Gå til innhold

hva kan være årsaken til at dere kvinner mister interessen etter en date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lotus20

Hvordan har du vært mot daten rett etter dere har møttes da?

Jeg mister interessen om det blir mye mas. Selve daten kan være super, men om det er slik at jeg får flere meldinger med mange spørsmål og/eller lange forklaringer etterpå, før jeg rekker å svare på noe som helst, da blir det helt uinteressant å møtes igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir litt nysgjerrig på hva dette med "stygt smil" og "ser mindre attraktiv ut når jeg prater" betyr, rettere sagt hvor ille det er og hvor mye det trekker deg ned på attraktivitetsskalaen. Har du veldig dårlige tenner eller hva er greia, egentlig? Hvis du går for de peneste damene som igjen går for deg fordi du ser veldig bra ut på profilbildene er det selvsagt mulig at de trekker seg hvis de ikke synes du lever opp til forventingene, men jeg tror det er mer sannsynlig at det er noe med måten du er på som gir dem kalde føtter. For selvopptatt, for intens og klengete, creepy oppførsel(som for eksempel ubehagelig stirring), for dårlig hygiene, for mye alkohol, for sær eller for lite interessert i hvem hun er, kanskje?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ekstremt selvbevisst og usikker ut når det gjelder utseendet, og det merkes. Er du litt tøffel kanskje? Prøver for hardt? De jeg tiltrekkes mest av er de som ikke tar seg selv så høytidelig, men som har litt i hodet og kan føre en interessant samtale. Overfladisk smalltalk gir meg ingenting.

Anonymkode: a0d75...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på to dates der jeg ikke følte verken kjemi eller gnist og da fyrer jeg ikke opp under til han at han tror jeg er interessert ved å gå på masse dates og skrive hele tiden etterpå

Anonymkode: 523a1...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er kjekk kan du jo utvikle høy selvtillit, som er det nest mest attraktive etter utseende. Du må bare fortsette å prøve å få høy selvtillit tror jeg!

Anonymkode: aa765...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår at det blir vanskelig for dere å gi konkrete råd siden dere aldri har møtt eller pratet med meg. Er en del her som tar feil angående hvordan de tror jeg opptrer på dates. Det er som regel en balanse, men oftere at jeg føler at jeg er den som må lede samtalene videre. Så jeg tror ikke det er noe problem med at jeg snakker for mye om meg selv eller ikke ønsker å lytte.Men litt nysgjerrig på hva mange legger i ordet kjemi? At praten går naturlig? Eller handler det om seksuelle tiltrekning?(som jo er basert på utseende og personlighet)

Er jo heller ikke slik for meg at alle jeg møter er sånn "wow" dette er drømme dama, på første date. Men det forventer jeg heller ikke. Så lenge dama virker hyggelig og jeg finner henne tiltrekkende, så er det nok til at jeg ønsker å bli mer kjent.. Men vi mannfolk er vell kanskje ikke så kravstore på slikt i forhold til en del kvinner? Jeg er vell kanskje litt enkel jeg da. Har ikke så mange krav egentlig. Bare ønsker å møte en hyggelig og søt jente som har like verdier.

Anonymkode: b1c71...ca4

For meg er kjemi det som ikke kan beskrives godt med ord. Hvordan det kjennes ut å være i nærvær av daten. Det er noe du absolutt ikke kan gjøre noe med, og har ingenting å gjøre med seksuell tiltrekkelse og hvor attraktiv man synes en person er utseendemessig. Man kan fint synes noen er pen, hot og alt det der, men det kan være absolutt 0 kjemi. 

Anonymkode: ad8bb...30e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite datingtips fra meg:

Når du møter daten, gi et kompliment for noe hun sannsynligvis er fornøyd med, og litt utover i daten, gi et kompliment for noe hun sannsynligvis ikke er like fornøyd med. Dette skal visstnok funke for å få henne til å føle seg spesiell og vel sammen med deg. 

