Gå til innhold

Folk som direkte kaller andre mennekser stygge eller uattraktive


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var 16-17 år gikk jeg forbi en gjeng med ungdommer som hadde drukket. En av jentene sa "Hei, Lubben!" og lo av meg. Men da var det en gutt som sa "Det der syns jeg ikke noe om." Jeg bare fortsatte å gå... :sukk: 

Anonymkode: 82f1d...78a

Du vet at slik kan være en måte å flørte på i den alderen ?😋

Anonymkode: 5f7a8...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du vet at slik kan være en måte å flørte på i den alderen ?😋

Anonymkode: 5f7a8...dd6

Det der var noe av det dummeste jeg har lest i hele mitt liv. 

Anonymkode: b42d2...92c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi jeg lurer på om noen i denne tråden har møtt meg på byen, jeg og noen venner pleier å leke en lek der vi bytter på å slenge dritt til tilfeldige personer og si hade og gå. Husker godt jeg sa til en feit dame: 'Hei du vakre feite damen, du er skikkelig rund, hade'. Også gikk vekk fra henne. 

Vil man ikke bli snakket dritt til bør man holde seg innenfor husets fire vegger. 

Anonymkode: c58f6...791

jeg mener husets fire vegger tilhører de som leker slike leker.

Anonymkode: 5f7a8...dd6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi jeg lurer på om noen i denne tråden har møtt meg på byen, jeg og noen venner pleier å leke en lek der vi bytter på å slenge dritt til tilfeldige personer og si hade og gå. Husker godt jeg sa til en feit dame: 'Hei du vakre feite damen, du er skikkelig rund, hade'. Også gikk vekk fra henne. 

Vil man ikke bli snakket dritt til bør man holde seg innenfor husets fire vegger. 

Anonymkode: c58f6...791

Fy faen. Du mangler virkelig en god del hjerneceller.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der var noe av det dummeste jeg har lest i hele mitt liv. 

Anonymkode: b42d2...92c

Ja da lurer jeg virkelig på hva hele ditt liv omfatter 😂

Anonymkode: 5f7a8...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sykt å lese dette 😮 Har heldigvis ikke blitt utsatt for sånne ting selv. 

Er det så dere klarer å ta igjen der og da, eller blir dere for sjokkert til å få fram noen ord? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har opplevd slike ting flere ganger ute på byen når jeg var singel. Tror mange gutter en periode leste boken the game, for var mange ganske stygge «komplimenter» som f.eks: «bra jobba å finne en fin bukse til den rompa der!» «bra du er vakker i fjeset , for du ser helt jævlig ut på håret.» osv osv for så å prøve seg etterpå. Har ikke funka for noen av de for å si det sånn!😂

Har også vært utsatt for en mann som kom bort til meg når jeg satt å drakk drinker med jentene (jeg hadde ikke sett på ham eller noen andre, satt bare å snakket med venninner rundt et bord), bøyde seg ned, så meg i øynene og sa: ikke tro du er så sykt pen, for det er du ikke. Det ble et helvetes styr med jentene som forsvarte meg og gutten ble kastet ut av utestedet. Viste seg noen helger etterpå at gutten var venn med en kompis til venninnen min, og han sa senere unnskyld og at han sa det for å tøffe seg og fordi det var hans måte å sjekke pene jenter på. Kjenner den fortsatt svir når jeg tenker på det, for har alltid hatt lav selvtillit og dårlig selvbilde, så jeg brukte mye tid på å analysere situasjonen og om jeg hadde oppført meg dumt/på en måte som gjorde at de rundt meg skulle tro at jeg gikk rundt å trodde jeg var deilig. For det var jo det stikk motsatte som var sant. Vet fortsatt ikke om jeg tror på unnskyldningen hans, og slike kommentarer gjør vondt i laaang tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Ginavn said:

Ganske sykt å lese dette 😮 Har heldigvis ikke blitt utsatt for sånne ting selv. 

Er det så dere klarer å ta igjen der og da, eller blir dere for sjokkert til å få fram noen ord? 

Ts her. 
 

