Gå til innhold

hva kan være årsaken til at dere kvinner mister interessen etter en date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er nok noe som går på kjemi ja. 

Jeg leste noe fornuftig her om dagen om ekteskap og skilsmisse, der parterapeuten skrev at det man leter etter her i livet er et livsvitne. Livet er så kort og det er så mange mennesker der ute, og det man egentlig søker etter er noen som virkelig ser en, og er vitne til livet ens - man går ikke upåaktet hen. 

Det høres kanskje litt høytsvevende ut, men poenget er at alle vil bli sett og alle vil føle seg litt spesielle. Som om noen ser en sjarm ved deg, synes du er interessant, at man treffer på noen fellesnevnere. 

Jeg kan si som alle andre at jeg gidder ikke flere dater hvis kjemien ikke er der. Så er det vanskelig å si hva kjemi egentlig er, utover tiltrekning. Jeg har hatt noen dater der jeg virkelig føler at vi får frem noe i hverandre, han kan åpne seg og jeg kan åpne seg. Det starter med en god tone og så trenger man gjerne vin eller øl som litt smøring. Men etterhvert som jeg blir varm i trøya kan jeg snakke litt friere, og jeg ser det noen ganger i blikket på fyren at han virkelig synes jeg er søt, og kanskje han kommer med et treffende kompliment som indikerer at han synes jeg ikke bare er flott, men utrolig interessant og intelligent også. Det ender med et kyss eller to eller tre og at jeg går hjem i mørket og håper inderlig jeg hører noe mer. Så får jeg gjerne en god natt melding samme kveld med takk for en fantastisk kveld.

Det høres kanskje ut som en høy bestilling, men jeg har hatt slike dater et par-tre ganger, så jeg vet det er mulig. Første daten med han som nå er kjæresten min varte også hele kvelden. Han klinte til og spurte om jeg ville spise brunsj allerede neste formiddag - ingen nøling eller tredagersventing. Så gikk ting ganske radig derfra. Fraværet av spill, forvirring og nøling fra hans side er også en viktig faktor i hvorfor det ble oss. Jeg er yngre enn ham, og har ofte opplevd at unge menn blir usikre overfor jenter de finner attraktive, men han bare kjørte på.

Jeg kan bare danne meg et inntrykk ut ifra det du skriver, men jeg føler litt at jeg kanskje hadde sittet igjen med et "meh" inntrykk etter en date med deg. Jeg vil jo ikke være en "ok, snill, søt jente med fine verdier" for en vilkårlig mann i gifteklar alder som leter etter kjæreste. Jeg har vært på date med slike menn også. De synes jeg virker fin å introdusere hjemme. Skal vi ha hverandre bare for å ha noen? De fleste er idag sentrert i å bygge et såpass solid liv for seg selv at de ikke egentlig trenger noen. Så kan man synes det man vil om det, men slik er det.

Endret av Lønnesirup01
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det verste er om han ber deg ut og ikke betaler på daten men forventer at vi deler middagen, tiltross for at det var han som bad meg ut. Og at han bare er opptatt av seg og sitt og ikke genuint interessert i meg og mitt.

Anonymkode: 6070e...6db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2020 den 12.19, AnonymBruker skrev:

hei, mye fine råd her. Mye mulig det er noe sannhet i det som blir sagt her. Men jeg har jo tenkt på mye av det som sies her selv, etter å ha datet en del av og på i flere år når jeg har vært singel. Det jo ikke slik at jeg blir direkte blir avvist alltid, men jeg merker en synkende nedgang i interesse fra de jeg har møtt, uten å få  noe direkte svar på det. Stort sett bare merkelige unnskyldninger. Noen mente jeg var veldig fokusert på utseende mitt og skjønte ikke helt hvorfor, men årsaken til at jeg har spisset meg inn på det, er for det at veldig mange dates jeg er på går egentlig veldig bra, med tanke på at det er første gang man treffes. Som sagt, prøver å bli kjent med dama, så føler at jeg er god til å lytte og vise interesse. Jeg tar heller ikke ting så høytidelig. Humor er viktig for meg. Og hvis hun virker lett å prate med og lite høytidelig, så pleier jeg å tulle en del også. Kan jo hende jeg kan tuller for mye og ikke bli tatt seriøst nok!?

