Gå til innhold

Gå til frisør når man har lipom i hodebunnen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har to lipomer/fettkuler i hodebunnen som har kommet litt sånn gradvis. Har vært til lege som sier at man ikke trenge rå gjøre noe med dem men de kan evnt fjernes. Det er da litt ventetid hos hudlege. De plager meg jo egentlig ikke fordi jeg har langt hår som dekker over.

Men jeg har lyst til å ta en tur til frisøren og stripe håret mitt og klippe tupper. Men vil frisøren syns det er ekkelt? Burde jeg få de fjernet før jeg går til frisør? Vet ikke hvor vanlig det er å ha sånne så jeg vet ikke om frisøren har vært borti det før.

Anonymkode: 78a15...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok helt normalt, bare ta det rolig. Jeg har flere slike sånne selv (det ligger i familien, både mormor og mamma har) og det er ikke noe problem hos frisøren. Jeg bruker bare å gi beskjed slik at de vet om det, men de er vant til veldig mye rart, så du blir nok bare helt normal.

Hvis man får de fjernet, så går en stund før det heles (etter sist operasjon fikk jeg beskjed om å ikke vaske håret på en uke), og jeg ville dermed gått før operasjon, ikke etter.

Man kan vente til de "sprekker" (de er fulle av talg/puss-lignende greier), og da bare tømme de på egen hånd. Det eneste som skjer er at de kan fylles opp igjen og da må tømmes igjen. Derfor har jeg ofte valgt å få de fjernet. Mamma bruker bare å tømme de selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bryr seg ikke, tenkte ikke på det engang da jeg hadde to ganske store oppå hodet, har fjernet de da.  Nå har jeg bare en liten igjen et lite stykke bak øret.   Frisører seg alt mulig "rart". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...