Det spurte jeg venninnen min om. Hun sa hun ble så satt ut og sjokkert (og lei seg) der og da at hun ikke klarte å si noe tilbake. Og at hun heller ikke nevnte det for vennene hun var ute med fordi hun følte på en slags skamfølelse og ble veldig flau. Noe som gjør det så utrolig kjipt.

Og feigt. 
 

Tenkte på dette med The Game og såkalte «neggingen», men hun mener det var veldig tydelig at de ikke var interessert på den måten, kun ville drite ut og få henne til å stå igjen og føle seg dum og såret. 
Og ut i fra andre opplevelser her, kan det kanskje stemme at det ikke er noen form for frekk eller keitete sjekking heller. 
 

Lurte også på hva slags typer gutter og menn dette var, vel i forsøk på å prøve å finne en forklaring eller noe. Men det var liksom helt vanlige fyrer, ikke stygge eller superkjekke eller noe. Så merkelig. 
 

Har vært mye full og ufordragelig da jeg var yngre, men ikke på denne måten..

Anonymkode: 48610...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt sjokkert å lese om hva dere her inne har opplevd. Tenk å i det hele tatt gidde. Men mennesker slutter aldri å overraske meg. 
Disse menneskene som lirer av seg sånt må jo ha et mindreverdighetskompleks, eller det som verre er. Det er nok vanskelig å tenke at det er de som er dritt, og ikke du. Men det er det faktisk. 
Personlig lar jeg aldri noen bli snakka sånn til, om jeg kjenner de eller ei. 

Anonymkode: 5f945...3ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker eksen min kunne lire av seg sånt,ikke direkte til damen men når jeg var med han.

Vi så en gang en helt normal høygravid dame. Han sier så Hvem kunne pult på henne unge æsj. Jeg var helt sjokkert.

Anonymkode: f8bd3...a80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at å bli kalt stygg eller få en fæl kommentar av fremmed kan påvirke mange mer enn folk tror. Selv er jeg veldig sensitiv og har slitt med dårlig selvbilde samt selvtillit i mange år så kommentarer om at "så stygg du er" av fremmede menn har gjort meg skikkelig usikker. Personen(e) synes sikkert det er veldig morsomt å slenge ut dritt der og da, men det sitter virkelig lenge. Jeg ble kalt stygg flere ganger for snart 5 år siden av flere forskjellige fremmede menn helt tilfeldig på byen og det sitter i meg enda. Jeg kan tenke på det i blant og bli skikkelig nede. Tror ikke folk forstår konsekvensene av at ord virkelig kan såre. 

Anonymkode: 262f8...af2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det verste er at å bli kalt stygg eller få en fæl kommentar av fremmed kan påvirke mange mer enn folk tror. Selv er jeg veldig sensitiv og har slitt med dårlig selvbilde samt selvtillit i mange år så kommentarer om at "så stygg du er" av fremmede menn har gjort meg skikkelig usikker. Personen(e) synes sikkert det er veldig morsomt å slenge ut dritt der og da, men det sitter virkelig lenge. Jeg ble kalt stygg flere ganger for snart 5 år siden av flere forskjellige fremmede menn helt tilfeldig på byen og det sitter i meg enda. Jeg kan tenke på det i blant og bli skikkelig nede. Tror ikke folk forstår konsekvensene av at ord virkelig kan såre. 

Anonymkode: 262f8...af2

Folk er slemme og ondskapsfulle. Det former oss som mennesker. Jeg ble mobbet på ungdomskolen av guttene i klassen. Når jeg gikk forbi sa de æsj. Husker også en gang læreren sendte ting rundt som vi hadde laget og de ville ikke ta på det jeg laget,ingen av guttene ville ta i det. Det var grusomt. Skjedde aldri på byen da,men dette har formet meg som menneske. Jeg er usikker og har dårlig selvtilit 

Anonymkode: f8bd3...a80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har skjedd meg også da jeg var yngre og alltid fra menn.

Den ene gangen så kom en tilfeldig mann bort og sa "så stygg du er" og så gikk han bare videre som om ingenting hadde skjedd. 

Så var det en annen gang hvor en spurte daværende kjæreste om jeg var kjæresten hans og han sa ja. Da så han på meg med avsky og sa "ja, hun kan du bare beholde". Det var måten han sa det på som viste tydelig at han ikke synes at jeg var noe særlig. 