Når det kommer til den kjemien, så er jeg enig i mye av det som blir sagt. Men skal man prøve å se litt mer objektivt på det, så tror jeg kjemi egentlig bare handler om seksuelle tiltrekning. Dufter som man ubevisst lukter, som forteller at man matcher genetisk med den man treffer. Dette er jo viktigere for dere kvinner med tanke på at dere ønsker en god partner på alle fronter(tror det har vært forsket på dette) Men nå har jo jeg studert en del biologi, så jeg har lett for å tenke veldig sånn rent biologisk på ting. Ofte så har alltid vi gjør en biologisk forklaring, vi er jo tross alt dyr vi også. Men er enig at det mest sannsynlig er noe med min personlighet eller væremåte å gjøre. Bare suger litt at jeg ikke har anelse om hva det kan være, siden jeg som sagt, selv føler at mange dates går veldig bra.

Og mange av dere kvinner på tinder, da spesielt dere veldig attraktive, kan jo bare gå til neste hvis man ikke lever helt opp til forventningene. Føler ikke det er mye rom for eventuelle feil å gjøre på første eller andre date, før man ikke er aktuell mer. Terskelen er lav. Men det er i hvert fall mitt inntrykk.

Igjen, takk for alle svar!

Anonymkode: b1c71...ca4

Der kommer det, du dater bare de som er høyt oppe i ligaen utseendemessig. Så typisk menn.Tenk nedover , ikke bare det ytre. Det er mer som skjuler seg bak en kvinne.

Anonymkode: 6070e...6db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en sånn dame som har gått på 1 date og mistet interessen. Flere ganger. Det er et par grunner til at det er slik, jeg kan nevne noen: 

- Jeg er innerst inne redd for å knytte meg til feil mann. Jeg vil ikke bli såret flere ganger. 

- Jeg har av og til brukt Tinder og gått på date kun fordi jeg kjedet meg eller at jeg mente at jeg trengte å komme meg ut mer og bli flinkere til å snakke med folk jeg ikke kjenner. Jeg har dog vært åpen om dette da det var relevant. 

- Daten prater MYE om seg selv og deler ting jeg egentlig ikke vil vite eller ikke kan tolerere. Det kan f.eks. være et trøblete forhold til alkohol eller psykiske lidelser. 

- Jeg er kresen og vet det selv. Derfor har jeg prøvd å være positivt innstilt til menn som ikke er min type utseendemessig men så  har det ikke gått helt veien. Ingen av disse mennene er "stygge" eller ufine på noen som helst måte, men det er ingen "spenning" i luften. Ingen seksuell kjemi. Jeg har tenkt at de bør ha en dame som ønsker de og som vil ha de. Også på "den" måten. 

- Èn date var frekk og uhøflig og da gikk jeg. Dårlig folkeskikk tåler jeg ikke. Jeg er alltid høflig mot menn, også mot de jeg ikke er interessert i. 

Anonymkode: 2512d...d63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du mener du har et ‘stygt smil har jeg lyst til å anta at du kanskje smiler for lite, hyggelig at du får de til å le, men smiler du ikke særlig når du snakker generelt og får samtidig en følelse av at noe av det attraktive ved deg forsvinner da,  så er det nok her du mister dem. Det er sjeldent vanskelig å ha en hyggelig samtale med en mann som har gode intensjoner om å gjøre kvelden interessant for deg, men du må kutte ut å tro det å generelt smile og/eller snakke fører til at du kan tape verdi i andres inntrykk av deg, for da sitter man igjen med en kveld tilbrakt hos en mann med ganske alvorlige komplekser. Ikke spes tiltrekkende.

Endret av Isaccis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å tenk at det er noe galt med deg, og du blir så vanvittig mye mer attraktiv.

Du er like ødelagt som alle oss andre, eller like hel om du vil. Du er ikke spesiell verken i negativ eller i positiv forstand. På noen få områder er du bedre enn gjennomsnittet, på andre områder dårligere. Men på 95% av alle områder er du gjennomsnittlig, akkurat som alle jentene du dater. 

Vær heller til stede i nuet når du dater, kjenn etter hva du føler i nærheten med henne. Du burde gå til psykolog for å lære deg å åpne deg opp. Ingen jente vil være sammen med en fyr som ikke tør å være sårbar med henne. Å ha sex med en ny fyr er en sårbar situasjob for de fleste jenter. Skal hun være trygg i situasjonen, må han også ha vært sårbar med henne. 

Du trenger ikke å utlevere deg helt. Fortell henne hvor mye du gledet deg til daten, eller at du var så nervøs at du måtte ta en pils først. Snakk om noe som skjer mellom dere eller i rommet her og nå. Slik viser du henne at du er til stede.

Anonymkode: 5c8f0...262

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen menn snakker på inn og utpust om seg selv, driver med name dropping og spør om nix og nothing( noen spør om sex)......goodbye!