Spør henne hva hun liker å drive med på fritiden. Hvis hun feks.svarer gå turer, henge med venner og spille sjakk, så henger du deg på med at du elsker å gå turer og være sosial. Du har aldri likt sjakk, så det trenger du ikke kommentere, men fordi du har plukket opp én eller to felles interesser, så får motparten følelsen av at man har SÅ mye til felles! Det skaper en form for tilhørighet og interesse. Spør hun ut om interesser og ting hun liker, ikke bare snakk om deg selv. 

Anonymkode: af7a4...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et lite datingtips fra meg:

Når du møter daten, gi et kompliment for noe hun sannsynligvis er fornøyd med, og litt utover i daten, gi et kompliment for noe hun sannsynligvis ikke er like fornøyd med. Dette skal visstnok funke for å få henne til å føle seg spesiell og vel sammen med deg. 

Spør henne hva hun liker å drive med på fritiden. Hvis hun feks.svarer gå turer, henge med venner og spille sjakk, så henger du deg på med at du elsker å gå turer og være sosial. Du har aldri likt sjakk, så det trenger du ikke kommentere, men fordi du har plukket opp én eller to felles interesser, så får motparten følelsen av at man har SÅ mye til felles! Det skaper en form for tilhørighet og interesse. Spør hun ut om interesser og ting hun liker, ikke bare snakk om deg selv. 

Anonymkode: af7a4...c74

En jævla kjip manipuleringsdate altså... Nei ikke akuratt et bra tips! 

Anonymkode: bfd8c...bb5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår at det blir vanskelig for dere å gi konkrete råd siden dere aldri har møtt eller pratet med meg. Er en del her som tar feil angående hvordan de tror jeg opptrer på dates. Det er som regel en balanse, men oftere at jeg føler at jeg er den som må lede samtalene videre. Så jeg tror ikke det er noe problem med at jeg snakker for mye om meg selv eller ikke ønsker å lytte.Men litt nysgjerrig på hva mange legger i ordet kjemi? At praten går naturlig? Eller handler det om seksuelle tiltrekning?(som jo er basert på utseende og personlighet)

Er jo heller ikke slik for meg at alle jeg møter er sånn "wow" dette er drømme dama, på første date. Men det forventer jeg heller ikke. Så lenge dama virker hyggelig og jeg finner henne tiltrekkende, så er det nok til at jeg ønsker å bli mer kjent.. Men vi mannfolk er vell kanskje ikke så kravstore på slikt i forhold til en del kvinner? Jeg er vell kanskje litt enkel jeg da. Har ikke så mange krav egentlig. Bare ønsker å møte en hyggelig og søt jente som har like verdier.

Anonymkode: b1c71...ca4

Kjemi er vel miksen mellom alt - alt fra tiltrekning til balansen mellom den du er på date med til stemningen mellom dere til ja.. Synes det er vanskelig å definere «god kjemi» mellom to stykker, for meg handler det vel mer om følelsen og oppfattelsen av interaksjonen med den jeg er på date med... Men jeg tenker jo at dersom man har hatt god kjemi med noen, så vet man det, liksom. 
 

En fyr kan på papiret være helt topp - snill, kjekk, livet på stell, samme ønsker for fremtiden, sammenfallende interesser osv.. Men så mangler kjemien. Har datet en del av dem, og raskt mistet interessen siden kjemien var fraværende. Da blir det ikke spennende, jeg er ikke nysgjerrig på personen og motivasjonen for å treffes igjen forsvinner.

Som kvinne, må jeg bare si at utseende ikke spiller så stor rolle for meg. Det må helt klart være en tiltrekning der - men da er det mer enn bare utseende som avgjør om jeg er tiltrukket. Har datet flere «kjekke» menn som har personlighet som en gråstein, føler meg ikke akkurat tiltrukket av det...

Anonymkode: 385cd...605

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva prater dere om? Har du noen interesser, er du opptatt av politikk, har du en ok jobb? Har du reist en del?

Jeg vil gjerne gå på date med en som har interesser, en som liker å reise, og oppleve nye ting. Han må kunne noe om samfunn og politikk. Blir det bare kjedelig hverdagsprat, så mister nok jeg interessen. 