Jeg ble også mobbet for utseendet da jeg var yngre og var høy og veldig tynn. Det at jeg er høy er det mange lave menn som har hatt problemer med og da kom de bort for å latterliggjøre eller si stygge ting. Alt basert på sin egen usikkerhet. 

Nå er det lenge siden jeg har fått direkte stygge kommentarer. Folk kommenterer høyden min, men ikke på en stygg måte. Allikevel så sitter det i meg og jeg har alltid sett på meg selv som stygg. 

Jeg skjønner ikke poenget med å gjøre slike ting, men regner med at de har egne problemer når de går bort til en tilfeldig person bare for å fortelle dem at de er stygge. 

Anonymkode: 139ab...94d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skjønt greia med folk som sier at andre er stygge. I mine øyne vitner dette om dårlig folkeskikk. Veldig ofte ser ikke slike mennesker ut som glansbilder selv heller så har ofte lurt på om de aldri har sett seg selv i speilet selv liksom ? 😄

En ting jeg reagerer veldig på er når man prater med folk og noen skal beskrive noen og de sier at den og den er stygg . Jeg tenker mitt ... bare det å beskrive andre som stygge synes jeg er virkelig lavmåls...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd at dette har skjedd med ei bekjent for noen år siden noen ganger på byen. Det kom folk bort til henne og fortalte hvor stygg hun var. En annen gang på byen i Oslo var det ei som ikke kom inn på en uteplass som stod foran meg, fordi hun var for tykk- i følge dørvakten😱 

Hadde også et forhold med en mann noen år tilbake hvor folk stadig kom bort til oss på byen for å poengtere at "jeg ikke kunne være sammen med sånne stygge, overvektige folk" og "Jeg måtte jo tenne på sånt som gadd det der". 

Og tenk på alle de som blir grovt mobbet. Er mye fælt, så skjønner ikke at det er vanskelig å tro. 

 

Anonymkode: e8a96...3e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Verste er at de sjelden er så fine selv😓 jeg lekte med en app som sier hvilken kjendis en ligner på, og jeg fikk Lena Dunham, dette var hysterisk morsomt siden jeg ikke ligner, og bildet av Dunham var av henne langt borte, og veldig uflatterende paparazzibilde. Sendte screenshot av det til en kompis, som sa "æsj, hun er så stygg". Jeg ble helt satt ut. Dette er en lav og tynn fyr med små lepper og ingen sjarm, som aldri har hatt kjæreste. Det er så sjelden jeg hører noen si at andre er stygge, og det kommer alltid utav de rareste folka, at jeg skvetter nesten når jeg hører det. 

Hadde en venninne på ungdomsskolen som aldri var noe pen, hun fikk høre mye fælt. En liten drittkid kasta vann på henne og sa det var fordi hun var så stygg, og hun gråt skikkelig etterpå. Må være grusomt. De sa det ihvertfall bak ryggen min, jeg ble referert til som "hun ekle med fregnene" av en gutt jeg likte. Heldigvis var jeg mer i det mindsettet at når folk sa noe dumt, så lurte jeg heller på hva som feilte dem enn å bli lei meg og gnage på det.

Anonymkode: c28e7...dcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Husker jeg ble kalt stygg og hore , en gang på ett utested, men det var etter at jeg takket nei til en dans. Fikk ikke akkurat mer lyst på å danse med ham 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 28.1.2020 den 19.47, LittleBabyNothing skrev:

Sommeren 2017 satt jeg utenfor biblioteket og solet meg i skjørt/shorts og bikinitopp.Tre menn og en dame på min alder gikk forbi og de lo av meg og pekte på meg. Jeg blir ofte latterligjort fordi jeg er alene. Spesielt av min egen generasjon. Jeg hadde mørke solbriller så de så ikke at jeg så dem. Ble kalt stygg og plaget for nesen og kroppen min på skolen.

Hvor gammel er du egentlig? Bare lurer siden du nevner "din egen generasjon" 😊

Anonymkode: de021...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du egentlig? Bare lurer siden du nevner "din egen generasjon" 😊

Anonymkode: de021...e02

22 nå. Da var jeg 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...