Anonymkode: c9bc9...553

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mister interessen etter en date fordi det blir forventet sex. Og jeg er ikke der etter bare En date

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke hadde datet noen for øyeblikket skulle vi på date, også skulle du fått et ærlig svar. ☺️ 
Men tviler på at det er noe galt med deg da. Kanskje det bare er kjemien som ikke har stemt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2020 den 3.05, AnonymBruker skrev:

1) han ikke tilbyr seg å betale for maten/kinoen. Satt faktisk på restaurant og så på at en mann spiste en gang, fordi jeg selv var blakk. Han hørte ikke mer fra meg, for å si det sånn.

2) han snakker kun om seg selv, er trangsynt og har meninger om alt. Jeg er faktisk ikke interessert i å vite noe annet enn om han liker MEG. Hans altoppslukende interesser kan han spare meg for. Greit å fortelle litt om seg selv altså, men ikke glem hva daten dreier seg om.

3) han snakker om x’en. Nei nei nei

Anonymkode: 582c6...f81

Hæ? Hvorfor sier du ja til å bli med ut og spise hvis du ikke har råd til det? Tror du at du bor i USA?

Anonymkode: d115b...078

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Missy77 skrev:

Om jeg ikke hadde datet noen for øyeblikket skulle vi på date, også skulle du fått et ærlig svar. ☺️ 
Men tviler på at det er noe galt med deg da. Kanskje det bare er kjemien som ikke har stemt?

Det hadde vært ett morsomt eksperiment ja. Hvor i landet bor du? Men daten kunne nok blitt påvirket av situasjonen.

Angående sårbarhet, jeg tror heller det er litt motsatt for meg. Kan åpne meg litt for mye til å starte med og det kan jo virke skremmende, i hvert fall her til lands. Kan snakke om det meste til de fleste.

Hilsen TS

Anonymkode: b1c71...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne bare ønske jeg hadde litt mer "baller" til å sjekke opp i hverdagen, som feks her om dagen på treningssenteret. Ganske flott jente som ga tydelige signaler om at hun likte det hun så. Stirret mye og ga til og med meg ett stort smil når vi gikk forbi hverandre på butikken etterpå. Eller kanskje jeg bare er veldig optimistisk? Er slik oppførsel ett tegn at dama liker deg, eller utseende ditt mer korrekt sagt?

Som sagt, jeg har kanskje ett litt klassisk kjekt utseende(men absolutt ikke "perfekt" på noe som helst måte) og hender at jeg får en del positive blikk, enten på treningsenter eller når jeg er ute på byen. Men det er tydeligvis noe veldig lite sjarmerende med meg som kommer frem når dater og det plager meg jo så klart. Føler ikke at jeg prater om mye rart(feks eksen, rare verdier osv osv), men vet jeg kan være litt direkte. Kanskje jeg må lære ha ett større "filter" på i starten. Bare håper det er det og ikke noe med kroppspråket eller utseende som ødelegger for meg, for det er mer vanskelig å gjøre noe med.🙂

Hilsen TS.

Anonymkode: b1c71...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som fler har sagt, om du er veldig kjekk, kanskje damene forventet en annen type mann? 

Jeg har datet noen bad-boy-kjekk utseende menn, og helt ærlig forventet jeg ikke etterhvert så veldig mye mellom øra.... mange levde opp til steriptypien. 

Så da jeg møtte en som så slik ut, men oppførte seg anderledes/normalt, ble jeg litt satt ut, og tenkte egentlig at han kanskje var en player/skjulte noe.

Mitt spørsmål er da: hvilke damer går du etter? Går du etter typisk "dum og deilig", "x on the beach", "paradise hotel" damer? Nå er jeg kanskje litt dømmende, men du forstår hvilke damer jeg mener. 

Da vil det bli en kræsj i matchen. De er kanskje mest opptatt av å snakke om den dumme xen sin, den gangen de paset ut av overbruk av alkohol, party i ibiza, eller hvor mange menn som er interessert i de. Og forventer kanskje at du skal snakke om alle de deilige damene som er ute etter deg, bilen din, og den gangen du banka en fyr i fylla.... også kommer du kanskje der å snakker om jobb, politikk, film, fjellturer og reisemål med både kultur og uteliv. 

Bare en tanke som slo meg. Trenger ikke nødvendigvis å ha noe med deg å gjøre, men at det rett og slett blir en kræsj. 

Anonymkode: 4e2d5...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært ett morsomt eksperiment ja. Hvor i landet bor du? Men daten kunne nok blitt påvirket av situasjonen.

Angående sårbarhet, jeg tror heller det er litt motsatt for meg. Kan åpne meg litt for mye til å starte med og det kan jo virke skremmende, i hvert fall her til lands. Kan snakke om det meste til de fleste.

Hilsen TS

Anonymkode: b1c71...ca4

Haha, ja det hadde vært morsomt. 🙂

Bor i Oslo. 