Anonymkode: 4fdcd...cf6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår at det blir vanskelig for dere å gi konkrete råd siden dere aldri har møtt eller pratet med meg. Er en del her som tar feil angående hvordan de tror jeg opptrer på dates. Det er som regel en balanse, men oftere at jeg føler at jeg er den som må lede samtalene videre. Så jeg tror ikke det er noe problem med at jeg snakker for mye om meg selv eller ikke ønsker å lytte.Men litt nysgjerrig på hva mange legger i ordet kjemi? At praten går naturlig? Eller handler det om seksuelle tiltrekning?(som jo er basert på utseende og personlighet)

Er jo heller ikke slik for meg at alle jeg møter er sånn "wow" dette er drømme dama, på første date. Men det forventer jeg heller ikke. Så lenge dama virker hyggelig og jeg finner henne tiltrekkende, så er det nok til at jeg ønsker å bli mer kjent.. Men vi mannfolk er vell kanskje ikke så kravstore på slikt i forhold til en del kvinner? Jeg er vell kanskje litt enkel jeg da. Har ikke så mange krav egentlig. Bare ønsker å møte en hyggelig og søt jente som har like verdier.

Anonymkode: b1c71...ca4

Flørter du eller er du bare vennlig? Jeg har lagt merke til at menn som er utrygge på sin egen maskulinitet og sex appeal, og dermed fremstår litt aseksuelle, ofte blir friendzonet veldig hurtig. Da hjelper det ofte ikke om de er aldri så pene eller vennlige, dessverre. Hvis du sliter med å flørte, vil du kanskje lykkes bedre i sammenhenger der du har mulighet for å bli kjent med kvinner over lang tid. Som i en forening, på kurs, i en interessegruppe etc. 

Anonymkode: 9ab38...aca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler sterkt på at det har noe med utseende å gjøre, med mindre det er noe veldig spesielt som kun vises på nært hold og når du prater. Hvis du har oppdaterte bilder på profilen din, kan ikke forskjellen være så stor på bilde og virkelighet at damene steiler når de ser deg. 

Hvis du er normalt renslig og ikke har dårlig ånde, er det nok noe med væremåten. De fleste liker en normalt hyggelig person, som ikke er for ekstrem i noen retninger. Vanskelig å si siden jeg ikke har truffet deg, men hvis jeg skal gi tips, ville jeg sagt at du kanskje burde være mer selektiv med hvem du går på date med, dvs. chat litt noen dager og finn ut om dere har noe til felles, og avtal en date der dere gjør noe mer enn bare å prate. Gå en tur, gjør en aktivitet, ev. gå på kino før dere tar en kaffe/øl etterpå. Poenget er bare at dere da får naturlige samtaleemner, og da er det lettere å ikke være nervøs, samtidig unngår man forhåpentlig å komme inn på feil tema, noe jeg har en mistanke om at du kanskje gjør uten å vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Kjemien. Både fysisk og personlighet men det blir en helhet der. 
2. han snakker for mye om seg selv

3. han skryter for mye av seg selv

4. han er ikke interessert i å lære meg å kjenne

5. han gjør tilnærmelser fysisk for tidlig

6. han betaler kun egen mat, eller drar meg med på steder som burger king (har opplevd det og)

7. Han viser for lite respekt til de ansatte der vi er eller andre mennesker rundt

8. Han viser holdninger jeg ikke kan stå inne for selv

9. Han bor hjemme enda, har et for tett forhold til eksen eller lignende

10. Noe med utseendet som frastøter meg. Dårlig lukt, stygge tenner osv. 

Anonymkode: 2ebb0...d10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvtillitt er oppskrytt. Årsaken til at jeg falt helt pladask for min nåværende kjæreste var at han var så ekte. Ja, man kunne se at han var små-nervøs, litt usikker. Men jeg elsket det. Kanskje fordi jeg også er litt sjenert og usikker? Det gjorde at jeg følte at jeg kunne være mer meg selv med han.
Han var også utrolig hyggelig, sendte meg fine meldinger med et ønske om en fin dag. Bare gav uten å forvente noe tilbake. Han prøvde ikke å være noen andre enn den han var og vi kunne prate om alt mulig (kjemi).
Jeg elsker mennesker som er ekte.

