Gå til innhold

Bagasjerom størrelse - familiebil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er en familie på 3 med en liten hund. Håper jo på at vi blir 4 innen 3 år. 

vi skal snart kjøpe ny/annen bil. Jeg har forelsket meg totalt i en bil som passer i budsjettet men som har 500 l i bagasjerommet. Jeg vet jo at det finnes mange med mer, men er dette nok? Vi kan bruke trille/bæresele i stedet for vogn og takboks på lange turer. 

Peoblemet vårt er at babyen er så liten, vi vet enda ikke hvor mye stæsj og utstyr en fremtidig familietur innebærer.. 

noen med innspill? Hvor mye plass behøver en familie på 4 pluss kanskje hund? 

Anonymkode: 029ec...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva man klarer og hva som er behagelig er to forskjellige ting. Vi er en familie på fem, og da yngste var baby(3 uker) hadde vi en tur til Danmark i Leafen som har 420 liter bagasjerom (tror jeg). Vi hadde da vogn med bag og ingen takboks. De andre ungene hadde én bag til klær og sengetøy og en liten sekk med leker ved beina. Det gikk fint, men vi kjøpte ikke noen kasse med brus på den turen. Senere har vi kjørt tre uker i Europa med Tesla Model X, og da var det behagelig å legge ned 7. setet slik at vi fikk litt ekstra bagasjeplass, men vi trengte ikke mer bagasjeplass enn at en av ungene kunne sitte i tredje seterad. 

Det som tar stor plass når de er små er vogn, reiseseng, stol (som kan henges på et bord), bleier, mat/utstyr. Uansett alder har de alltid hatt med en liten sekk med ting de kan gjøre. Og så har vi dvd-spiller. Når de blir større kan det være gøy å ha med sykkel, ball, skateboard, akebrett osv, men det er ikke nødvendig. Ellers er bagasjen til de som er ferdig med bleie og vogn mindre enn for de voksne fordi klesvolumet er litt mindre, og toalettveska er stort sett til å pusse tenner. Det kan også være behagelig med kjølebag og andre praktiske løsninger som gjør turen behagelig, men det er ikke nødvendig. 

Dersom man har liten plass vil det for noen være en hjelp for å bare pakke det man trenger og ha bedre oversikt mens andre mener kanskje at de har bedre oversikt om de har romslig plass. Min erfaring er likevel at det blir fullt uansett hvor stor plass du har.

Anonymkode: e0ac0...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det kommer an på gulvplassen bak i bilen, sjeldent man stabler bra helt opp til taket. 

Stasjonsvogner har ofte god plass, kompakte suver mindre selv om det ofte er samme i liter. Kjører en suv nå med 480l og det er alt for lite for oss som bare har 2 barn og en katt. Vogna må stå på høykant, ikke plass til bagdelene, så blir for upraktisk.

Dra rundt å se på bilene du liker, så får du sett bagasjerom og prøvd det ut selv :)

Anonymkode: e2b54...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎28‎.‎01‎.‎2020 den 12.32, AnonymBruker skrev:

......................

Peoblemet vårt er at babyen er så liten, vi vet enda ikke hvor mye stæsj og utstyr en fremtidig familietur innebærer.. 

noen med innspill? Hvor mye plass behøver en familie på 4 pluss kanskje hund? 

Anonymkode: 029ec...c2a

Man får aldri nok bagasjeplass.  "Kanskje hund" tar nesten all plassen i et bagasjerom om man skal la bikkja ha det OK.

Skoda Superb, Audi A6, Volvo V70/og kanskje 90 (som er lavere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...