Gå til innhold

Vielse, helt uten venner og familie. Angret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min vil gifte oss. 
Ingen av oss ønsker bryllup i kirke, middag og fest etterpå og alt sånt. Vi har planer om å rett og slett bare stikke ned på rådhuset alene eller hvor nå man kan få gjort det i dag, kanskje gå ut og spise middag bare, eventuelt reise til en annen by og ligge på hotell og bare ta det rolig. 
 

De eneste som får vite dette på forhånd er de absolutt aller nærmeste, men ingen blir invitert. 
 

Noen som har gjort noe lignende og som angrer? Eller eventuelt absolutt ikke angrer 😊 

Anonymkode: a3b64...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gifta meg i kirka en helt vanlig ukedag, bare jeg og mannen og forlovere. Ingen andre fikk vite det før etterpå. 
 

Jeg har av og til tenkt at det hadde vært fint å hatt noen der, men i det store og det hele har det vært lite anger. 

Anonymkode: cf124...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Sånn har jeg også lyst å gifte meg ❤

Håper det kommer flere svar.

Anonymkode: e7bfd...70d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen gifta oss på tinghuset, kun han og jeg, ingen med oss, bare to stk som visste det i forveien og det var fordi vi måtte ha noen «forlovere» som måtte skrive under på noen papirer. Dro innom foreldre etterpå å viste attesten. Mitt søsken hadde et bryllup med ca 70 stk tenker jeg og det var en trist affære, bryllup er generelt bare kjedelig og langdrygt. Har aldri angret ett sekund for at vi gjorde det sånn. 

Anonymkode: ac560...50b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen gifta oss på tinghuset, kun han og jeg, ingen med oss, bare to stk som visste det i forveien og det var fordi vi måtte ha noen «forlovere» som måtte skrive under på noen papirer. Dro innom foreldre etterpå å viste attesten. Mitt søsken hadde et bryllup med ca 70 stk tenker jeg og det var en trist affære, bryllup er generelt bare kjedelig og langdrygt. Har aldri angret ett sekund for at vi gjorde det sånn. 

Anonymkode: ac560...50b

Jeg tenker at det i hovedsak kommer an på hvor flinke brudeparet er til både planlegging og utførelse. Jeg har vært i noen VELDIG bra bryllup, med god styring av toastmaster, bra live musikk og generelt mye «opplegg» og gjennomgående god stemning. Jeg har også vært i ett par hvor jeg virkelig tenkte at dette var dårlig planlagt og lite «gjestevennlig», tungvint og trått opplegg- på det nivået at mennesker satt å kjedet seg og bare venta til «riktig» tidspunkt å dra, det synes jeg var veldig trist! Men i disse tilfellene mener jeg faktisk at hovedansvaret ligger hos de som arrangerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njæ. Vi giftet oss i tinghuset med kun forlovere. Ikke så lenge etterpå var det et skikkelig "rush" hvor alle vennene våre i løpet av noen få år giftet seg. Alle hadde store og tradisjonelle kirkebryllup med over hundre gjester og det ene med det andre.

Da følte jeg litt på at jeg "angret". I ettertid ser jeg at det jeg syntes var fint med mine venners bryllup var talene fra foreldre og øvrig familie og samholdet de hadde. Jeg ser også at på grunn av dysfunksjonell familie ville mitt bryllup aldri blitt sånn, som også er en av årsakene til at vi giftet oss slik vi gjorde.

Nå angrer jeg ikke på noen måte. Det var helt riktig for oss å gjøre det slik vi gjorde, og passer også hvordan vi er som personer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi dro til den norske ambassaden i Paris. Bare vi to. Svigermor arrangerte en uformell fest for nærmeste familie noen uker senere, men jeg ser ikke på det som en bryllupsfest. Aldri angret,  er 11 år siden. Har aldri drømt om noe stort bryllup og å være midtpunktet. 

Anonymkode: 7a949...34b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2020 den 8.28, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboeren min vil gifte oss. 
Ingen av oss ønsker bryllup i kirke, middag og fest etterpå og alt sånt. Vi har planer om å rett og slett bare stikke ned på rådhuset alene eller hvor nå man kan få gjort det i dag, kanskje gå ut og spise middag bare, eventuelt reise til en annen by og ligge på hotell og bare ta det rolig. 
 

De eneste som får vite dette på forhånd er de absolutt aller nærmeste, men ingen blir invitert. 
 

Noen som har gjort noe lignende og som angrer? Eller eventuelt absolutt ikke angrer 😊 

Anonymkode: a3b64...8b2

Bestevenninna mi gjorde det. Bare brudeparet med forlover til stede på tinghuset. Og senere gikk vi ut for en helaften bare brudeparet med forlovere og følge. Har aldri hørt henne si at hun angrer, men at hun angrer på at de ikke gikk til fotograf. De har barn nå, som de gjerne ville vist noen bilder til, sier hun. Kunne fint gjort det samme selv. De gjorde det fordi begge har skilte foreldre som ikke kommer overens... Jeg ville gjort det fordi jeg liker absolutt ikke å være midtpunkt på noen måte 😅

Anonymkode: 36b57...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss i Roma utenfor turistsesongen, med et nært vennepar som var reisefølge og vitner, og det var nydelig. Mannen hadde lys lindress, jeg hadde en sommerkjole og blomst i håret. Gikk på en trattoria og spiste nydelig mat, drakk oss fulle på rødvin og spaserte rundt i Trastevere midt på natten. Var som en drøm!

Vi har heller aldri vært særlig opptatt av bryllup i seg selv, så denne løsningen var veldig riktig for oss. Kan noen ganger kjenne på at jeg ikke fikk de fine talene fra familie, men samtidig vet jeg at et klassisk stort bryllup ville føltes stressende. Jeg har skilte foreldre med nye partnere, stesøsken og halvsøsken, mye rot og tidvis mye drama, og jeg orket ikke forholde meg til sånt på min egen dag. Da var det best å gjøre noe helt annet sammen med mannen, og la dagen være bare vår.

Anonymkode: 98c7c...500

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss på tinghuset for noen år siden, det var hemmelig og romantisk, men vi har lyst til å få velsignelse over ekteskapet i kirken og ha fest og❤️

Anonymkode: 1bed4...dd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Vi giftet oss på rådhuset, og gikk ut og spiste etterpå. Det var så fint. Vi slapp å bruke masse penger på å invitere familie vi ikke liker. Folk ble sure da, men det får være deres problem. 

Anonymkode: 94116...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss på rådhuset, og hadde noen få nære venner med oss. Vi hadde selv laget mat, en slags buffét, og dekket hjemme i stua. 

Var en veldig fin dag jeg husker med glede, og angrer ikke. Jeg er imidlertid glad for den lille uformelle middag og fest. Det var bare avslappet og fint. Tror vi var 10 stk totalt. Veldig fin og god stemning. 

Familien var ikke veldig fornøyd da de fikk høre at vi hadde giftet oss uten at de fikk være med, men det var vårt valg, og vi var allerede gift, så det var ikke mye de kunne si på det. 

Anonymkode: 61c32...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giftet oss i kirken med kun to som var med som vitner og presten. Har aldri ønsket stort bryllup eller å være midtpunkt. Resten av livet sammen som er viktigst, ikke akkurat den dagen. Fornøyd med valget vi tok! Det var noen i familien som ble sure i etterkant, noe som var litt leit.

Anonymkode: b1774...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...