Bare vær deg selv. Kanskje unngå de mest overfladiske temaene som alder, jobb, utdannelse. Man er jo ikke på jobbintervju.
Hver gang noen setter i gang med "stikkordslista" si så får jeg lyst til å spy. Synes samtalene blir så tamme. Hva med det som rører seg på innsiden, langt inni hodet og hjertet? :)
Husk også å ikke utlever deg alt for mye. Spar noen ting til senere, slik at hun fortsetter å være nysgjerrig på hvem du er.

Anonymkode: e316f...312

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, mye fine råd her. Mye mulig det er noe sannhet i det som blir sagt her. Men jeg har jo tenkt på mye av det som sies her selv, etter å ha datet en del av og på i flere år når jeg har vært singel. Det jo ikke slik at jeg blir direkte blir avvist alltid, men jeg merker en synkende nedgang i interesse fra de jeg har møtt, uten å få  noe direkte svar på det. Stort sett bare merkelige unnskyldninger. Noen mente jeg var veldig fokusert på utseende mitt og skjønte ikke helt hvorfor, men årsaken til at jeg har spisset meg inn på det, er for det at veldig mange dates jeg er på går egentlig veldig bra, med tanke på at det er første gang man treffes. Som sagt, prøver å bli kjent med dama, så føler at jeg er god til å lytte og vise interesse. Jeg tar heller ikke ting så høytidelig. Humor er viktig for meg. Og hvis hun virker lett å prate med og lite høytidelig, så pleier jeg å tulle en del også. Kan jo hende jeg kan tuller for mye og ikke bli tatt seriøst nok!?

Når det kommer til den kjemien, så er jeg enig i mye av det som blir sagt. Men skal man prøve å se litt mer objektivt på det, så tror jeg kjemi egentlig bare handler om seksuelle tiltrekning. Dufter som man ubevisst lukter, som forteller at man matcher genetisk med den man treffer. Dette er jo viktigere for dere kvinner med tanke på at dere ønsker en god partner på alle fronter(tror det har vært forsket på dette) Men nå har jo jeg studert en del biologi, så jeg har lett for å tenke veldig sånn rent biologisk på ting. Ofte så har alltid vi gjør en biologisk forklaring, vi er jo tross alt dyr vi også. Men er enig at det mest sannsynlig er noe med min personlighet eller væremåte å gjøre. Bare suger litt at jeg ikke har anelse om hva det kan være, siden jeg som sagt, selv føler at mange dates går veldig bra.

Og mange av dere kvinner på tinder, da spesielt dere veldig attraktive, kan jo bare gå til neste hvis man ikke lever helt opp til forventningene. Føler ikke det er mye rom for eventuelle feil å gjøre på første eller andre date, før man ikke er aktuell mer. Terskelen er lav. Men det er i hvert fall mitt inntrykk.

Igjen, takk for alle svar!

Anonymkode: b1c71...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mye mulig dere er inne på noe, men personlig føler jeg at jeg stiller mye ledende spørsmål og er viser nysgjerrighet på å bli kjent med hun jeg møter. Som oftest så får jeg damene til å le også, men det trenger kanskje ikke alltid være positivt? Jeg tar ikke ting så høytidelig og kan prate om det meste med de fleste.

Selv tror jeg at det er noe så enkelt som at jeg ser mindre kjekk ut  når jeg prater. Dette kommer jo ikke frem på bilder. Også er jeg heller kanskje ikke veldig dyktig verbalt. Kunne feks aldri blitt politiker. Men jeg føler jo ikke at jeg mye verre en hva mange andre er. Kanskje utseende mitt ikke "matcher" personligheten min helt, på en måte, og de blir derfor litt skuffet?

Anonymkode: b1c71...ca4

Det er jo ikke så positivt. Prøv åpne spørsmål. 

