling med det der, vitner om en sær egokladd ;) 

Anonymkode: d3655...4f4

Nettopp. Og å gjøre hyggelige ting for hverandre er ikke en kjønnskamp eller har noe med likestilling å gjøre.  Den mentaliteten kommer fra de samme type mennene som blir sure hvis de blir friendzonet av en venninne, fordi de er av den oppfattelsen om at være hyggelige er man kun når man får noe igjen. Å være hyggelig og gjøre hyggelige gester for andre er menneskelig, helt uavhengig kjønn. Vi prøver å gjøre noe hyggelig for mannen ved å legge inn ekstra innsats i å pynte oss kanskje, og det er hyggelig at mannen også gjør en hyggelig gest som å ville spandere for oss. Blir jeg spandert på så spanderer jeg alltid neste gang, men selv ikke da har det noe med likestilling å gjøre, men bare at man gjør noe hyggelig. 

Ts: Det å vise at du ikke vet hva likestilling er gjør deg uaktuell for mange damer, og for enda flere om du aldri gidder å strekke deg litt for å gjøre noe hyggelig for henne. Det hadde blitt et utrolig kjedelig forhold med en stapeis som aldri viser han verdsetter kvinnen, men bare tar i mot og forventer av henne. Det er hvertfall ikke likestilling. Heller ikke at du sammenligner å syntes en hyggelig gest er hyggelig, med at mannen insisterer på kvinnen skal være den som skal ta klesvask og lage mat, viser noen særlige tegn på at du vet hva likestilling er, eller hvordan man er grei mot andre og dater. 

Men du får ha lykke til!

Anonymkode: 418a8...c43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vel møtt ei via nettet en gang, og det ble med det. bildene samsvarte ikke med virkeligheten. villedende markedsføring 🙈 men det var helt andre ting enn utseende som ble avgjørende.

jeg forventer å betale på restaurant, hver gang. 

ellers er det ikke spesielt lovende om samtalen går trått, dårlig kjemi osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...