Jeg er forresten litt sånn som deg da. Veldig åpen og ærlig og åpner meg opp (kanskje litt for fort noen ganger...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2020 den 13.17, AnonymBruker skrev:

Det verste er om han ber deg ut og ikke betaler på daten men forventer at vi deler middagen, tiltross for at det var han som bad meg ut. Og at han bare er opptatt av seg og sitt og ikke genuint interessert i meg og mitt.

Inviterer man noen ut betaler man også gildet! Som mann foretrekker jeg å betale uansett, det har med at jeg er litt "gammeldags" egentlig. Men er det jeg som inviterer er det jeg som betaler uansett. Har opplevd at kjæresten insisterer på det motsatte noen ganger, da føyer jeg meg av ren høflighet, men liker det ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Hvorfor sier du ja til å bli med ut og spise hvis du ikke har råd til det? Tror du at du bor i USA?

Anonymkode: d115b...078

Om det er han som har bedt ut henne, så betaler jo han. Noe annet er merkelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Duftavsommerregn skrev:

Inviterer man noen ut betaler man også gildet! Som mann foretrekker jeg å betale uansett, det har med at jeg er litt "gammeldags" egentlig. Men er det jeg som inviterer er det jeg som betaler uansett. Har opplevd at kjæresten insisterer på det motsatte noen ganger, da føyer jeg meg av ren høflighet, men liker det ikke.

Skal vi møtes på tirsdag?

Ja, gjerne!

Hva med å teste ut den nye thairestauranten?

Fint, møtes der kl seks?

Ville ikke i min villeste fantasi forestilt meg at andre skulle betale. Samme hvem jeg går ut og spiser med, betaler jeg jo for min egen mat. Noe annet er jo bare rart.

Anonymkode: d115b...078

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ville ikke i min villeste fantasi forestilt meg at andre skulle betale. Samme hvem jeg går ut og spiser med, betaler jeg jo for min egen mat. Noe annet er jo bare rart.

Joda helt greit det! Men når jeg inviterer til noe slikt forventer jeg at jeg betaler for det. Ellers er det ikke noen invitasjon overhodet, men jeg er av den gamle skolen, og kan godt hende at jeg tar feil. Men det er nå slik jeg er skrudd sammen. Dette handler om "ære" fra min side, og det å kunne invitere andre på noe som jeg legger ressurser og interesse i. Fordi jeg faktisk liker vedkommende. Men som sagt jeg kan føye meg av ren høflighet, men vil aldri like det. Dette har nok med personlige referanser å gjøre. Jeg er nok håpløs gammeldags på dette området :)  Men slik er jeg, og det må kjæresten bare godta :) Ellers passer vi kanskje ikke sammen? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Om det er han som har bedt ut henne, så betaler jo han. Noe annet er merkelig.

Nei, vi lever ikke i USA, der de henger fast på 60-tallet. Da damer var underbetalte og sluttet å jobbe straks de ble gift. 

Vi er i Norge i 2020. Noen ganger blir jeg sååå lei av alle som tror de bor i NYC eller Hollywood...stønn.

Man blir enig om å treffes, og møtes på like fot, og betaler for seg selv (med mindre en er fattig student og en annen i jobb, men selv da....)

Brudepiker og brudesvenner er små søte barn, ikke digre menn og voksne damer i stygge kjoler.

Brudeparet går sammen opp til alters når de gifter seg.

Det finnes ikke babydusj. Vi går på barselbesøk for å gi familien hjelp (mat, ofte mer symbolsk i dag) og ønske babyen velkommen....

 

Sukk.

Anonymkode: d115b...078

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Duftavsommerregn skrev:

Joda helt greit det! Men når jeg inviterer til noe slikt forventer jeg at jeg betaler for det. Ellers er det ikke noen invitasjon overhodet, men jeg er av den gamle skolen, og kan godt hende at jeg tar feil. Men det er nå slik jeg er skrudd sammen. Dette handler om "ære" fra min side, og det å kunne invitere andre på noe som jeg legger ressurser og interesse i. Fordi jeg faktisk liker vedkommende. Men som sagt jeg kan føye meg av ren høflighet, men vil aldri like det. Dette har nok med personlige referanser å gjøre. Jeg er nok håpløs gammeldags på dette området :)  Men slik er jeg, og det må kjæresten bare godta :) Ellers passer vi kanskje ikke sammen? 

Tror du er mer moderne enn gammeldags. Dating er et ganske nytt konsept i Norge. Men mener du at du alltid betaler? Jeg tar ofte initiativ til å gå ut på kafé eller restaurant med familie, venninner eller andre, men jeg betaler bare for egne barn. Andre får klare seg selv altså :)

Anonymkode: d115b...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...