Anonymkode: 7eabe...5a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår at det blir vanskelig for dere å gi konkrete råd siden dere aldri har møtt eller pratet med meg. Er en del her som tar feil angående hvordan de tror jeg opptrer på dates. Det er som regel en balanse, men oftere at jeg føler at jeg er den som må lede samtalene videre. Så jeg tror ikke det er noe problem med at jeg snakker for mye om meg selv eller ikke ønsker å lytte.Men litt nysgjerrig på hva mange legger i ordet kjemi? At praten går naturlig? Eller handler det om seksuelle tiltrekning?(som jo er basert på utseende og personlighet)

Er jo heller ikke slik for meg at alle jeg møter er sånn "wow" dette er drømme dama, på første date. Men det forventer jeg heller ikke. Så lenge dama virker hyggelig og jeg finner henne tiltrekkende, så er det nok til at jeg ønsker å bli mer kjent.. Men vi mannfolk er vell kanskje ikke så kravstore på slikt i forhold til en del kvinner? Jeg er vell kanskje litt enkel jeg da. Har ikke så mange krav egentlig. Bare ønsker å møte en hyggelig og søt jente som har like verdier.

Anonymkode: b1c71...ca4

Kjemi går ikke direkte på utseende og personlighet. Selvsagt er det ok å finne noen man ikke må tre ølbriller på for å kunne tåle, men kjemi og magefølelse er kanskje mer hånd i hånd.
De vennene jeg tar vare på er de vennene jeg føler at jeg kan være meg selv med, som stopper tiden og som er så naturlige å være sammen med at man i teorien ikke kan få nok av de. potensiell partner innehar litt av de samme kvalitetene, bare litt ekstra.

Du er nok ikke simpel, men er du sikker på at du faktisk vet hvem du er på utkigg etter? Du vil ha ei som er hyggelig og som har samme verdier som deg, men vet du hva du vil ha?

Jeg var på date med en mann som var superhyggelig, vi hadde en flott tid og han ble tiltrukket av både mitt utseende og min personlighet, jeg det samme tilbake, men følte noe var feil.
Plutselig en dag så sier han at vanligvis liker han kun brunetter, så han var helt overrasket over at han fant meg. Da gikk det opp for meg at han egentlig bare tok den han syntes var hyggelig, og jeg fant ut hvorfor min magefølelse sa at noe var feil.
Vi pratet et halvt år etter og gikk litt mer inn på hva han faktisk ønsket i livet og til slutt fant vi oppskriften for han sammen (jeg kom med dumme spm og han fant oppskriften selv). Han er kjempelykkelig i dag med verdens nydeligste dame.

Anonymkode: 3007b...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Lotus20 skrev:

Hvordan har du vært mot daten rett etter dere har møttes da?

Jeg mister interessen om det blir mye mas. Selve daten kan være super, men om det er slik at jeg får flere meldinger med mange spørsmål og/eller lange forklaringer etterpå, før jeg rekker å svare på noe som helst, da blir det helt uinteressant å møtes igjen. 

Er helt enig her. Om han begynner å mase rett etter daten så blir jeg helt svett. Spesielt de som spør hver time hva jeg holder på med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mye mulig dere er inne på noe, men personlig føler jeg at jeg stiller mye ledende spørsmål og er viser nysgjerrighet på å bli kjent med hun jeg møter. Som oftest så får jeg damene til å le også, men det trenger kanskje ikke alltid være positivt? Jeg tar ikke ting så høytidelig og kan prate om det meste med de fleste.

Selv tror jeg at det er noe så enkelt som at jeg ser mindre kjekk ut  når jeg prater. Dette kommer jo ikke frem på bilder. Også er jeg heller kanskje ikke veldig dyktig verbalt. Kunne feks aldri blitt politiker. Men jeg føler jo ikke at jeg mye verre en hva mange andre er. Kanskje utseende mitt ikke "matcher" personligheten min helt, på en måte, og de blir derfor litt skuffet?

Anonymkode: b1c71...ca4

At du får de til å le er nok generelt positivt 🙂

Ja, jeg tror vel utseende og personligheten kanskje ikke matcher helt? Men er det samme type damer du dater hver gang? Da tenker jeg på den at går du etter de flotteste og mest kresne - ikke at jeg skjønner hvorfor du gidder det, da du høres ut som en bra kar, så kan det jo være at du ikke er like ex on the beach "kul" som de trodde basert på bildene dine 🙂

Anonymkode: 93125...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...